Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Grubość lakieru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grubość lakieru

    Witam, czy moglibyście się podzielić iformacjami o grubości lakieru na waszych autach? Chciałbym porównać z moim samochodem.
    U mnie jest to między 140 a160. Kawałek drzwi prawy tył ma około 240.
    Co ciekawe, miesiąc temu wymieniłem błotnik prawy przód na nowy w ASO i tam grubość jest 100.

  • #2
    Grubość powłoki lakierniczej na zewnątrz oscyluje w granicach 90-110μm. Od wewnątrz około 60μm.
    Możesz zobaczyć na https://www.youtube.com/watch?v=E3a_pTTSGfQ (ok. 9 min.)
    Zalecam przeprowadzenie kalibracji miernika gdyż rozbieżność (nawet jak na amatorskie urządzenie oferujące dokładność rzędu 10μm) jest znacząca.

    Comment


    • #3
      Myślę że miernik jest dobry (skoro na nowym elemencie pokazuje dobry wynik). Po prostu auto było powtórnie lakierowane i tyle. Wykonał to poprzedni właściciel, a jeżeli miałeś auto salonowe, mógł być do dealer (szkoda transportowa) lub nawet fabryka (karoseria odrzucona przez kontrolę jakości i powtórnie polakierowana). Ze względu na rozbieżoności pomiędzy elementami (140,160,240) stawiałbym na "zwykłe" lakierowanie po stłuczce.
      Last edited by bonito; 03-08-2019, 10:53.

      Comment


      • #4
        A powiedzcie panowie jakie wartości powinien pokazywać czujnik na elementach szpachlowanych?

        Comment


        • #5
          Grubość kartki papieru to około 110 mikronów, więc ze szpachlą będzie przynajmniej 300.

          Comment


          • #6
            Orientacyjnie:
            - od 70 do 150 μm / lakier oryginalny
            - od 150 μm do 300 μm / druga warstwa lakieru
            - powyżej 300 μm / szpachla
            Zmniejszająca się grubość powłoki lakierniczej to efekt cieniowania.

            Comment


            • #7
              Kolega chyba żartuje. Oczywiście są auta które wyjeżdżają z fabryki z lakierem o grubości 70-80 mikronów i za przykład podam Nissana xtraila. Ale równie dobrze auto z fabryki może wyjechać z grubością 130-150 mikronów i wcale nie oznacza to powtórnego lakierowania. Dla przykładu civici x gen w zależności od koloru mają grubość lakieru od 110 nawet do 160 mikronów i jest to pierwszy lakier. Aczkolwiek zgadzam się z tym że jeśli fabryka po pierwszym lakierowaniu stwierdzi wady wówczas auto lakierowane jest drugi raz i jest to absolutnie normalne i praktykowane że producentów.

              Comment


              • #8
                Za parę dni będę miał civica X z 2019 roku do dyspozycji to sprawdzę grubość lakieru dla porównania.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Dorek83 Zobacz posta
                  Za parę dni będę miał civica X z 2019 roku do dyspozycji to sprawdzę grubość lakieru dla porównania.
                  Nie ma czego sprawdzać. W dziale X gen już użytkownicy wrzucali swoje wyniki. Chyba, że chcesz to dopisz do tamtego działu kolor i grubość.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    U mnie jest 80μm.
                    Na kilku innych oglądanych przeze mnie Civicach IX - też podobnie.

                    Comment

                    Working...
                    X