Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nakrętki często się luzują.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nakrętki często się luzują.

    Cześć,
    Jadę sobie dzisiaj i słyszę odgłosy jakby łożysko się kończyło.
    Sprawdzam, a tu wszystkie nakrętki mam poluzowane jedne bardziej inne mniej. Niektóre palcami bym mógł przekręcić. Okazało się, że pdodbnie jest z każdym kołem.
    Felgi przekładałem na zimę i dokręciłem porządnie kluczem ręcznym.
    Dodam, że na lato mam oryginalne 17" a na zimę 16".

    Czy to normalne, żeby po 2 miesiącach tak się wszystko zluzowało?

  • #2
    Te zimowe felgi to alusy? Hondowskie czy innej firmy?

    Comment


    • #3
      Nie jest to normalne, ale nie można wykluczyć że stosujesz niewłaściwe nakrętki. Zeznajesz tak, że rodzi się kilka pytań, poczytaj ten temat może luzują się dlatego że stosujesz niewłaściwe nakrętki?
      nakrętki śrub do felg 16 i 15 cali do Civic VII EV koliste, stożkowe jakie?
      Last edited by rambo7; 13-01-2021, 08:07.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        A nie nakładłeś czasem smaru na powierzchnię przylegania koła do tarczy?
        Nawet niewłaściwa nakrętka nie powoduje luzowania.
        Można zniszczyć gniazdo,można mieć kłopoty z odkręceniem,ale dokręcenie z odpowiednią siłą gwarantuje że koło się nie ruszy bo trzyma się siłą tarcia i nie ma prawa drgnąć.
        Nakrtka może się zluzować jedynie kiedy koło się przestawia.

        Comment


        • #5
          m26 masz rację ale miałem podobną przypadłość tylko trochę inaczej. W CG4 mam alu aftermarketowe i poprzedni właściciel zastosował stożkowe nakrętki z podkładką ruchomą i wiecznie po zmianie kół na te letnie alu, wiecznie się po tygodniu luzowały, po dociągnięciu jeździły cały sezon. Wymieniłem nakrętki na stożkowe bez tych podkładek i jest ok.
          Podejrzewałem, że były zastosowane nakrętki kulowe do felgi stożkowej, czyli u mnie też nietypowa przypadłość wszystko pasowało, koła zawsze kluczem dynamometrycznym skręcane a jednak coś im nie pasowało.Puki Djud się nie odezwie nie będzie wiadome.

          Comment


          • #6
            Czyli za pierwszym razem było im za mało momentu widocznie albo coś utrudniało obrót.
            Czasem niedokręcenie nie wynika z za niskiego momentu podanego na klucz.--
            Niedopasowany z powodu przeciągnięcia wcześniej gwint,brak poślizgu na nim albo na stożku,odrobina syfu,czasem też brak współpracy(kompatybilności) powierzchni nakrętka/gniazdo,to wszystko mogą być powody że trzeba trochę mocniej pokręcić bo to zabiera moment.
            Zawsze daję trochę smaru na stożek i gwint w nakrętce ,zawsze to robiłem też u ludzi (tak od siebie) i wtedy wystarczał fabryczny moment,nigdy nic się nie odkręcało.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez djud Zobacz posta
              Te zimowe felgi to alusy? Hondowskie czy innej firmy?
              Innej firmy
              20210116_201756.jpg

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                A nie nakładłeś czasem smaru na powierzchnię przylegania koła do tarczy?
                Psiknąłem smarem po feldze przed montażem, może to był błąd? Choć sam później piszesz, że smarujesz tyle że nakrętki.

                Comment


                • #9
                  Nakrętki mam te same na lato i zimę stożkowe, ale to pierwsza zima Hanki u mnie więc jestem nieoswojony...

                  Comment


                  • #10
                    Smar dajesz na gwint i stożek żeby moment dokrcania był czysty ,a nie zafałszowany oporami obrotu.
                    Traktuj gwint jako klin który pod coś wbijasz,bo gwint to nic innego jak klin tylko o linii śrubowej,jak ma poślizg to wchodzi gładko i czujesz ciężar.
                    Za to nigdy nie smaruje się felgi i tarczy bo tarcie ma utrzymać ciężar auta i przekazać moment przy przyspieszaniu i hamowaniu.
                    Od razu uprzedę że się nie pomyliłem pisząc że to tarcie utrzymuje ciężar a nie otwór centrujący,bo ten zawsze jest z luzem .
                    Każda jedna instrukcja montażu tarcz zawiera informację że powierzchnia przylegania do piasty ma być sucha i czysta,to samo tyczy się drugiej strony tarczy.
                    Trzeba umyć ,nie ma innej rady.

                    Comment


                    • #11
                      A jeśli mycie nic nie da to jest opcja, że nakrętki są do wymiany? Może ktoś gwint uszkodził dokręcając zbyt dużym momentem?

                      Comment


                      • #12
                        Dezenty mają stożek,więc jest kompatybilność,nie piszesz że nakrętki ciężko się kręcą albo coś jest okaleczone.
                        Nic nie stoi na przeszkodzie żeby było dobrze.
                        Umyj tarcze i koła, potatlaj delikatnie stożek i gwint nakrętki i zakładaj.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez djud Zobacz posta
                          Nakrętki mam te same na lato i zimę stożkowe, ale to pierwsza zima Hanki u mnie więc jestem nieoswojony...
                          Tak na marginesie: piszesz, że na lato masz felgi oryginalne, na zimę Dezenty i kręcisz oba komplety nakrętkami stożkowymi. Do oryginalnych wypadałoby dać jednak sferyczne...

                          Comment

                          Working...
                          X