Cześć,
Nie udało mi się znaleźć tematu stricte o tym, jedynie pojedyncze wzmianki. Ciekawią mnie Wasze obserwacje odnośnie dokładności wskazań komputera pokładowego. Interesują mnie w szczególności opinie właścicieli CTRów (ten sam silnik). To jak dokładnie wskazuje jest ważne choćby dlatego, żeby wiedzieć ile można bezpiecznie przejechać w awaryjnej sytuacji na rezerwie.
Jazdę A kasuję przy każdym tankowaniu, zbieram (z przyzwyczajenia i ciekawości) paragony po tankowaniach. No i sobie wyliczyłem "rzeczywiste" spalanie i porównałem z tym wskazywanym przez komputer (kolejność od najnowszego do najstarszego pomiaru):
Wyniki z jazdy po Warszawie. Ostatni wynik jest wysoki prawdopodobnie ze względu na spore korki (choć zaczęły się już przy wcześniejszym) oraz fakt, że już stopniowo kończę zabawę z docieraniem więc jeżdżę bardziej dynamicznie
Duże te rozbieżności momentami. I co gorsza nierównomierne (raz 0,4, raz 1,5l?!). Może to kwestia nierównego tankowania? Tankuje na Shellu (V-Power) i nie zawsze sam wlewałem, staram się też nie dolewać na siłę. No ale jeśli w punkcie 5 było przelane, to w 4 powinno wyjść mniejsze spalanie, prawda? A może jest mniejsze, bo przekłamał "tylko" 0,6 l
Ogólnie wiadomo że wyliczane wskazania nie będą dokładne, ale spodziewałbym się jednak w miarę stałego błędu w okolicach 5% czy tam pół litra.
Jeśli dobrze pamiętam średnie spalanie z jazdy B - cale (zdaje się) ~2400 km pokazuje mi 10,4 l/100 km.
Co o tym sądzicie?
Nie udało mi się znaleźć tematu stricte o tym, jedynie pojedyncze wzmianki. Ciekawią mnie Wasze obserwacje odnośnie dokładności wskazań komputera pokładowego. Interesują mnie w szczególności opinie właścicieli CTRów (ten sam silnik). To jak dokładnie wskazuje jest ważne choćby dlatego, żeby wiedzieć ile można bezpiecznie przejechać w awaryjnej sytuacji na rezerwie.
Jazdę A kasuję przy każdym tankowaniu, zbieram (z przyzwyczajenia i ciekawości) paragony po tankowaniach. No i sobie wyliczyłem "rzeczywiste" spalanie i porównałem z tym wskazywanym przez komputer (kolejność od najnowszego do najstarszego pomiaru):
- 44,76 l / 321,4 km = 13,9 l/100 km (komputer 12,4, błąd bezwzględny -1,5l, błąd względny 11%)
- 44 l / 381,1 km = 11,5 l/100 km (komputer 10,9, błąd bezwzględny -0,6l, błąd względny 5%)
- 47,389 l / 411,2 km = 11,5 l/100 km (komputer 10,4, błąd bezwzględny -0,9l, błąd względny 8%)
- 45,18 l / 412,3 km = 10,95 l/100 km (komputer 10,3, błąd bezwzględny -0,65l, błąd względny 6%)
- 48,27 l / 438,4 km = 11 l /100 km (komputer zdaje się 9,8, błąd bezwzględny -1,2l, błąd względny 11%)
- 43.03 l / 397,7 km = 10,8 l / 100 km (komputer 10,4, błąd bezwzględny -0,4l, błąd względny 4%)
Wyniki z jazdy po Warszawie. Ostatni wynik jest wysoki prawdopodobnie ze względu na spore korki (choć zaczęły się już przy wcześniejszym) oraz fakt, że już stopniowo kończę zabawę z docieraniem więc jeżdżę bardziej dynamicznie

Duże te rozbieżności momentami. I co gorsza nierównomierne (raz 0,4, raz 1,5l?!). Może to kwestia nierównego tankowania? Tankuje na Shellu (V-Power) i nie zawsze sam wlewałem, staram się też nie dolewać na siłę. No ale jeśli w punkcie 5 było przelane, to w 4 powinno wyjść mniejsze spalanie, prawda? A może jest mniejsze, bo przekłamał "tylko" 0,6 l

Ogólnie wiadomo że wyliczane wskazania nie będą dokładne, ale spodziewałbym się jednak w miarę stałego błędu w okolicach 5% czy tam pół litra.
Jeśli dobrze pamiętam średnie spalanie z jazdy B - cale (zdaje się) ~2400 km pokazuje mi 10,4 l/100 km.
Co o tym sądzicie?
Comment