Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Niezapięte pasy - jak to działa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Niezapięte pasy - jak to działa?

    Orientuje się ktoś jak działa system kontrolki i "pikania" o niezapiętych pasach? Konkretnie chodzi mi o to jak to skutecznie wyłączyć. Poczytałem trochę i wychodzi na to, że jakiś rezystor jest wlutowany w zapinkę od pasa. Czy może to ktoś potwierdzić lub zdementować? Próbowałem rozłączyć wtyczkę na samym przodzie pod fotelem kierowcy, ale wyskoczył błąd poduszki a tego nie chcę. Tak się też zastanawiam jaki byłby efekt, gdyby wypiąć tę wtyczkę i spiąć przewody "na krótko", czy byłoby tak jakby pasy były zapięte czy odpięte albo jeszcze coś innego. Generalnie w moim poprzednim aucie wystarczyło wypiąć wtyczkę pod fotelem i spokój a tu się nakombinować trzeba...

  • #2
    Ale po co Ci takie coś? Jeździsz bez pasów? Te kontrolki chyba same się po jakimś czasie wyłączają i nie piszczą. Na Ali widziałem kiedyś taką klamerkę, która udawała pas i wyłączała urządzenie sygnalizacji niezapiętego pasa.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
      Na Ali widziałem kiedyś taką klamerkę, która udawała pas i wyłączała urządzenie sygnalizacji niezapiętego pasa.
      Kupując taką klamerkę można sobie narobić jeszcze większej biedy. W razie wypadku pas nie trzyma kierowcy a wybucha poduszka. Przy niezapiętym pasie poduszka nie powinna się uruchomić.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez dariuss1 Zobacz posta
        Kupując taką klamerkę można sobie narobić jeszcze większej biedy. W razie wypadku pas nie trzyma kierowcy a wybucha poduszka. Przy niezapiętym pasie poduszka nie powinna się uruchomić.
        Dokładnie. Dosyć koszmarne urządzenie, no ale jest. Z drugiej strony dla takiej kobitki w ciąży, która już nie może w pasach jeździć to wygodne. Nie wyje, a poduszkę - jeśli jest pasażerem - można wyłączyć. Tyle, że to też kiepska wizja...

        Comment


        • #5
          A czy da się wyłączyć informację na wyświetlaczu imid o zapiętych pasach z tyłu?

          @Tapatalk

          Comment


          • #6
            A dlaczegóż to ciąża dyskwalifikuje możliwość zapinania pasów?
            No chyba, że jest w trakcie porodu

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez piotrek_krk Zobacz posta
              Konkretnie chodzi mi o to jak to skutecznie wyłączyć.
              Najskuteczniejszym sposobem jest zapięcie pasów.
              Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez eror Zobacz posta
                A dlaczegóż to ciąża dyskwalifikuje możliwość zapinania pasów?
                No chyba, że jest w trakcie porodu
                Nie wiem, nie byłem matką natomiast wiem, że lekarz może wydać w uzasadnionych przypadkach zaświadczenie odpowiednie. Chyba, że toteż się zmieniło w ostatnich latach.

                Comment


                • #9
                  Nawet w niektórych chorobach kardiologicznych i ortopedycznych można być zwolnionym z zapinania pasów.

                  Comment


                  • #10
                    Wracając do sedna to sprawdziłem dziś i niestety nie działa to tak, że po pewnym czasie przestaje piszczeć (no chyba że to bardzo dłuuugi czas), rzeczywiście w pewnym momencie wydaje się, że przestaje, ale co jakieś 30 sekund (na oko) piszczy znowu. Przy odpiętych pasach są tylko kontrolki od pasów a poduszki cały czas ok, a przy wypięciu wtyczki zaświeca się kontrolka poduszki - czyli odpięty pas i wypięta wtyczka to nie to samo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to odpiąć wtyczkę i przeciągnąć kawałek druta od jednego przewodu do drugiego, tylko nie wiem czy zapięcie pasów zamyka obwód tak jak zaproponowane rozwiązanie. Klamerki nie chcę, bo generalnie pasy zapinam, jedynie na bardzo krótkich przejazdach tego nie robię i wtedy właśnie irytują mnie te dźwięki, a ciągłe wypinanie i wpinanie klamerki to więcej zachodu niż z normalnym zapięciem pasa. Doba byłaby taka co jest z jednej strony klamerka a z drugiej "gniazdko" na pas - wtedy to może na stałe siedzieć a pas zapinasz wg uznania.

                    Comment


                    • #11
                      No cóż, jakoś to jest tak zrobione, żeby zapinać te pasy Nie rozumiem zwyczaju niektórych kierowców żeby nie zapinać pasa. To sekunda jest przecież... Ja się nauczyłem w maluchu mojego ojca, jeszcze w latach 70. , że pas ma być zapięty i basta. Byłem małym smarkiem, ciężko było ten pas dostosować (przecież nie był bezwładnościowy ) ale jednak zapinałem w końcu. Teraz mnie wkurza, jak widzę swoje środkowe dziecko jak jedzie na wycieczkę autobusikiem i wiem, że nie będzie miał pasów zapiętych, bo wiele autobusów nie ma takich pasów. I też go / wszystkich moich chłopaków uczę, żeby zapinali się, jeśli tylko jest taka możliwość, choćby jechali do warzywniaka za rogiem.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez piotrek_krk Zobacz posta
                        przy wypięciu wtyczki zaświeca się kontrolka poduszki
                        Wtyczka którą rozpinasz -zrób fotę

                        Comment


                        • #13
                          To ta wtyczka
                          Załączone pliki

                          Comment


                          • #14
                            Nie widać kolorów ani nawet samych przewodów.

                            Comment


                            • #15
                              Ostatnio domyśliłem się dlaczego czasem się swieci ekran o zapiętych pasach z tylu a czasem nie. Wszystko zależy od tego czy tobołek z którym jeżdżę do roboty wrzucam do kufra czy na tylne siedzenie.
                              Gdy się otworzy tylne drzwi Civic wyświetla informacje o tylnych pasach.

                              Comment

                              Working...
                              X