Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic IX Tourer: brak świateł stop w wiązce HAKA OEM Bosal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic IX Tourer: brak świateł stop w wiązce HAKA OEM Bosal.

    Civic Kombi IX, HAK oryginalny Bosal zakładany w ASO.
    Wszystko działało aż miło, żadnych problemów.

    Wczoraj miałem problem z żarówkami w bagażniku rowerowym, Lewy stop i pozycja działał, prawa pozycja także, ale brak PRAWEGO stopu.
    Zacząłem zmieniać żarówki, kombinować na włączonych światłach i jakie było moje zdziwienie że mimo włożenia nowych żarówek dwuwłokowych nie mam teraz stopu całkiem w bagażniku rowerowym, byłem pewny że to wina bagażnika, więc podłączyłem przyczepę na 100% sprawną i niestety sytuacja taka sama, także ewidentnie wina leży po stronie auta, od czego zacząć poszukiwania problemu? Byłby jakiś przekaźnik?/ bezpiecznik?
    Cała reszta w przyczepie/bagażniku rowerowym działa (kierunki/mgielne/wsteczne/pozycję) tylko brak STOPU.
    Myślę że co ważne światła stopu i pozycję w aucie mam LEDY oryginalne.
    Dziękuje za wskazówki.



    Znalazłem taki manual, może komuś to bardziej podpowie od czego zacząć, tylko jakby był to bezpiecznik/przekaźnik to nie powinno nic działać, chyba że się mylę to mnie poprawcie.
    Last edited by slepak; 20-12-2021, 18:41.

  • #2
    Instrukcja tylko wspomina o ledach w kierunkach.

    12333.jpg
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Jako że pogoda się poprawiła, postanowiłem rozebrać bagażnik w celu jak najmniejszych strat( spinki).

      Wiązkę mam 13 pinową do Haka.

      Wcześniej oczywiście sprawdziłem bezpieczniki przy aku (plus do zasalania haka) i bezpiecznik cały


      Moduł LED oczywiście znalazłem jak i chwilę później cały zestaw bezpieczników schowany za profilami blach.
      Bezpiecznik pierwszy z góry (7.5A) odpowiada za światła STOP w wiązce Haka(na próbę włożony 30A na zdjęciu)
      Pozostaje bezpieczniki to:

      -pozycje
      -kierunki
      -mgielne-wsteczne

      Reasumując:

      prawie kupiłem cały moduł LED za 90/130 Euro, a winny okazał się bezpiecznik o którym nie ma mowy na powyższym schemacie, dlaczego? bo instrukcję montażu którą umieściłem jest do wersji 7 pionowej wiązki.
      Wiązka 13 PIN ma wszystko na bezpiecznikach, co mnie niezmiernie cieszy. Komplet oświetlenia zawitał powrotem na platformie rowerowej/ przyczepie.
      Cały zestaw bezpieczników poprowadziłem sobie po swojemu do przewodu od amorka, przez co przy następnym "spięciu" wyciągnę tylko zaślepkę amorka i zmienię bezpiecznik, a nie będę rwał bagażnik cały.



      Comment


      • #4
        To Ci w ASO psikusa poczynili, ja jak montowałem u siebie to właśnie koło klapki amortyzatora umieściłem bezpieczniki nie tak jak podaje instrukcja montażu. Czasem trzeba ruszyć zastane komórki.

        Comment


        • #5
          Tych komórek szarych ASO Niemieckie miało więcej, połamane plastiki, brak połowy spinek, kable napięte, miałem co robić po nich.


          Później zerknę na rachunek, hak 13 pin plus montaż koło 1250€

          Comment

          Working...
          X