Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Demontaż obudowy zegarów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Demontaż obudowy zegarów

    Orientuje się ktoś jak zdemontować obudowę zegarów? Nie jestem pewien, gdzie są elementy mocujące oraz czy całość jest na zatrzaskach czy też na śrubach, a nie chce czegoś uszkodzić.

    nowa-honda-civic-ix_19358795a.jpg
    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

  • #2
    OJoj... Musisz jakąś serwisówkę dorwać chyba. A co się stało, że aż tak?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
      A co się stało, że aż tak?
      Nic się nie stało Znudziła mi się szara zaślepka w miejscu przycisku Engine Start Stop i chciałem zrobić małą modyfikację, która była by ładniejsza dla oka Udało mi się dostać oryginalny przycisk z IX, i chciałem go zamontować, jednak bez ściągnięcia obudowy zegarów ani rusz. W końcu miałem chwilę czasu i opanowałem temat. Obudowa zamontowana jest na dwóch śrubkach, po każdej stronie jedna, oraz na 9 spinkach. Aby dostać się do śrub należy zdjąć plastik po lewej stronie kierownicy a następnie obudowę po prawej stronie zaznaczone na czerwono.

      1a.jpg

      3.jpg

      IMG_8282a.jpg

      Boczna obudowa połączona jest z obudową zegarów spinką, trzeba je rozdzielić, aby łatwiej demontować dalszą część. Po odkręceniu śrub bez problemu można zdjąć obudowę zegarów. Zaślepka przycisku zakręcona jest na 2 śrubkach, dokładnie jak przycisk fabryczny, więc wystarczy je podmienić. Złożenie wszystkiego nie sprawia zbytnio problemów, a efekt końcowy jak na pierwszym zdjęciu tego wątku. Na razie przycisk pełni funkcję wizualną, ale skoro jest, to w planach będzie odpalanie auta z przycisku, jednak na dzień dzisiejszy niestety brak czasu.
      Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

      Comment


      • #4
        Wiesz może czy budowa tego przycisku i podłączenie różni się od tego z VIII? Kupiłem właśnie taki i przykleiłem sam przycisk z obudową a mechanizm schowałem - mogę zrobić jego zdjęcie jak będę w domu.

        Kierownik serwisu przy zdawaniu auta po przeglądzie śmiał się, że on i mechanik prawie sobie połamali palce przy próbie odpalenia samochodu Więc polecam informować, że to atrapa
        Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez PeGie Zobacz posta
          Wiesz może czy budowa tego przycisku i podłączenie różni się od tego z VIII? (...)
          Kierownik serwisu przy zdawaniu auta po przeglądzie śmiał się, że on i mechanik prawie sobie połamali palce przy próbie odpalenia samochodu Więc polecam informować, że to atrapa
          Ktoś na forum z pół roku temu założył taki przycisk od VIII. Pasował. Standaryzacja, globalizacja...
          Taki przycisk to może być fajna funkcja alarmu. Kradziej wsiada, przyciska przycisk żeby odjechać a tu alarm się włącza ...

          Comment


          • #6
            Z tego co zauważyłem przyciski różnią się budową, wielkością oraz wejściem na kostkę i ilością pinów. Niestety nie widziałem całego przycisku z obudową od VIII generacji, natomiast porównując zdjęcia poniżej widać ewidentnie różnice. Przycisk od VIII podejdzie w miejsce zaślepki, natomiast zaczepy na śrubki są w innym położeniu. Dolny zaczep może i by spasował, natomiast górny jest zupełnie gdzie indziej i tu może być problem z montażem, ewentualnie można skleić na stałe. Zdjęcia przycisku od VIII ściągnąłem z neta i są podglądowe, jednak patrząc na porównanie z boku wydaje się, że jest dużo mniejszy niż przycisk od IX. Również wejście na kostkę różni się zarówno kształtem jak i ilością pinów, ale tutaj różnica wynika też z dodatkowych funkcji, w IX mamy system bez kluczykowy oraz podświetlanie przycisku a w VIII tego nie ma, trzeba włożyć kluczyć i przekręcić, aby móc odpalić za pomocą przycisku. Rozbierając część kokpitu szukałem dodatkowej wiązki lub kostki, a nóż widelec ktoś pomyślał i zostawił opcję podłączenia przycisku, niestety nie udało się nic takiego znaleźć, więc tutaj najłatwiej było by się podłączyć pod stacyjkę. Rozmawiałem na ten temat z elektrykiem, w obu przypadkach nie ma problemu z podłączeniem przycisku, trochę zabawy i można mieć odpalanie z przycisku.

            1.jpg

            2.jpg

            3.jpg
            Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

            Comment


            • #7
              Fakt. Osoba o której napisałem użyła przycisku z VIII gen tylko i wyłącznie jako zaślepki a nie jako w pełni funkcjonalnego przycisku. Czyli go mogła wsadzić bez tych mocowań o których piszesz. Sprawa czysto estetyczna.

              Comment


              • #8
                A jak zdjąć ten plastik po lewej stronie i po prawej?

                Moja

                Comment


                • #9
                  pociągnąć z wyczuciem pod nimi są śruby, odkręcasz, i wyciągasz kolejne elementy

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez adam12 Zobacz posta
                    pociągnąć z wyczuciem pod nimi są śruby, odkręcasz, i wyciągasz kolejne elementy
                    Dokładnie tak, ta po lewej schodzi bez problemu, śruby umocowane pod nią trzymają obudowę zegarów. Natomiast ta po prawej stawia opór, przynajmniej u mnie tak było, przy pierwszym razie się trochę nagimnastykowałem, aby nic nie popsuć. Również pod nią u góry są śruby trzymające obudowę zegarów, więc nie ma wyjścia trzeba ją zdjąć. Gdy to zrobisz i odkręcisz śruby od dołu wyciągaj obudowę, spinki same wyjdą i gotowe. Atrapa przycisku jak opisałem jest na dwóch śrubkach, wykręcasz, wkładasz przycisk, składasz wszystko do kupy i gotowe.
                    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                    Comment


                    • #11
                      Masz zamiar to jakoś podłączyć, żeby działało?
                      Ja kiedyś skombinowałem przycisk, ale z VIII - nie rozkręcałem nic, tylko po prostu wziąłem przykleiłem obwódkę i sam przycisk na ten plastik i wygląda dobrze.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Onkel Zobacz posta
                        Masz zamiar to jakoś podłączyć, żeby działało?
                        Ja kiedyś skombinowałem przycisk, ale z VIII - nie rozkręcałem nic, tylko po prostu wziąłem przykleiłem obwódkę i sam przycisk na ten plastik i wygląda dobrze.
                        Mam w planach podłączenie przacisku, aby wszystko działało jak w VIII, ale nie wiem jeszcze kiedy, bo moja praca niestety nie daje mi za dużo czasu.
                        Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                        Comment


                        • #13
                          Obudowę przy drążku zmiany biegów wyciągałeś przy łączeniu z zegarami ciągnąć do siebie czy do góry? Twardo siedzi, a nie chcę nic urwać.

                          Moja

                          Comment


                          • #14
                            Twardo siedzi bo jest kilka zaczepów. Trzeba ją ciągnąć w górę, zaczepy mocno trzymają, jednak obudowa w końcu powinna wyjść. W sumie nie ma tam czego urwać, ale uważać trzeba na zaczepy.
                            Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                            Comment


                            • #15
                              A ten element z lewej strony kierownicy czymś podważałeś?

                              Moja

                              Comment

                              Working...
                              X