Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi 7.5 i et 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Felgi 7.5 i et 55

    Witam wszystkich i prosze o porade,pomoc
    Mam okazje kupic fajne felgi orginal honda do mojego nowego nabytu tylko ze jesli chodzi o rozmiar to nie jestem pewny poniewaz et 55 a szerokosc to 7.5 cala gdzie w obecnych mam et 50 i szerokosc 7 cali.
    Na felgach ktore chce zakupic sa opony 215 i po zalozeniu do civic odleglosc felgi od amorka jest nie wielka a jak zaloze opony takie jak byc powinny czyli 225 to chyba juz bedzie problem-Co myslicie?
    W tej sytuacji mysle tez aby zalozyc dystanse 5mm ale czy to cos da i czy warto tak kombinowac to sam nie wiem.
    Jesli ktos przerabial podobny temat prosze o informacje za co z gory dziekuje.
    MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

  • #2
    To może i ja się podepnę pod temat. Mam upatrzone felgi, oponeo podpowiada, że będzie OK. Ale jest inne ET i otwór centralny. A mianowicie:

    Rozstaw śrub: 5x114.30 Średnica: 17″ Szerokość: 7,00″ Odsadzenie ET: 45,00 Otwór centralny: 75,10

    Czy te felgi będą pasować plug&play czy musze stosować jakieś dystanse/adaptery? Jak to jest?

    Comment


    • #3
      W IX osadzenie to jak dobrze pamietam 64.1 wiec napewno pierscien centrujacy bedzie potrzebny natomiast ET orginal to 50 wiec mysle ze niezauwazalnie kolo wyjdzie na zewnatrz ale niech inni sie tez sie wypowiedza poniewaz moge sie mylic.
      MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

      Comment


      • #4
        Nie wiem jak od wewnątrz tego nie sprawdzałem ja mam oryginał felgi 7" ET 50 i dystanse przód 10mm i tył 15 mm . Jednakże komplet dystansów Eibach to około 500-600 pln , no name jakieś 300 pln czy warto, zależy jaki koszt felg. Zmieścisz przód 5mm i tył 15 mm dystanse przy feldze 7,5" ET 55.

        Comment


        • #5
          Czyli przy ET45 powinno być zlicowane z błotnikami? Skoro przy ori można dorzucić dystanse. Jak to jest z tymi pierścieniami centrującymi? Czy one nie ingerują w układ jezdny/bezpieczeństwa? Zamarzyły mi się OZty za 4k komplet - i nie chciałbym poza polepszeniem kwestii wizualnej auta, pogorszyć całą resztę.

          Comment


          • #6
            Wszystko z umiarem, Przy ET 45 będzie jeszcze zapas między błotnikiem, choć poszerzysz rozstaw osi o 10mm. Co do dystansów przy bardzo dużym dołożeniu, obciążane bardziej podobnież łożyska, jak wymienię wcześniej niż przy 300tkm to pewnie tak.
            U mnie z racji wymiany zawiechy i zarazem poszerzenia rozstawu kół, prowadzenie auta bajka, nie buja, nie przechyla się i klei do asfaltu, ciężko na ślimaku wyprowadzić z równowagi i samo czucie auta na kierownicy jak i korekty toru jazdy nienaganne. Po prostu całkiem inne auto.
            Jak szerokie te OZ?

            Comment


            • #7
              Rozstaw śrub: 5x114.30 Średnica: 17″ Szerokość: 7,00″ Odsadzenie ET: 45,00 Otwór centralny: 75,10

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                Rozstaw śrub: 5x114.30 Średnica: 17″ Szerokość: 7,00″ Odsadzenie ET: 45,00 Otwór centralny: 75,10
                To tylko pierścień centrujący jest Ci potrzebny i nic więcej. ET45 nie powinno powodować obcierania kół o błotniki.. zresztą możesz to sam sprawdzić, do tych kół które masz teraz, zakładam, że oryginalne dołóż po 5 mm na zewnątrz.. skręć koła, w jedna, drugą stronę i zobacz jak to będzie wyglądało.. ale na 99% nie powinno nic obcierać.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  @Grzechu: A czy te pierścienie centrujące są bezpieczne?

                  Comment


                  • #10
                    Tysiące aut jeździ na felgach z pierścieniami centrującymi, więc nie masz się o co martwić.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                      Tysiące aut jeździ na felgach z pierścieniami centrującymi, więc nie masz się o co martwić.
                      No cóż... nic dodać nic ująć Jak sama nazwa mówi to tylko kawałek plastikowego pierścienia służącego do centrowania koła przy jego przykręcaniu do piasty.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Panowie jeszcze jedno pytanie: Posiadam nowe opony Michelina 225/45. Felgi które chcę kupić mają szerokość 7,0 (jak OEM 17"). Wg. tabeli doboru, rozmiar opony powinien być 225/50. Do 225/45 dedykowana szerokość felgi to 7,5 :|

                        Comment


                        • #13
                          Czyli szerokość, stosunek wysokości do szerokości i średnica opony jest taka jak fabryka . Szerokość i średnica felgi także , więc po co wnikać głębiej?

                          Comment


                          • #14
                            Masz racje w normie się mieści. Tylko zagadka dlaczego oem felga i opona jednak jest inna niż zalecana. Może taka konstrukcja.

                            Comment


                            • #15
                              Odgrzewam temat -doradźcie panowie czy felgi stalowe 16"×6,5 et 55 nie będą ocierały o zaciski w "sporcie"?Ponieważ felga wejdzie trochę głębiej Ma ktoś na aucie?
                              Last edited by homan5; 31-07-2020, 08:55.

                              Comment

                              Working...
                              X