Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic nie reaguje na uruchomienie silnika na dodatek kopie prądem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic nie reaguje na uruchomienie silnika na dodatek kopie prądem.

    Mam poważny problem z autem. Auto przy próbie odpalenia cyka, tryka, ale się nie odpala. Na dodatek mocno kopie prądem i to w różnych miejscach, przy stacyjce, masce ,drzwiach... Jakieś zwarcie? Przeptrzyłem wszystkie bezpieczniki i są dobre.

    Różne rzeczy mi do głowy przychodzą, gdzie jest czujnik wstrząsowy w civic'u ix 5d?

    poważny problem to ma prawie każdy. Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule wątka słów "pomocy" i "problem"! Regulamin pkt 5. Tytuł zmieniałem. Sabotujesz wyszukiwarkę!
    Last edited by Vantage; 27-03-2017, 17:33. Powód: Regulamin.

  • #2
    Sorry, admini za te kluczowe słowa... Nie doczytałem, bądź zapomniałem o tym.

    Problem rozwiązany, winny był akumulator, nie podejrzewałem go ponieważ do ostatniej chwili autko pięknie paliło. Dowiedziałem się w ASO, że alternator ładuje tylko przy włączonych światłach mijania bądź włączonej klimie. I to mi zabiło aku, napięcie spadło poniżej 9...
    Last edited by Vantage; 27-03-2017, 17:37.

    Comment


    • #3
      A jak ASO wytłumaczyło fenomen "kopania prądem" na drzwiach/stacyjce/masce?
      Akumulator to mi tu wygląda raczej na ofiare niż źródło problemu

      Comment


      • #4
        Mam co do tego pewien pomysł, ale sprawdzę dopiero jak wsadze nowe aku.

        Aku padł ofiarą braku ładowania i po sprawdzeniu mulitimetrem alternatora, ładowanie nie występowało przy światłach ledowych oraz na ustawieniu klimy jakim jeździłem.
        I fakt około półtora tygodnia nie przypominam sobie bym jeździł wieczorem. Swoją drogą wygląda to jakby te światła nie były nigdy w planie tego auta i dodano je przed końcem projektu... Jaki mają sens światła do jazdy dziennej których używanie niszczy akumulator. Odpowiedź pewnie by można uzyskać w dziale eko.

        Co do kopania prądem to jeśli ktoś ma jakieś pomysły to chętnie poczytam. Przy stacyjce to dwa razy kopneło, ale po podłączeniu aku, kopnął jak zawsze tylko na drzwiach.

        Komputer nie wyświetlał też żadnych błędów.
        Last edited by Vantage; 27-03-2017, 17:39.

        Comment


        • #5
          Aż nie chce mi się wierzyć, że tam nie ma żadnego dodatkowego czujnika, żeby alternator ładował np. jak akumulator już słabnie. Przecież jeśli tak to to jest strasznie kiepskie rozwiązanie, że ładuje się tylko gdy jest duży pobór prądu.
          W taką pogodę jak teraz klimy nie używam w ogóle, ale słoneczko ładnie świeci, więc świateł też nie zapalam, tylko na dziennych jeżdżę. Czy to znaczy, że za kilka dni nie odpalę auta ?
          Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
          Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Vantage Zobacz posta
            Dowiedziałem się w ASO, że alternator ładuje tylko przy włączonych światłach mijania bądź włączonej klimie. I to mi zabiło aku, napięcie spadło poniżej 9...
            Za pozwoleniem kolego - większej bzdury dawno nie słyszałem
            Alternator ma regulator (w nowszych samochodach tę funkcję może nadzorować komputer), którego działanie na pewno nie zależy od świateł mijania...
            Jeżeli miałeś problem z ładowaniem, to należy sprawdzić alternator, inaczej za chwilę będziesz kupował kolejny akumulator

            Comment


            • #7
              Mnie też nie. Może LukasVD podpowie.
              U mnie sprawność Aku mierzona przy okazji B po roku wyniosła 91%. Bywało, że bawiłem się na postoju Connectem, filmy, itd. Czasami miałem komunikat, że urządzenie zostanie wyłączone za 5min w celu ochrony Aku.
              Czyli chyba całkiem sprawny jest nadal. Nigdy nie zawiódł.
              Last edited by roar; 27-03-2017, 19:28.

              Comment


              • #8
                bonito sprawdź sobie w praktyce te "bzdure". To pierwsze i najlepsze źródło, czas operacji niecała minuta.
                Po drugie taką informację uzyskałem z serwisu Hondy, zadzwoń zapytaj - muszą Ci odpowiedzieć na takie pytanie. Dowiesz się czegoś nowego uzupełnij wątek, niech będzie użyteczny.

                Zgadzam się natomiast ze jest to bardzo źle rozwiązanie.

                Comment


                • #9
                  Bzdura bzdura bzdura, cały tamten rok, wiosna, lato nawet jesień nie włączałem w ogóle świateł mijania, gdyż w większości auto jeździło tylko za dnia, jeśli by było to prawdą co napisałeś, to akumulator padłby mi po miesiącu jeżdżenia... nawet jak jeździmy na Ledach to gdy napięcie akumulatora mocno spadnie, to akumulator jest doładowywany... Lukas już gdzieś pisał na forum o systemie ładowania akumulatora w naszych Civicach, jest on ładowywany wtedy gdy jest duże obciążenie instalacji auta oraz gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu, nie pamiętam dokładnie ile, 12,5V.. czy coś.. U ciebie musi być jakiś inny problem, przypadkiem nie używasz non stop systemu stop/start ?
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    https://www.civicforum.pl/showthread...134#post319134

                    Logika systemu ładowania jest taka sama w VIII jak i w IX-genie.
                    Last edited by Lukas; 27-03-2017, 20:24.

                    Comment

                    Working...
                    X