Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

can bus led w5w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • can bus led w5w

    czy taki typ żarówki można zastosować do oświetlenia wnętrza ,tablicy rejestracyjnej i bagażnika ?

  • #2

    Comment


    • #3
      System oświetlenia wewnętrznego w IX genie nie jest podpięty pod B-CAN. Według mnie nie ma sensu stosowanie żarówek współpracujących z siecią CAN. Do siebie wsadziłem Osram LEdriving 4000K/6000K bez obsługi CAN i śmigają jak marzenie.
      Last edited by Lukas; 08-11-2016, 22:22.

      Comment


      • #4
        System oświetlenia wewnętrznego w IX genie nie jest podpięty pod B-CAN - z jakiego źródła pochodzi ta wiedza ?

        Comment


        • #5
          Serwisówka, kontrolę nad światłami ma MICU (Multiplex Integrated Control Unit):

          Capture.PNG

          Comment


          • #6
            Trochę niedoprecyzowane,ale wiadomo ocb. Nie ma żarówek współpracujących z CAN,bo to niemożliwe,można ew. przez sieć diagnozować przednie lampy z przetwornicą,to jest praktykowane już od czasów Laguny 2. ale Honda na szczęście posrana nie jest bo do lamp idzie jedynie zasilanie bez sygnłu zwrotnego (tak wynika z diagramu).
            Pozostałe lampy nadzoruje się jedynie poprzez pomiar rezystancji żarówka+przewód i w przypadku anomalii,moduł nadzorujący wprowadza w sieć ramkę z info dla zegarów. Ale jak widać i w tym zakresie Honda też odpuściła sobie śmiechu wartą "zawansowaną technologię",z której więcej szkody niż dobrego.

            EDIT jednak jest dla mnie niejasne,co oznacza przerywana linia w sieci.Pytam poważnie,bo co marka,to inne znaczenie.
            Last edited by m26; 08-11-2016, 23:53.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              EDIT jednak jest dla mnie niejasne,co oznacza przerywana linia w sieci.Pytam poważnie,bo co marka,to inne znaczenie.
              Przerywana linia to komunikacja po B-CAN pomiędzy MICU i zestawem wskaźników. Latają po niej komunikaty nakazujące zapalenie kontrolek sygnalizujących włączenie poszczególnych rodzajów świateł.
              MICU nie mierzy rezystancji żarówka-przewód, serwisówka nic o tym nie wspomina, na zestawie wskaźników nie ma również kontrolki sygnalizującej spaloną żarówkę.
              Dlatego stosowanie żarówek dostosowanych do CANBUS nie ma sensu.
              Last edited by Lukas; 09-11-2016, 07:50.

              Comment


              • #8
                Wiem co robi,ale wydaje mi się że gdzieś na Hndowskim schemacie raz były przerywane,a raz nie (w obrębie jednego standardu).

                Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                stosowanie żarówek dostosowanych do CANBUS nie ma sensu.
                No nie pisz tak żarówka nie "gada" z siecią

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  Wiem co robi,ale wydaje mi się że gdzieś na Hndowskim schemacie raz były przerywane,a raz nie (w obrębie jednego standardu).
                  No nie pisz tak żarówka nie "gada" z siecią
                  Przez dostosowanie do CANBUS chodziło mi o "fałszowanie" odpowiedniego poboru mocy tak żeby nie wywalało ostrzeżenia o spalonej żarówce.

                  Comment


                  • #10
                    Ciekawe jak w x gen. Japończycy długo opierali się trendowi wyposażania aut w takie wynalazki i oczekiwaniom dzisiejszego zepsutego rynku moto,ale powoli i oni pękli Czujniki w kołach,żarówki podłączane każda z osobna,systemy oszczędzania paliwa,już niedługo nigdzie nie będzie normalnie...

                    Comment


                    • #11
                      W kołach nie ma czujników. Sygnalizacja nieprawidłowego ciśnienia to tak na prawdę czujniki ABS spięte z prostym algorytmem.
                      Jeśli 2 koła tej samej osi mają różną prędkość obrotową to system sygnalizuje błąd ciśnienia, żadnego czujnika na wentylu nie ma (to nie laguna 2 ).
                      Sunday Driver

                      Comment


                      • #12
                        Napisałem "Japończycy". To że w Hondzie nie ma ,to ja wiem,ale w innych Japońskich markach już są i to od dawna i nie mam tutaj na mysli Nissana,bo to nie Japończyk.
                        Natomiast system pomiaru w Hondzie nie jest ani nowy (bo to wynalazek z przed tylu lat lat że w motoryzacji to wieki) ani prosty,bo akurat tutaj jest bardzo rozwiniety,żeby nie sprawiał takich kłopotów jak w np. w szmelcwagenach. Powoli padł przedostatni prawdziwy Japoniec (Suzuki) a ostatni to się okaże jak poznamy lepiej nową generację z pod znaku H.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          Napisałem "Japończycy". To że w Hondzie nie ma ,to ja wiem,ale w innych Japońskich markach już są i to od dawna i nie mam tutaj na mysli Nissana,bo to nie Japończyk.
                          Natomiast system pomiaru w Hondzie nie jest ani nowy (bo to wynalazek z przed tylu lat lat że w motoryzacji to wieki) ani prosty,bo akurat tutaj jest bardzo rozwiniety,żeby nie sprawiał takich kłopotów jak w np. w szmelcwagenach. Powoli padł przedostatni prawdziwy Japoniec (Suzuki) a ostatni to się okaże jak poznamy lepiej nową generację z pod znaku H.
                          W X-genie nadal będzie stosowany stary dobry system TPMS pobierający dane z czujników prędkości kół. Dodany został za to elektryczny hamulec parkingowy :/

                          Capture.PNG

                          Comment


                          • #14
                            A jak w naszych IX działa wspomaganie ruszania pod górkę ?
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              A jak w naszych IX działa wspomaganie ruszania pod górkę ?
                              Pytasz, masz

                              Warunki aktywacji hill holder:
                              1. Samochód musi znajdować się na wzniesieniu/zboczu o nachyleniu 4% i więcej
                              2. Samochód musi być zatrzymany, z wciśniętym pedałem hamulca (hamulec ręczny nie powoduje aktywacji HH)
                              3. Samochód musi mieć załączony odpowiedni bieg (jedynka lub wsteczny(jeśli wjeżdżamy tyłem na wzniesienie)).

                              Po aktywacji system utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez maksymalnie 2.5 sekundy. Kiedy wykryje, że silnik osiągnął odpowiedni moment obrotowy aby ruszyć pod wzniesienie, dezaktywuje się automatycznie.

                              Comment

                              Working...
                              X