Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skraplacz chłodnica klimatyzacji. Civic IX wymiana.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skraplacz chłodnica klimatyzacji. Civic IX wymiana.

    Wczoraj po ustawieniu w Civicu zbierznosci podszedłem do przodu auta i zerknąłem na kondensator klimy.... muszę przyznać, że kilometry autostradowe zrobiły swoje.... I muszę Wymienić kondensator.... Klima jest szczelna, ale lamelki są tak rozwalone, że nie ma możliwości aby chlidnica silnika otrzymywała dostateczną ilość powietrza do chłodzenia. Wymienialiście u siebie już kondensator? Możecie polecić jakiegoś producenta? Patrzyłem na Denso ale kosztuje ok 260€ i nie mam ochoty tyle płacić.
    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
    zerknąłem na kondensator klimy.
    ...mówisz o skraplaczu? Przed chłodnicą cieczy chłodzącej silnika jest skraplacz - chłodnica klimy.
    Powiem tak, najtańszy zamiennik będzie lepszy od fabrycznej. Fabryka robi tandetę co nie raz było pokazane i świadczą o tym usterki gwarancyjne. Prostym przykładem jest korek od osuszacza. Fabryka daje plastikowy który cieknie, zamienniki są aluminiowe na podwójnej uszczelce.
    Co bym zalecił, to jak zdejmiesz zderzak, o ile go trzeba zdjąć? to w paszczę wsadź siatkę tuningową w rąby oczko max 1cm.

    Mój przykład: (to nie Honda a Toyota...ale robota ta sama.
    - wsadziłem siatkę jakiś czas temu jak już się zorientowałem że chłodnica dostaje kamieniami, co i tak wydłużyło jej życie, ale .... co z tego że jej (fabrycznej) pomogłem jak ona ekonomicznie zrobiona jest z plastiku szajsu.
    cieknie sobie ... ucieka gaz 100ml na 3 mic.e ... no i ktoś powie sprzedając auto że..." panie ale klima jest świeżo nabita"... no fest... czyli na bank jest dziura.
    Wyciek jest praktycznie punktowy i na pewno sezon z tym bym pojeździł, ale co roku nabijać układ nie opłaca się.
    IMG_20230529_163616.jpg
    siatkę mocowałem - tak jak tutaj widać:
    IMG_20230626_191628.jpg

    Tak wygląda po wyjęciu... i taki gówno korek plastikowy fabryka wsadza - szajs.
    W zamienniku nawet najtańszym będzie korek aluminowy.

    IMG_20230626_191616.jpg

    tak wygląda, całkiem spoko.
    IMG_20230626_191556.jpg
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzieki za tip'sy. U mnie od nowosci byla denso, jednak 240 tys km po autostradach daly jej sie we znaki. Nieszczelnosci nie miała i nie miałem z nią problemu, niestety pomimo tego muszę ją wymienic. Zamówiłem zwał jak zwał, chłodnice klimy z Delphi. Zapłaciłem coś ok 85€, więc cena ok. Z niemieckiego jest to kondensator klimy, ale można powiedzieć chlodnica klimy.
      Pozdrawiam
      Last edited by MW80; 06-07-2023, 18:32.

      Comment


      • #4
        Chlodnica klimy wymieniona. Do wymiany nie trzeba odkręcać zderzaka, należy natomiast odkręcić górna oslone nad chlodnica, oraz zamek maski, odzyskać stary czynnik chłodzący, w moim przypadku R-1234yf, odkręcić dwie śrubki od przewodów klimy, przelozuc 4 gumki mocowania, włożyć nową, napełnić i złożyć resztę. Kupilem chłodnice Delphi, w niemalowanym aluminium, wygląda, że jest dobrze zrobiona, zobacze jak będzie się sprawowała20230711_182250.jpg20230711_182254.jpg20230711_182300.jpg20230711_191358.jpg20230711_191405.jpg. Oryginalna Denso była czarna.
        Last edited by MW80; 11-07-2023, 21:12.

        Comment

        Working...
        X