Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja ksenonów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja ksenonów

    Cześć,

    posiadam civica ix w weresji lifestyle z fabrycznymi ksenonami. Ostatnio zauwazyłem, że światła świcą troche za nisko. Czy pozycję bazową ksenonów reguluje się imbusem przy lampie tak jak dla żarówek halogenowych ? Czy jednak musi to być zrobione przez ASO poprzez komputer ?

  • #2
    Samą regulację wykonuje się ręcznie natomiast Komputerem później ustala się że to jest pozycja zerowa. Ale jako taka regulacja jest normalna ręczna przy lampach.

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      ok, czyli zakładając, ze nikt wcześniej nie programował na nowo pozycij "zero", wystarczy ustawić recznie wysokość świateł i powinno być w porządku, tak ?

      Comment


      • #4
        Dokładnie tak.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Sugeruję regulację z pomocą przyrządu do ustawiania świateł (jest na każdej stacji kontroli pojazdów), ponieważ ustawianie na oko, może powodować oślepianie tych z naprzeciwka. Ksenony w Civicach są naprawdę mocne i świecą szeroko, ale powinno się je regulować pod kontrolą. Piszę to z własnego doświadczenia.

          Comment


          • #6
            A w bagażniku nie masz takiego urządzenia ? Ja też mam lifestyle i w bagażniku w tym schowku po lewej mam tam jakieś urządzenie chyba do pomiaru luxusów, wygląda na seryjnie zamontowany. Ale z rok jak lepiej tam nie zaglądałem i pewny nie jestem. Popołudniu wrzucę foto.

            Comment


            • #7
              Wow, mam nadzieję, że nie żartujesz? Zaciekawiłeś mnie tym. U mnie po lewej stronie mam tylko klucz do kół i lewarek z osprzętem. Pisząc o urządzeniu do ustawiania świateł miałem na myśli takie coś: https://allegro.pl/oferta/przyrzad-d...est-6849468979

              Comment


              • #8
                Zaraz, moment ale ksenony się samopoziomują a dzieje się tak dlatego, że przy tylnym zawieszeniu jest taki dynks z potencjometrem, który mówi komputrowi ile tyłek siadł.
                Jak ten dynks się zepsuje to komputr, na wszelki wypadek, maksymalnie obniża światła.
                Jeśli u kolegi eoor właśnie taka awaria to mechaniczne podniesienie strumienia spowoduje oślepianie ( zbyt wysokie ustawienie) przy obciążonym tyle auta.
                Zaczął bym od sprawdzenia czy obciążenie tyłka, można usiąść w dwie osoby w otwartym bagażniku, spowoduje obniżenie świateł.
                Jeśli tak to wtedy majstrować imbusami.

                Comment


                • #9
                  Przy tylnym i przy przednim zawieszeniu jest czujnik poziomowania.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez eror Zobacz posta
                    Zaraz, moment ale ksenony się samopoziomują a dzieje się tak dlatego, że przy tylnym zawieszeniu jest taki dynks z potencjometrem, który mówi komputrowi ile tyłek siadł.
                    Jak ten dynks się zepsuje to komputr, na wszelki wypadek, maksymalnie obniża światła.
                    Jeśli u kolegi eoor właśnie taka awaria to mechaniczne podniesienie strumienia spowoduje oślepianie ( zbyt wysokie ustawienie) przy obciążonym tyle auta.
                    Zaczął bym od sprawdzenia czy obciążenie tyłka, można usiąść w dwie osoby w otwartym bagażniku, spowoduje obniżenie świateł.
                    Jeśli tak to wtedy majstrować imbusami.
                    Poziomują się same ale wstępną pozycję ustawia się ręcznie jak w światłach bez samopoziomowania. Samopoziomowanie przy xenonie to tak naprawde automat "pokrętła" które mamy bez samopoziomowania. Na przegladach, po wymianie żarnika itp. nadal ręcznie ustawia się światła kluczem prsy reflektorach.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Dla mnie to jasne ale kolega w pierwszym poście napisał "Ostatnio zauwazyłem, że światła świcą troche za nisko" co znaczy, że było OK aż tu nagle nie jest.
                      Śrubki same się nie przekręciły.

                      Comment


                      • #12
                        Hej, bylem na zwyklej stacji wyregulowac te swiatla i jest lepiej po tej regulacji. Samopoziomowanie działa w porządku przed jak i po tej regulacji recznej, aczkolwiek mam wrażenie że przed regulacja nie słyszałem silników od samopoziomowania a teraz slysze.

                        U was tez slyszycie jak np. usiadzecie w bagazniku ?
                        Last edited by eoor; 26-12-2019, 22:22.

                        Comment

                        Working...
                        X