Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Car audio w IX generacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mam u siebie Connect+/Match PP62 DSP, PROA SIMPLEX 160 + SIMPLEX 25,Match PP 10W-Q, gra bardzo dobrze.
    Jeszcze mam nie skończoną instalację z braku czasu, muszę tweetery podłączyć pod tylne pasmo i dostroić wszystko. Jednakże jeśli chcesz by to naprawdę dawało po basie z suba to lepsze będzie tradycyjne podejście i podłączenie dodatkowego jednokanałowca pod właśnie suba i zastosowanie zwykłego suba a PP62DSP obrobi przó∂ i będzie działał jako procesor dźwięku.
    Do PP62DSP nie podepniesz zwykłego Suba nie będzie grał, ma on 4x45W i dlatego u siebie mam Suba czterordzeniowego.

    Comment


    • Pamietaj ze na tyl nie wszystko z Connecta jest podawane, np kominukaty nawigacji ida chyba tylko przodem czy nawet lewym przodem. Takze zebys sie nie zdziwil jak zrobisz taka kombinacje ze podepniesz tweetery pod tyl, to nie jest tak ze przod do tylu 1:1 tutaj, przerabialem to i tez potem przestawialem zeby wszystko podpiac pod przod jednak.

      @uziek - zdecydowanie polecan zestaw Mosconi/Gladen. Posiadam taki i gra lepiej od Helix, Infinity i paru innych marek. Prawdopodobnie najbardziej wszechstronne glosniki w tej cenie. Maja wiecej duszy i przestrzeni niz infinity i graja spojniej tonalnie nie Helix.
      Last edited by Alix; 03-09-2020, 11:06.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Dziękuje za Wasze opinie, porozmawiałem jeszcze z moim instalatorem i wybór padł na zestaw: Mosconi D2 80.6dsp + GLADEN RS8 + GLADEN RS 165 wraz z dystansami mdf i okablowaniem. Teraz czekam 4 tygodnie na najbliższy wolny termin instalacji. Wzmacniacz wraz z subwooferem planuję umieścić obok butli 56 litrowej lpg w schowku w podłodze bagażnika :-D Dzisiaj byłem u instalatora LPG i przesunął mi butlę maksymalnie do lewej strony, żeby z prawej zrobić miejsce na customową skrzynię dla suba 8 cali, a może nawet uda się 10 cali bo instalator chwali się precyzją zegarmistrzowską i na milimetry powinien się zmieścić, zobaczymy... :-) Po zakończonej instalacji przysłucham się jak bardzo sub będzie tłumiony pod klapą tego schowka i wówczas może zdecyduję się na wycięcie w niej otworu i montażu płaskiej maskownicy. A może ktoś z Was już zamontował suba w tym schowku bagażnika i mógłby podzielić się wrażeniami z odsłuchu ?

        Comment


        • Ja mialem suba w miejscu na kolo w poprzednim Civicu i szczerze malo to praktyczne i faktycznie woofer jest nieco tlumiony oraz trzeba mu dol czestotliwosci obcinac bo... mi szlo po karoserii tak, ze potrafily szyby w tylnych drzwiach opadac i to nie przy jakichs szalonych glosnosciach. Duzo mniej zalezny od zapakowania bagaznika dzwiek jest przy umieszczeniu go w bocznej wnece. Druga sprawa to nie czy sub sie tylko na milimetry zmiesci, ale szczegolnie w konstrukcji zamknietej pytanie czy bedzie mial dosc litrow do pracy. Chociaz Gladen akurat nie ma tu wielkich wymagan bo nie ma wielkich wychyleń, a przestrzen na zapas jest duza wiec tam zwykle 10 calak ma czym "oddychac".
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Komunikaty Z Connecta idą na przód, ja nie mam w tej chwili tyłu podpiętego, dlatego właśnie tweetery na tył podepnę nie woofery.

            Comment


            • Słuszna uwaga - teoretycznie mam ok 46 litrów przestrzeni z prawej strony butli lpg (110 ltr schowek - 56 ltr butla lpg - 8 ltr dwa lewe naroza przy butli lpg). W tych 46 litrach musi się zmieścić wzmacniacz oraz skrzynia z subwooferem. Subwoofer RS8 wymaga 12ltr zamkniętej skrzyni lub 20ltr bass reflex zaś RS10 22ltr zamkniętej skrzyni lub 32ltr bass reflex. Skłaniam się do skrzyni zamkniętej co może poskromi niski bas... @Alix, wcześniej miałeś skrzynie bass reflex a teraz masz zamkniętą z tego co kojarze? Czy poradzicie jaką skrzynie wybrać?

