Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Montaż bagażnika dachowego Tourer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Montaż bagażnika dachowego Tourer

    Witam, chciałem zamontować bagażnik dachowy na 2 rowery. Czy miejsce zamocowania poprzeczek tak jak ma zdjęciu bedzie ok? Wiem, że na relingach sa takie zaślepki tylko niestety jesli zamocuję poprzeczki w tych miejscach, nie jestem w stanie zamontować stojaków na rower. Mam najprostsze prostokątne poprzeczki a dach jest zbyt zaokrąglony. Mam nadzieję ze ktoś woził juz rowery na dachu i ma jakies doświadczenie w tym temacie. W poprzednim aucie nie bylo tego problemu a w Hondzie mam wątpliwości. Z gory dziękuję za konstruktywne info. PozdrawiamIMG_20240804_175900511_HDR.jpg

    Wysłane z mojego moto g200 5G przy użyciu Tapatalka

  • #2
    Czy ten bagażnik dachowy ma takie bolce żeby weszły w fabryczne dziury w relingach? Jak tak to nie montował bym inaczej belek niż w miejscach do tego przeznaczonych.

    Moje doświadczenie z rowerami na dachu jest takie że po jednym urlopie, sprzedałem bagażnik dachowy i dwa bagażniki rowerowe, za to kupiłem hak i używaną platformę na rowery, cisza w aucie, bez uważania na wysokość i skakaniu po progach żeby rowery zdjąć / założyć.

    Comment


    • #3
      Bagażnik nie ma zaczepów, ktore wchodzą w relingi. Po jednej stronie (od wewnatrz) przylega całkowicie, a po stronie zewnętrznej auta trzyma tylko taki wysięgnik skręcany kluczem imbusowym. Bagażnik sprawdził się w astrze i tam nie bylo problemu (bardziej płaski dach) wiec nie przejmowałem się naprężeniem uchwytu na rower. Jesli chodzi o hak, to posiadam ale jadę z rowerami raz w roku wiec nie wiem czy warto kupować.

      Wysłane z mojego moto g200 5G przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Przesuń Belkę jeśli masz bez bolców , reling jest w całości metalowy, Honda przewidziała montaż tam gdzie są zaślepki gdyż tak najlepiej jest przenoszone obciążenie, oczywiście w możliwie najmniejszy sposób oddalone od przewidzianych.
        Zamontuj platformę na hak a naprawdę będziesz zadowolony lepiej niż z dachowego.

        Comment


        • #5
          "niestety jesli zamocuję poprzeczki w tych miejscach, nie jestem w stanie zamontować stojaków na rower. "

          Czyli albo kupujesz inne bagażniki rowerowe, albo platformę.
          Hak przyda się nie tylko do rowerów, ale pomyślisz wtedy pewnie przyczepie campingowej, tak było w moim przypadku :P

          Nie wydawaj kasy na kolejny bagażnik dachowy czy rowerowy na dach, z platformy będziesz zadowolony i haka i będzie miał jeszcze inne zastosowania.

          Comment


          • #6
            Nawet można wykorzystać do dodatkowego miejsca dla szpejów na wyjazd plażowy lub Chorwacje

            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

            Comment


            • #7
              Relingi są mocowane do dachu w trzech miejscach, na górnej powierzchni relingów widać trzy plastikowe zaślepki, zakrywają one śruby mocujące. W tych miejscach relingi można obciążać największą siłą.

              Przy przedniej i środkowej zaślepce od wewnętrznej strony relingów są pary otworów. Dobre belki dachowe mają pary bolców, które wchodzą w te otwory i wtedy belki się solidnie trzymają, nie ma praktycznie opcji żeby cokolwiek je wyrwało. Jeżeli masz belki z mocowaniem jedynie ściskającym reling, bez bolców, istnieje prawdopodobieństwo że przy ciężkim bagażu belka może spaść z relingu na jakimś wyboju.

              A przy okazji - wkurzające jest że pary otworów do mocowania belek są tylko z przodu i na środku, a nie ma ich z tyłu. Ponieważ wożę na dachu bardzo długi kajak, odległość między belkami musi być maksymalnie duża. Samodzielnie wywierciłem pary otworów blisko tylnych zaślepek na relingach, tak żeby bolce tylnej belki były jak najbliżej zaślepki (blisko punktu mocowania relingu) ale w takim miejscu żeby sama belka nie kolidowała z anteną. Mam w ten sposób 140cm odstępu między belkami, co pozwala na bezstresowe transportowanie długiego i delikatnego kajaka morskiego.

              Comment

              Working...
              X