Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zapieczona sprężarka klimy nie pozwala ruchomić silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zapieczona sprężarka klimy nie pozwala ruchomić silnika

    Witam. Piszę tutaj żeby nie wpakować się ewentualne koszty.
    Taka sytuacja.
    Po uruchomieniu silnika dość głośny hałas/szum z komory silnika, który niemal zanika po około minucie. Na pierwszych światłach, gdy trzeba się zatrzymać hałas na chwilę powraca, ale później całą drogę, jakieś 10 km właściwie nic nie słychać. Tak przez 3 dni. Wczoraj dojeżdżając do celu po około 10 km i takich samych hałasach poczułem lekki swąd w kabinie, a później pod maską. Po 8 godzinach pracy wracam do auta, a akumulator jakby martwy. Assistance przyjeżdża i mimo dwóch dodatkowych źródeł prądu silnik ledwo raz przekręci. Teraz auto jest u mechanika, który po zdjęciu paska normalnie odpala silnik twierdząc, że to zatarty kompresor. Trochę mnie to dziwi, bo klimatyzacji używałem sporadycznie, a włączanie i wyłącznie nie wywoływało żadnej reakcji na wcześniejsze hałasy. Możliwe żeby zatarty kompresor tak bardzo blokował silnik przed uruchomieniem? I co ze sprzęgłem uruchamiającym kompresor? Nie powinno uwolnić kompresora od silnika żeby ten mógł odpalić? Jakieś rady? Alternator, czy pompa wody mogłyby wywołać taki efekt niemożności odpalenia silnika?

  • #2
    Takie sytuacje miały miejsce, że aż silnik gaśnie na wolnych obrotach, ale jak słusznie zauważyłeś wtedy, gdy jest załączona klima w pozycji [A/C ON (lub AUTO)]. Jeśli jest na A/C OFF - kompresor nie ma prawa pracować a sprzędło (elektromagnes) musi uwolnić obciążenie, czyli powinno się obracać tylko rolka luźno bez obciążenia.
    Czyli wychodzi na to że trzyma sprzęgło - z jakiegoś powodu sprzęgło kompresora jest cały czas w trybie zasprzęglony. Co jest trudne do zaakceptowania. Ja nie znam takiego przypadku, zazwyczaj to się nie chce zasprzęglić, z powodu zuzycia sprzęgła i np. powiększenia się szpary na elektromagnesie.

    Więc tu musisz się precyzyjniej wypowiedzieć
    Zamieszczone przez Macq Zobacz posta
    Trochę mnie to dziwi, bo klimatyzacji używałem sporadycznie, a włączanie i wyłącznie nie wywoływało żadnej reakcji
    przycisk A/C był na ON? czy był na OFF? ..wiesz że w pozycji A/C OFF cała klimatyzacja realizuje normalnie prace (w półautomacie), wieje, nawiewy działają, siła wiania itd. wszystko pracuje, tylko nie załącza się sprężarka.
    Jeśli nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie przycisku "A/C ON" silnik nie "przyklęka" obrotami na biegu jałowym, to najczęściej sprzęgło jest rozłączone, albo w układzie nie ma odpowiedniej ilości czynnika i sprężarka nie wejdzie do pracy.
    Więc dziwne jest to co stwierdził mechanik że sprzęgło się zasprzęgliło "zespawało" i cały czas pracowała sprężarka - mechanicznie się kręciła. Bez względu czy A/C ON czy OFF miałeś na wyświetlaczu.
    Taką sytuację musiałbyś sam zauważyć normalnie jeżdżąc że coś jest nie tak z mocą bo kompresor potrafi zabrać i 15KM.
    No niech Ci pokażże skoro zdjął pasek: czy faktycznie nie pokręcisz kołem sprzęgła spręzarki? Normalnie sprawna sprężarka jak jest wyjęta, to kołem kręcisz 1 palcem, prawie bez oporów.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X