Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak kierunków po zamknięciu drzwi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak kierunków po zamknięciu drzwi

    Witam. Zakupiłem civica 1.8 2016 wersja Sport.

    Gdy zamykam drzwi z pilota lub kluczyka, wszystkie drzwi są zaryglowane lecz mrugnięcia kierunkami brak(o ile powinno być) alarm też nie działa (o ile jest)
    Krańcówki drzwi,maska,bagarznik działają prawidłowo.
    Wygląda to tak jak by centralka niedostawała sygnału o zaryglowaniu drzwi.

    I teraz pytanie czy ten typ tak ma?(brak,alarmu mrugnięcia)
    lub jak zlokalizować awarie.
    Last edited by SinyNS; 17-07-2021, 18:42.

  • #2
    Zamieszczone przez SinyNS Zobacz posta
    Witam. Zakupiłem civica 1.8 2016 wersja Sport.

    Gdy zamykam drzwi z pilota lub kluczyka, wszystkie drzwi są zaryglowane lecz mrugnięcia kierunkami brak(o ile powinno być) alarm też nie działa (o ile jest)
    Krańcówki drzwi,maska,bagarznik działają prawidłowo.
    Wygląda to tak jak by centralka niedostawała sygnału o zaryglowaniu drzwi.

    I teraz pytanie czy ten typ tak ma?(brak,alarmu mrugnięcia)
    lub jak zlokalizować awarie.
    Przy zamknięciu samochodu alarm uzbraja się, natomiast kierunki mrugają 3 razy. Alarm na pewno jest, sprawdzałem osobiście, najłatwiej zostawić odsuniętą szybę, zamknąć auto i wsadzić rękę do środka, lub otworzyć drzwi pociągając za wewnętrzną klamkę. Alarm powinien się wtedy włączyć.
    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

    Comment


    • #3
      Zrób fotę pilota,ew. zrób fotę centrali,żeby zidentyfikować producenta.
      Te auta nie maja fabrycznego alarmu czy centralki bezprzewodowej (z nielicznymi wyjątkami)
      Masz coś albo niepodłączone ,albo jest awaria prosta w naprawie.
      EDIT. Nie doczytałem,mea culpa,zasugerowałem się tym rocznikiem 92.

      Zamieszczone przez PiotrekM. Zobacz posta
      najłatwiej zostawić odsuniętą szybę, zamknąć auto i wsadzić rękę do środka
      To akurat nie jest fabryczne,bo fabrycznie czujek ultradźwiękowych nie ma.
      Last edited by m26; 17-07-2021, 20:15.

      Comment


      • #4
        20210717_201544[3782].jpg
        Centralki nie mogę zlokalizować

        edit:
        Poprawiłem opis profilu
        Co do alarmu to nawet dioda się nie zapala wiec pewnie się nie uzbraja.
        wie ktoś gdzie jest centralka w tym modelu?
        Obstawiam że któryś ze styków nie łączy lub zamek nie daje sygnału zamknięcia.
        tylko jak ustalić które to drzwi
        Last edited by SinyNS; 17-07-2021, 20:33.

        Comment


        • #5
          Napisałem że wdupiłem,bo mignęło mi te d15b2 i pochopnie opisałem problem nie do tego auta.
          To fabryczny pilot,od fabrycznego alarmu,więc centrali jako takiej też nie ma.
          Nie pomogę zatem,bo nawet nie wiem czy nie ma czasem opcji w ustawieniach dotyczącej potwierdzania kierunkami.

          (zrób coś z tym profilem,teraz jest d15b2 -2016rok)

          Comment


          • #6
            zauważyłem że w drzwiach pasażera siłownik działa trochę głośniej od innych jak ponownie zamykam. zamek maski już wykluczyłem.
            postaram się je rozebrać i sumie nie wiem co dalej liczę ze jakiś pin nie łączy.
            Znalazłem coś takiego tylko do 8gen. Przydał by się taki schemat do 9gen to byłbym w domu . coś pokombinuje jak będzie trochę chęci;/
            Przechwytywanie22.jpg

            Comment


            • #7
              Brak sygnału o zaryglowaniu spowodował by raczej ponowne odryglowanie całego auta.
              Tego nie wiem akurat więc nie będę spekulował,natomiast małe szanse aby i ryglowanie i odryglowanie nie miało sygnału.
              Sygnał jest ujemny,żeby zatem obie pozycje zamków nie były nadzorowane to musiała by paść masa na drzwi.

              Comment


              • #8
                trochę dziś poszperałem:
                -zamek ma 4 kable, 2 od siłownika +/- 12v , dwa od zaryglowania (otwarte obwód zwarty, zamknięte obwód bez przejścia) - sprawdziłem tylko 1 dzwi.
                -sprawdziłem wszystkie bezpieczniki żadnego nie brakuje, wszystkie są sprawne.
                -po odłączenie bezpiecznika MICU zamykanie z pilota działa, tylko szyby nie.
                - szukałem klęczałem nie jestem w stanie zlokalizować modułu centralnego zamka.
                - szukałem syreny alarmu, znalazłem tylko Klakson w przednim zderzaku. maty z bagażnika ciężko rozebrać.

