Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak jeździć, aby naładować akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak jeździć, aby naładować akumulator

    2 lata temu kupiłem nowy akumulator AGM i przez ten czas auto użytkowałem codziennie.
    Przeprowadziłem się i teraz auto głównie parkuje.
    Po tygodniu stania auto zapala bez problemów, przepalam go co tydzień.
    Po miesiącu od większego przyjazdu wybrałem się w trasę i miałem nadzieję, że w ciągu 3 godzin się sam naładuje, aby S/S zaczął działać - znak, że aku jest naładowany.
    Jak należy jechać w trasie, aby akumulator się naładował do stanu, że zacznie działać Start/stop? Przez 3 godziny jechałem autostradą na światłach mijania, obroty około 3500 /min, na drugi dzień taka sama trasa i akumulator nie naładował się.

    Czy ktoś z Was ma sposób, aby podczas jazdy naładować akumulator?

  • #2
    Nic nie zrobisz,bo na to potrzeba trochę czasu.Jeśli bateria jest zaniedbana to może się już nigdy nie naładować do odpowiedniego stanu żeby start stop działał.
    Jak byś nie jeździł to i tak będzie się ładował dokłanie tak samo bo tym zarządza tym komputer który to dopiero steruje regulatorem w alternatorze.
    Alternator osiąga prawie pełną wydajność już przy 1.500obr/min (silnika nie alternatora),jednak i tak nie można wykorzystać pełnego potencjału w cyklu ciągłym bo aku tego nie wytrzyma.AGM jest wrażliwy na temperaturę,więc nie można go bombardować za bardzo jak zwykłej baterii.Jeśli się zagrzeje to prąd ładowania jest zmniejszany ,a w sytuacjach krytycznych ładowanie potrafi być całkowicie zatrzymane. Musisz się więc uzbroić w cierpliwość.

    Comment


    • #3
      Z moich obserwacji aby akumulator się ładował to musisz jechać na światłach mijania ( nie LEDach) - ale jak piszesz to już jechałeś tak.
      Wtedy alternator podaje 14.2v na wyjściu. Na LEDach zawsze jest ok 12v
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment


      • #4
        W czwartek przejechałem jeszcze godzinną trasę na światłach i przy wyłączonym ECO i Start/Stop mi się włącza!
        Podobno ECO nie ma wpływu na moc silnika, ale denerwował mnie wentylator i tempomat - na ECO jest bardziej mułowaty, ale w upały głowy nie urywał. Teraz upały się skończyły, pojeździłem bez ECO na światłach mijania i akumulator jest naładowany.
        Zastanawiam się, czy na zimę wyciągać aku z auta, kupiłem powerbank z funkcją uruchamiania auta, ale jeszcze mi się nie przydał...

        Comment


        • #5
          Odnośnie powyższego tematu - odpowiedź brzmi - nie da się.. można sobie jeździć, a i tak akumulatora nie da się naładować do pełna tylko samą jazdą.. a skąd taki wniosek ? Otóż dokładnie rok temu kupiłem nowy akumulator do mojego drugiego auta (ładowanie alternatorem tradycyjne, ciągle utrzymywane napięcie 14,4V - nie jak w naszych Civicach), od razu sprawdziłem jego parametry (akumulator o pojemności 45Ah i prądzie rozruchowym EN 360A):

          bb1.jpg

          - jako nowy, w pełni naładowany, rok temu:

          aku1.jpg

          - jako roczny, użytkowany non stop, praktycznie auto odpalane codziennie, jazda to około 50% trasa i 50% miasto:

          aku2.jpg

          Tester, mówi żeby naładować, tak też zrobię, pewnie w ten weekend i zobaczymy w jakim stopniu uda się zregenerować akumulator.. sam jestem ciekaw, czy osiągniemy stan - nowego.
          Last edited by Grzechu; 29-10-2021, 00:38.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Wartość oporu wewnętrznego 8,9m ohma mówi że na płytach odkładają się kryształki siarczanu ołowiu , utrzymanie długo w takim stanie powoduje nieodwracalne procesy .
            Gęstość elektrolitu spada i zdolności rozruchowe .
            Samochód nie jest wstanie podnieść gęstości elektrolitu do 1,28.
            Tylko prostownik

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              zobaczymy w jakim stopniu uda się zregenerować akumulator.. sam jestem ciekaw, czy osiągniemy stan - nowego.
              Tak jak mówiłem tak też zrobiłem.. Trochę się pobawiłem w obserwacje procesu ładowania, poniżej można zobaczyć ile czasu trwało ładowanie i jakie występowały prądy ładowania na samym początku oraz na końcu procesu. Ładowanie trwało prawie 1 dobę.

              prad czas.jpg

              Cóż jakie można wyciągnąć z powyższego wnioski ? A no takie, że jeśli akumulator nie jest bardzo mocno rozładowany, to na początkowym etapie ładowania prądy nie są duże.. zaraz po podłączeniu akumulatora pod prostownik prąd dosłownie w kilka sekund zatrzymał się na chwilę na ponad 2A i dosłownie w szybkim tempie ciągle spadał. Tak wiec jeśli ktoś myśli, że do ładowania akumulatora jest mu potrzebny "duży" prostownik, to jest po prostu w błędzie. W powyższym przypadku wystarczyłby prostownik który daje max. 2A prądu.. Zawsze pobór prądu jest największy w momencie podłączenia akumulatora do prostownika i zależy on, jego wielkość, od stanu rozładowania akumulatora. Na wykresie widać, że gdy akumulator naładuje się już w dużym stopniu, to prąd "końcowy" bardzo wolno maleje.. można powiedzieć, że to jest wskazówka, że akumulator jest już naładowany do pełna.

