Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Łożysko podpory półosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Łożysko podpory półosi

    Witam, czy ktoś z forum wymieniał łożysko podpory półosi (prawej). Jest na nim wyczuwalny spory luz promieniowy. Szukamy z moim mechanikiem przyczyny pojawiającego się niekiedy niemetalicznego cyklicznego stuku podczas jazdy po ciasnych zakrętach. Słyszalny jest szczególnie w lewych zakrętach, ale przydarza się również w prawych. Na 100% nie są to przeguby przy kołach. Nie ten rodzaj i miejsce generowania stuków. Są one wyraźne ale jakby tłumione przez np. jakiś element amortyzujący (gumowy?). Póki co podejrzenie padło na łożysko podpory półosi.
    Prosiłbym o podanie rozmiaru lub symbolu łożyska. Na Allegro znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/lozysko-po...r-v-5062032419, rozmiar 33x55x15, ale chciałbym się upewnić.

  • #2
    Fabrycznie jest montowane łożysko 91057-SR3-000 / 91057-SR3-008 , jest to łożysko NTN SC07A42LLSAC4, o wymiarach 33x55x15. Dostępne np. w JDM-shop w cenie 90 zł. Jest też dostępne w Albeco. A jak chcesz tańszy zamiennik , to ten z linka będzie OK.
    Last edited by piter77; 22-05-2021, 15:00.

    Comment


    • #3
      Dzięki za informacje. Chodziło mi przede wszystkim o potwierdzenie rozmiaru łożyska. Zamówiłem NTN-a.

      Comment


      • #4
        Wymieniałem to łożysko podczas poszukiwania źródła szumów podczas jazdy, mój ówczesny mechanik uparł się że źródłem hałasu jest łożysko podpory kierując się właśnie luzem. Wymiana łożyska niczego nie zmieniła, w końcu wymieniona została cała półoś i to również niczego nie dało. Pomogła zmiana mechanika, podkrakowscy spece od Hondy stwierdzili że ten luz jest absolutnie normalny w tym samochodzie, a źródłem wycia okazało się być poprostu łożysko koła

        Comment


        • #5
          ja miałem podobnie w Civic VII więc może przez analogię jest w IX - długo szukałem źródła stuku przez kilku mechaników, gdzie ostatecznie pomogła wymiana dwóch gumek łącznika stabilizatora. Pomogły tylko gumki OEM, ale zanim do tego doszedłem to zamienniki tych gumek były lekko zbyt luźne lub miękkie zaś wymiana łączników stabilizatora też nie pomogła.

          Comment

          Working...
          X