                Panowie pomóżcie bo już nie wiem co dalej robić. ASO?
                i podpowiedzcie z której części samochodu wyje syrena alarmu.
                20210717_192046[3789].jpg
                20210718_152210[3788].jpg

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez SinyNS Zobacz posta
                  szukałem klęczałem nie jestem w stanie zlokalizować modułu centralnego zamka
                  Nie znajdziesz.Tzw. moduły rozproszone to powoli przeszłość teraz wszystko jest zintegrowane.
                  Sterowanie zamkami jest w module kabinowym,sterowanie kierunkami też.
                  Jeśli zatem to nie działa to albo jest tam uszkodzenie,albo przeprogramowanie pomoże,albo jest to opcja sterowalna .Być może jedynie z "poziomu klawiatury" da się to uruchomić.
                  Nie rozbieraj auta,bo jak sam napisałeś
                  Zamieszczone przez SinyNS Zobacz posta
                  (otwarte obwód zwarty, zamknięte obwód bez przejścia)
                  co oznacza że po odpięciu kostki obwód będzie wskazywał zaryglowanie.Wystarczy odpiąć kostkę.
                  Uważam że najpierw trzeba by dobrze zorientować się w sytuacji,poczekać bo może ktoś się odezwie lub zaczerpnąć info nawet z ASO.Zdobyć wszystkie możliwe informacje na temat takiej przypadłości i nie rozbierać na razie niczego.

                  Comment


                  • #10
                    Napisałem do aso odpisano mi że prawdopodobnie uszkodzony zamek.
                    Poprzedni właściciel powiedział mi że samo przestało działać 2 lata temu.
                    Sprawdziłem wszystkie zamki miernikiem są ok wiązki też nie mają zwarcia, został jeszcze w bagażniku.
                    modułu od zamka dalej nie znalazłem poruszałem przewodami też bez zmian.
                    20210720_190647.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez SinyNS Zobacz posta
                      modułu od zamka dalej nie znalazłem
                      Napisałem już żebyś nie szukał bo nie ma
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Nie znajdziesz.Tzw. moduły rozproszone to powoli przeszłość teraz wszystko jest zintegrowane.
                      Sterowanie zamkami jest w module kabinowym,sterowanie kierunkami też.
                      Jak sobie nie poradzisz to można zrobić prosty układ który to obsłuży.

                      Comment


                      • #12
                        Byłem w ASO (tak myślałem, okazało się że już nie są oficjalnym)
                        Posprawdzali co mogli w 2h i odesłali z kwitkiem
                        Wszystkie zamki są sprawne, podłączając się pod komputer nie mogą zrobić jakiegoś testu (podejrzewam centralnego czy alarmu)
                        Mówią że pierwszy taki przypadek a nie mają już dostępu do schematów i trzeba sprawdzać wiązki.
                        Mogę zostawić auto za 3 tygodnie nie wiadomo na ile koszt roboczogodziny 280zł ;/ ehh... dowiedziałem się tylko że jakiś błąd w komunikacji a skasowali symbolicznie.

                        osobiście stawiam na "skrzynkę bezpieczników" zimny lut etc. . sam wymiany się nie podejmę bo jak dowiedziałem się z poniższego filmu kluczyki i inne ustawienia przejdą z innego auta.
                        https://www.youtube.com/watch?v=ezuF65XHk5U

                        od forumowiczów też nie dowiedziałem się skąd wyje syrena alarmu ;/
                        Last edited by SinyNS; 27-07-2021, 12:25.

                        Comment


                        • #13
                          Syrena alarmu, a dokładnie cichy klakson, jest umiejscowiony w słupku C ( w bagażniku).

                          Comment


                          • #14
                            Wystarczą dwa przekaźniki albo jeden przekaźnik i dwie diody.
                            Podłączenie tego jest banalnie proste,jedyny minus to potwierdzenie zamykania i otwierania będzie takie samo.
                            Można się jednak pokusić o dołożenie do tego jednej diody i jednego kondensatora żeby sygnały różniły się czasem.
                            Chyba że zależy Ci na utrzymaniu auta w stanie oryginalnym.
                            Jeszcze raz powtarzam,nie szukaj w wiązkach bo oba urządzenia są integralną częścią tego samego modułu,więc błąd jest wewnątrz niego i na 99% nie jest to zimny lut.
                            Dlaczego tak sądzę? Bo zimny lut w urządzeniach tej klasy to niebywały unikat,to nie jest byle układzik za 10zł z Allegro.
                            Wątpię czy ASO naprawi to w inny sposób niż wymiana i przeprogramowanie.
                            ASO nie dysponuje ani sprzętem,ani dokumentacją odpowiednią do dłubania wewnątrz takich bloków,a wielu rzeczy po prostu nawet nie da się naprawić z powodu druku wielowarstwowego.Szkoda płacenia za próby naprawiania ,chyba że w wyspecjalizowanym w elektronice warsztacie.

                            Comment


                            • #15
                              Z kolei w już oficjalnym aso opisałem sytuacje dalej się upierają że to wina niesprawnego zamka.
                              Fakt że mam do nich ok 100km skutecznie mnie zniechęca do wyjazdu (urlop w pracy etc.)
                              zrobienie osobnego układu nie załatwi kwestii niedziałającego alarmu i odprowadzania światłami do domu.

                              Comment

                              Working...
                              X