Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Połączenie kierunku z halogenem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Połączenie kierunku z halogenem

    Witam wszystkich
    Coraz częściej widzę, że niektóre samochody mają połączone kierunkowskazy z halogenami, czyli po włączeniu np. prawego kierunku włącza się prawy halogen. Myślę, że to jest dobre rozwiązanie jeżeli chodzi o doświetlanie zakrętów.
    Wczoraj sprawdziłem, faktycznie lepiej widać. Ma ktoś takie rozwiązanie, jak to się sprawdza? proszę o ewentualne opinie i może jak to zrobić, czy jest konieczne wykonanie w serwisie?. Generalnie co o tym sądzicie?
    Pozdrawiam wszystkich.

  • #2
    Są moduły doświetlania w formie gotowej do montażu,możesz też zrobić sobie sam na dwuch przekaźnikach.
    Tylko po co? Szkoda ciąć przewody dla lansu,bo to doświetlanie nie jest wcale aż takie pomocne.

    Comment


    • #3
      I tu się mylisz kolego. Ja np. zjeżdżając z ulicy pod dom wjeżdżam w ciemność, gdzie jest chodnik i często można spotkać się z pieszym lub rowerzystą. Przy pełnym skręcie z boku nic nie widać.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez siuszko Zobacz posta
        I tu się mylisz kolego. Ja np. zjeżdżając z ulicy pod dom wjeżdżam w ciemność
        A to jak wjeżdżasz do domu to wyłączasz światła mijania ? Halogen świeci tak samo do przodu, a nie w bok... jedynie, będziesz miał bardziej intensywny strumień światła.. ale tylko przed autem, a nie z boku... Szkoda rozbebeszać nowe auto, żeby łączyć kabelki taśmą klejącą itp... czy to warte zachodu ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Wczoraj sprawdzałem, świeci trochę z boku.

          Comment


          • #6
            Halogeny doświetlają trochę zakręty. Zresztą nawet zgodnie z prawem można ich używać także od zmierzchu do świtu, gdy jest normalna przejrzystość powietrza, ale tylko na drogach krętych. (Zgodnie z definicją drogi kręte oznaczone są znakami drogowymi: „niebezpieczne zakręty – pierwszy w prawo”, „niebezpieczne zakręty – pierwszy w lewo” i pod tymi znakami mają tabliczkę informującą o początku drogi krętej).

            Mnie się zawsze wydawało, że w fabrycznie montowanym systemie doświetlania zakrętów jest też zależność od stopnia skrętu kierownicą, a nie tylko samego kierunkowskazu.
            Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
            Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Miles Zobacz posta
              Mnie się zawsze wydawało, że w fabrycznie montowanym systemie doświetlania zakrętów jest też zależność od stopnia skrętu kierownicą, a nie tylko samego kierunkowskazu.
              To prawda. Tylko z tego co wiem to nie wszystkie samochody tak mają - część reaguje na kierunki.

              Comment


              • #8
                Prawa lampa w prawostronnym ruchu oświetla pobocze dużo lepiej niż przeciwmgielny ,który jak Grzechu zauważył świeci na wprost,więc z tym problemu nie ma,natomiast skręcając w lewo,to juz w chwili przekroczenia osi stoisz prawie prostopadle do pobocza,więc też widać.Gdzie tu sens.
                Powiem więcej,mnie to doswietlanie wręcz drażni,ale jak kto lubi.

                Comment


                • #9
                  Ja miałem taką funkcję w poprzednim aucie, dzialala nie tylko z kierunkiem ale tez przy skreceniu odpowiednio kierownicy. Lepiej doswietla niż same mijania np. W parkowaniu przy slupkach, przy wjazdach do bramy/garazu.
                  Efekt może nie jest powalajacy ale jakoś działa. U mojego brata w superb przy xenonach prawie nie widać ze w ogóle halogen się wlącza, więc stwierdzam że przy zwyklych zarowkach pomaga

                  Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Miałem w Golfie VII doświetlenie zakrętów. Wbrew pozorom działa, zwłaszcza na nieoświetlonej krętej drodze i przy manewrowaniu na nieoświetlonych parkingach. W Tourerze, jak potrzebuje doświetlenia zakrętów, to włączam na chwilę przeciwmgielne z przodu i jest spoko. Zwłaszcza jazda nocą, wiejską drogą z zakrętami pod katem prostym, jest wyzwaniem i wtedy każde "boczne" światło ma znaczenie.

                    Comment


                    • #11
                      Moim zdaniem szkoda zachodu. Efekt co najmniej dyskusyjny z ... Ryzykiem utraty gwarancji
                      www.4kolkaszczescia.pl

                      Comment

                      Working...
                      X