Problem jest powszechnie znany:
Niestety, na listach kradzionych w ten sposób bezproblemowo aut jest obecny HR-V, więc i pewnie z Civikiem nie byłoby tu inaczej.
Pytanie, jak go rozwiązać i się zabezpieczyć przed takim numerem. Oczywiście są inne zabezpieczenia (ja mam kilka innych jeszcze więc nawet jak złodziej wsiądzie to i tak nie odjedzie... przynajmniej nie na bazie samego sygnału RFID), ale ponoć właśnie skuteczność tych zabezpieczeń jest nawet niezła... dopóki ich ktoś nie "skopiuje". Noszenie ze sobą kluczyków w pudełku do ciastek, folii czy innym wynalazku jest chyba średnio praktyczne i raczej śmieszne.. Nie wiem też, jak przeżywa to kluczyk (czy np. nie ma jakiegoś sprzężenia, nie eskaluje sygnału zżerajc baterę itp.) Czy noszenie kluczyków w takiej torbie nas ochroni?
Tylko, że ponoć te kluczyki nadają w paśmie ok. 130kHz a nie jak RFID kart płatniczych czy innych w MHZ/GHz, pytanie czy taka torba to obejmie...
Czy ktoś zna inne pomysły? Czy to w ogóle można wyłączyć i posługiwać się klasycznym otwieraniem auta z pilota, jeżeli to ma zminimalizować ryzyko (tylko wtedy tracimy to niezłe zabezpieczenie zmiennym kodem, które kopiują właśnie dlatego... że złamać je niełatwo)?
Niestety, na listach kradzionych w ten sposób bezproblemowo aut jest obecny HR-V, więc i pewnie z Civikiem nie byłoby tu inaczej.
Pytanie, jak go rozwiązać i się zabezpieczyć przed takim numerem. Oczywiście są inne zabezpieczenia (ja mam kilka innych jeszcze więc nawet jak złodziej wsiądzie to i tak nie odjedzie... przynajmniej nie na bazie samego sygnału RFID), ale ponoć właśnie skuteczność tych zabezpieczeń jest nawet niezła... dopóki ich ktoś nie "skopiuje". Noszenie ze sobą kluczyków w pudełku do ciastek, folii czy innym wynalazku jest chyba średnio praktyczne i raczej śmieszne.. Nie wiem też, jak przeżywa to kluczyk (czy np. nie ma jakiegoś sprzężenia, nie eskaluje sygnału zżerajc baterę itp.) Czy noszenie kluczyków w takiej torbie nas ochroni?
Tylko, że ponoć te kluczyki nadają w paśmie ok. 130kHz a nie jak RFID kart płatniczych czy innych w MHZ/GHz, pytanie czy taka torba to obejmie...
Czy ktoś zna inne pomysły? Czy to w ogóle można wyłączyć i posługiwać się klasycznym otwieraniem auta z pilota, jeżeli to ma zminimalizować ryzyko (tylko wtedy tracimy to niezłe zabezpieczenie zmiennym kodem, które kopiują właśnie dlatego... że złamać je niełatwo)?