              Poniżej widać stan akumulatora po naładowaniu, test zrobiony po 1h od odłączenia od prostownika. Wygląda na to, że stan naładowania akumulatora został praktycznie, przywrócony jaki był rok temu, jak go wziąłem ze sklepowej półki

              akustan.jpg

              Końcowy wniosek: Jeśli ktoś myśli, mając nowy roczny akumulator, że jest on w dobry stanie, prawie jak nowy, to jest w błędzie.. Chcąc mieć akumulator sprawny jak najdłużej, powinniśmy od nowości, przynajmniej raz w roku, go ładować do pełna, to powinno sporo przedłużyć jego żywotność. Niestety, ale samą jazdą, jak widać we wcześniejszym moim poście, nie naładujemy akumulatora do pełna.
              Last edited by Grzechu; 03-11-2021, 21:01.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Przynajmniej co kwartał .
                Zwłaszcza gdy eksploatacja miejska

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  A z innej beczki Czym najlepiej ładować akumulator ?
                  Ja używam mikroprocesorową ładowarkę EV-PEAK C4. 8A, 80W ( https://www.rc4max.com/ladowarka_ev-...897,39643.html ) nadaje się ona do czegoś, czy lepiej zainwestować w coś lepszego?

                  1462800608.9763.jpg
                  Last edited by grzes41gt; 06-11-2021, 00:18.
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Zależy jaki akumulator , różnie się go ładuje .
                    Jeśli masz kwasiaka z korkami to uzupełnia się poziom wodą destylowaną, a potem starczy zwykły prostownik radyjko.
                    Należy doprowadzić do wysycenia gęstości 1,28 elektrolitu ładując w końcowej fazie napięciem powyżej 16V przy małym prądzie 0,5-1A
                    EFB ładuje się podobnie, ale większość jest szczelnie zamknięta i nie wolno używać napięcia powyżej 16V w końcowej fazie . Tu dużo lepiej się sprawdzą różne ładowarki elektroniczne , które ograniczają te napięcia by nie doprowadzić do elektrolizy wody i obniżenia poziomu elektrolitu.
                    AGM wymaga programu do AGM ż
                    Ze względu na inną , bardziej zamkniętą budowę płyt .
                    Ładowanie akumulatora to temat rzeka .
                    Podsumowując : akumulator uważa się za naładowany gdy gęstość elektrolitu osiągnie 1,28 .



                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Akumulator mam zwykły kwasowy, ale niestety bez korków żeby uzupełniać wodą - Bosch S4 45Ah
                      Czyli taką ładowarką jaką mam nie naładuję dobrze akumulatora. Według moich obserwacji napięcie nie przekracza 14,6 , natomiast w końcowej fazie ładuje prądem nawet 0,1A
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        14,6 nie wysyci stężenia nawet 1,25 . Chyba , że będzie tak się ładował z tydzień czy dwa to dojdzie do 1,26.

                        Są w allegro korki do akumulatorów z wiertłem i śruba , żeby gwint zarobić w otworze , takie zestawy . Możesz zrobić otwory . Wtedy zwykły prostownik , woda cm nad płytami i ładujesz . Taki prostownik automatycznie podnosi napięcie i obniża amperaż w miarę naładowania . Tylko musisz , chodzić i sprawdzać najpierw napięcie , gdy dojdzie do 16V to wtedy gęstość kontrolować i temperaturę . Jest chłodno to raczej się nie przegrzeje , gorzej latem bywa.
                        Inne ładowarki to popularny cetek dochodzi pod 16 volt , Te z Lidla, biedry raczej nie , z lepszych to Noco Genius , w Lidlu była taka duża ładowarka z rozruchem , ona ma funkcję Repair która podnosi napięcie i ładuje pikami znacznie tańsza niż Noco.

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          Co do teorii polecam te dwa kanały YT

                          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                          Comment


                          • #14
                            A czy na zimę radzicie wyciągnąć akumulator z auta? Pytam, bo przeprowadziłem się i auto stoi nie odpalane czasem tydzień czasu. Raz na miesiąc robię dłuższą trasę, ale w 4 godziny nie naładowałem akumulatora samą jazdą, aby start/stop wyłączył silnik... Kupiłem powerbank, aby w razie rozładowania uruchomić auto, ale jeszcze od sierpnia Honda nie zawiodła, a dużo stoi i czeka

                            Comment


                            • #15
                              Obecne akumulatory są w innej technologii niż 20 lat temu i wstecz. Aku może leżeć czy stać nie rusza y i pół roku . Nie będzie tracił ładunku .
                              Inaczej gdy jakieś systemy pracują w tle to wtedy wyciągają prąd , ale to nie wiele .
                              Masz diesla , że trzeba ci power bank ?

                              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X