Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zawalony piachem przelew przy korku paliwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zawalony piachem przelew przy korku paliwa

    Witajcie.

    Oddałem mojego Tourera do zabezpieczenia podwozia. Zwrócony samochód miał przy korku wlewu paliwa pełno piachu. Nie wiadomo, ile wlało się go do filtra paliwa. Podobno jest to jakiś inny filtr niż ten przy baku, który zmienia się regularnie. Wygląda to tak:
    Pasek przy korku paliwa.jpg
    Ten mały otworek, przez który wraca przelane podczas tankowania paliwo był cały zawalony piaskiem. Jest się czym martwić? Można zdiagnozować ew. problem w ASO?
    Last edited by Ratpaw; 24-03-2024, 18:50.

  • #2
    Załącznik nie działa nie da się zobaczyć..
    Nie wiem jak to jest zrobione w Tournerze, ale we Fiacie przelane paliwo/ woda było odprowadzane wężykiem okalajac koło pod próg i na ziemię, a nie do baku.
    Po za tym pompa paliwa miała taki wstępny filtr który już w baku powinien chronić przed zassaniem piachu. Jak wyciągałem pompę z plastikowej obudowy to rzeczywiście była tam ''szczypta''' piachu i jakieś śmietki.

    Tak było kiedyś we Fiacie Punto, w autach benzynowych z tamtych lat było podobnie, Może masz na myśli jakiś odpowietrznik nie wiem bo nie widziałem jak to wygląda.

    Skoro nadwozie w Twoim aucie było słabo zabezpieczone do piaskowania to ja bym profilaktycznie sprawdził czy czysto jest w dolocie, filtrze powietrza.

    Comment


    • #3
      Poprawiłem, teraz się wczytuje poprawnie. Piachu było mała garść. Wszystko odkurzyłem, żeby nie wleciało przypadkiem do paliwa.

      Comment


      • #4
        Ten mały otworek to zwykły odpływ wody (a pewnie i paliwa, jeśli uda nam się przelać przy tankowaniu). Połączony jest z rurką, przez którą płyn spływa za nadkolem na ziemię. Fajnie, jak otworek i wężyk jest drożny ale nawet jak nie jest to nie czyni z tego epickiej tragedii.
        Jeśli tylko wlew paliwa był zakręcony to oczywiście nic się do baku nie dostało. I nic się nie stało.

        Comment

        Working...
        X