Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop Sprawdź system.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Start/Stop Sprawdź system.

    Hej,

    Dzisiaj po odpaleniu auta po pracy pojawił mi się komunikat "Sprawdź system!" dotyczący systemu Start/Stop. Co to oznacza i jak go usunąć?

    Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

  • #2
    Najprawdopodobniej akumulator się kończy, od 2tyg miewam ten sam komunikat który po kilkunastu minutach znika, wczoraj robiłem test akumulatora i wynik " akumulator niesprawny naładowanie 100%, prąd rozruchu 270A na 480A"

    Comment


    • #3
      Mi ten komunikat nie znika. Zrobiłem 200 km autostradą z włączonymi światłami, ale nic to nie dało. Czy spróbować odłączyć akumulator aby komunikat zniknął? Auto odpala na dotyk więc nie wiem czy to rzeczywiście kwestia akumulatora...?

      Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Moduł się wiesza, mam nową HRV i też nie działa nawet po naładowaniu Aku.
        Czasem pomaga odpięcie Aku na 15 minut i się zresetuje

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          U mnie również trasa nie pomaga. Prędzej codzienna jazda autem. Auto pali bez zająknięcia.

          Comment


          • #6
            Wynika z powyższych postów, że nieaktywny start/stop nie koniecznie musi świadczyć o słabym aku. Dotychczas myślałem, że tak jest i myślałem już o nowym akumulatorze, a teraz mam wątpliwości czy zaświecająca się czasem ikonka start/stop świadczy o słabym aku czy jest to może usterka modułu.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
              Wynika z powyższych postów, że nieaktywny start/stop nie koniecznie musi świadczyć o słabym aku
              Wprawdzie mam X gen, ale objaw taki sam. Pisałem o tym w wątku X gen. W okresie od listopada do kwietnia a wiec jak jest zimniej S/S nie działa, nawet po przejechaniu trasy 500 km. Jak zrobi się cieplej (ok. 15 st. C) zaczyna działać. Akumulator sprawdzany był w ASO. Jest w pełni sprawny i naładowany. Restart komputera uruchamia S/S na jeden dwa dni. Odpuściłem temat bo jak system działa to i tak go dezaktywuję.

              Comment


              • #8
                Ja dodam tylko że mam moduł od Hondura odwracający działanie przycisku wł./wył. systemu Start/Stop.
                Co do akumulatora to fakt, że auto stało na dworze bez jeżdżenia około 2 tygodnie na przełomie grudnia i stycznia, ale nie było temperatur ujemnych... A po tym czasie pierwsze odpalenie idealne. Dopiero jak wracałem z pracy to się to zapaliło.

                Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  Byłem na kontroli akumulatora w sklepie, który nimi handluje i facet stwierdził, że mój ma za niskie napięcie - jest 12V a po jeździe powinno być około 13V. Może stąd problem z tym s/s? Czy do tego akumulatora musi być specjalny prostownik?

                  Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez martinii Zobacz posta
                    jest 12V a po jeździe powinno być około 13V. Może stąd problem z tym s/s? Czy do tego akumulatora musi być specjalny prostownik?
                    Z tego co zauważyłem, to algorytm ładowania akumulatora w aucie "trzyma" go ciągle na granicy.. i niestety napięcie około 12V-12,3V jest tutaj normalne.. jeśli chcesz doprowadzić akumulator do pełnego naładowania, musisz go podpiąć pod zwykły tradycyjny prostownik, najlepiej bez sterowania mikrokontrolerem i tak ładować przynajmniej przez 20h.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zrób trasę paredziesiąt km z włączonymi światłami mijania i wyłączonym s/s - powinno doładować aku i komunikat powinien zniknąć.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                        Zrób trasę paredziesiąt km z włączonymi światłami mijania i wyłączonym s/s - powinno doładować aku i komunikat powinien zniknąć.
                        To działa, ale na krótką metę, elektrolit nie osiąga przy tak krótkim czasie ładowania prawidłowej gęstości na poziomie 1,28-1,30g/cm3.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Grzechu - stosuję metodę:
                          1. MIASTO - światła mijania + wyłączony S/S
                          2. TRASA - światła auto + włączony S/S

                          od tej pory mam spokój z błędami s/s i co gorsze - choinką na ekranie (błędy systemów bezpieczeństwa).
                          Dodam że mam fabryczny aku który ciągnie już 8 rok (sprawdzany przez elektryka - stan dobry).

                          Comment


                          • #14
                            Hej,

                            Problem z systemem Start/Stop, o którym pisałem w pierwszym poście zniknął tak samo tajemniczo jak się pojawił - po prostu któregoś razu odpaliłem auto i już błędu nie było. Nie doładowywałem akumulatora, nic nie robiłem...

                            Comment

                            Working...
                            X