Na wstępie chciałby bardzo podziękować Lukasowi za pomoc i podesłane materiały dotyczące demontażu tylnego zderzaka w Civic Tourer, były mega pomocne, to też wrzucę tutaj dla potomności 
Capture1.jpgCapture2.jpgCapture3.PNG
Demontaż zacząłem od odkręcenia 4 śrub w tylnej części zderzaka, pod klapą bagażnika. Górne śruby znajdują się pod plastikowymi zaślepkami. Da się je sciągnąć paznokciem, nie potrzeba siły. Górne śruby to 10-tki, dolne są na imbus.
DZ01.jpg
W nadkolach do odkręcenia są po trzy krzyżakowe wkręty z każdej strony. Górne wkręty chyba można pominąć, ja odkręciłem wszystkie.
DZ02.jpg
DZ03.jpg
Następna w kolejności była ozdobna listwa na nadkolu. Cała trzyma się na kilkunastu zaczepach. Nie używałem żadnych narzędzi, wystarczyły dłonie. Są dwa rodzaje zaczepów, jedne puszczają dość łatwo, drugie trochę mocniej trzymają. Trzeba robić z wyczuciem, ale energicznie. Udało mi się nie uszkodzić ani listwy, ani żadnego zaczepu. Po zdjęciu listwy widać po jednym wkręcie krzyżakowym i kołu do zdjęcia z każdej strony auta.
DZ04.jpg
DZ05.jpg
Pod spodem auta do wyciągnięcia są po cztery kołki z lewej i prawej strony. Przytrzymują tą paskudną szmatę.
DZ06.jpg
W dolnej części zderzaka są po dwa kołki z lewej i prawej strony.
DZ07.jpg
Pod spodem w środkowej części jest plastikowa klapka. Trzyma się na dwóch wkrętach krzyżakowych. Pod nią są dodatkowe kołki trzymające zderzak.
DZ08.jpg
DZ09.jpg
Teraz można było już przystąpić do właściwego demontażu zderzaka. Trzyma się na kilku zatrzaskach po lewej i prawej stronie, oraz w tylnej części. Wystarczy energicznie pociągnąć, schodzi samo. Tu mała uwaga. Zderzak da się odciągnąć na kilkanaście cm od auta, żeby można było ściągnąć w całości trzeba porozpinać wiązki kabli od czujników i światła stop. Do moich prac nie było to potrzebne, wystarczył mi dostęp pod zderzak więc wypiąłem tylko kilka kołków spinających wiązki do karoserii.
DZ12.jpg
DZ11.jpg
DZ13.jpg

Capture1.jpgCapture2.jpgCapture3.PNG
Demontaż zacząłem od odkręcenia 4 śrub w tylnej części zderzaka, pod klapą bagażnika. Górne śruby znajdują się pod plastikowymi zaślepkami. Da się je sciągnąć paznokciem, nie potrzeba siły. Górne śruby to 10-tki, dolne są na imbus.
DZ01.jpg
W nadkolach do odkręcenia są po trzy krzyżakowe wkręty z każdej strony. Górne wkręty chyba można pominąć, ja odkręciłem wszystkie.
DZ02.jpg
DZ03.jpg
Następna w kolejności była ozdobna listwa na nadkolu. Cała trzyma się na kilkunastu zaczepach. Nie używałem żadnych narzędzi, wystarczyły dłonie. Są dwa rodzaje zaczepów, jedne puszczają dość łatwo, drugie trochę mocniej trzymają. Trzeba robić z wyczuciem, ale energicznie. Udało mi się nie uszkodzić ani listwy, ani żadnego zaczepu. Po zdjęciu listwy widać po jednym wkręcie krzyżakowym i kołu do zdjęcia z każdej strony auta.
DZ04.jpg
DZ05.jpg
Pod spodem auta do wyciągnięcia są po cztery kołki z lewej i prawej strony. Przytrzymują tą paskudną szmatę.
DZ06.jpg
W dolnej części zderzaka są po dwa kołki z lewej i prawej strony.
DZ07.jpg
Pod spodem w środkowej części jest plastikowa klapka. Trzyma się na dwóch wkrętach krzyżakowych. Pod nią są dodatkowe kołki trzymające zderzak.
DZ08.jpg
DZ09.jpg
Teraz można było już przystąpić do właściwego demontażu zderzaka. Trzyma się na kilku zatrzaskach po lewej i prawej stronie, oraz w tylnej części. Wystarczy energicznie pociągnąć, schodzi samo. Tu mała uwaga. Zderzak da się odciągnąć na kilkanaście cm od auta, żeby można było ściągnąć w całości trzeba porozpinać wiązki kabli od czujników i światła stop. Do moich prac nie było to potrzebne, wystarczył mi dostęp pod zderzak więc wypiąłem tylko kilka kołków spinających wiązki do karoserii.
DZ12.jpg
DZ11.jpg
DZ13.jpg
Comment