              Comment


              • A odnośnie subwoofera, w przed lificie w wersji lifestyle jest sub a po lifcie nie ma, i pytanie, czy jest wyście na sub, i wystarczy tylko głośnik dołożyć czy kable pociągnąć i głośnik wstawić na zasadzie plug & play?
                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                Comment


                • Po lifcie usunięto nie tylko subwoofer, ale również jego wiązki tzn. na wtyczce wejściowej do wzmacniacza OEM pin 5 i 17 są puste (sygnały subwoofera) oraz wyjściowa wtyczka ze wzmacniacza piny 2 i 4 (wzmocnione sygnały subwoofera). Niewiem, czy sam CONNECT wystawia sygnał subwoofera na pinach we swoim gnieździe gdzie podłączony jest wzmacniacz OEM.
                  121164616_770545907114271_2763100247152933044_n.jpg121277410_814122272690146_4720334353253107602_n.jpg121301365_405145933811174_4235273165337772904_n.jpg

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                    A odnośnie subwoofera, w przed lificie w wersji lifestyle jest sub a po lifcie nie ma, i pytanie, czy jest wyście na sub, i wystarczy tylko głośnik dołożyć czy kable pociągnąć i głośnik wstawić na zasadzie plug & play?
                    Patrzac na żałosną realną moc tego pseudowzmacniaczyka to proponuję i tak podlaczyc to do czegokolwiek po drodze nawet jak takowe wyjscie jest. Audio Pseudopremium by Honda to wiecej utrudnien niz korzysci niestety
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Ja jestem już po upgrade audio w Civic IX Tourer więc opiszę Wam moje wrażenia... krótko - dźwięk jest krystaliczny, pojawiły się miłe niskie tony i zaskakujące stereło!
                      Wersja dłuższa:
                      Z przodu zamontowane zostały GLADENy RS 165 (woofery + tweetery), w schowku bagażnika siedzi sub GLADEN RS8 w zamkniętej skrzyni 12 litrowej, zasilane są wzmacniaczem MOSCONI d2 80.6. Wygląda to tak:
                      received_3401118616645199.jpgreceived_2778553749054526.jpgreceived_1000134543731681.jpg20201017_201412.jpg

                      Podpięte zostały również tylne dwudrożne głośniki OEM, rozważę zakup dwudrożnych Gladenów jak stwierdzę że warto mieć te głośniki w tylnych drzwiach. Póki co podoba mi się jak dźwięk mnie "otacza"
                      Wzmacniacz Mosconi podpięty został bezpośrednio do Connecta i zamontowany został pod podłogą bagażnika w taki sposób, że jest dostęp do niego poprzez położenie części tylnej kanapy i podniesienie tej łączącej części kanapy z bagażnikiem (tutaj jeszcze nie przykręcony i obrócony o 180stopni) received_724827321439158.jpg
                      Zastanawiam się nad kilkoma rozwiązaniami, które mój instalator zastosował:
                      1) czy nie będę miał problemów z przegrzewaniem się wzmacniacza bo tam jest mało miejsca ale czas pokaże...
                      2) dlaczego Mosconi nie został podpięty do wyjścia wzmaka OEM, gdzie sygnał wychodzi już wzmocniony i sumowałby się z mocą Mosconi. Mam do tego wrażenie, że Mosconi nie gra znacznie głośniej niż OEM, a moc na kanał ma 80W... Z powodu podłączenia Mosconi bezpośrednio do Connecta, ma wciśnięte przyciski na LOW (czyli sygnał niewzmocniony z radia). Wg instrukcji Mosconi opcja HIGH jest dla wzmocnionego sygnału czyli producent przewidział taki sposób instalacji pod wzmacniacz OEM (przy włączonej HIGH słyszalne są zakłócenia, zwłaszcza przy dodawaniu gazu/przyśpieszaniu). A jak Wy macie podpięte swoje wzmacniacze "niefabryczne", bezpośrednio do Connecta/stacji Multimedia czy do wyjścia wzmaka OEM ?
                      20201017_112747.jpg

                      3) badam też jak bardzo tłumiony jest subwoofer, na dzisiaj uważam jednak sporo i podkładam cokolwiek mam w bagażniku pod tą pokrywkę schowka. Rozkład mocy/głośności, który mam ustawiony 20% przód, 30% tył, 80% subwoofer pokazuje, że sub jest dosyć tłumiony, ale długość auta kombi też ma swój wpływ na taki rozkład. Jak będzie trzeba to wówczas wytnę otwór pod maskownice w tej pokrywie schowka i zakończy się prowizorka z podkładkami
                      4) instalator skonfigurował DSP na swoje "ucho", które okazało się, że nie jest w moim guście Jego możliwości konfiguracyjne są ogromne tj. mixer, opóźnienia, filtry etc. i zacząłem się tymi parametrami bawić co mocno zbliżyło granie zestawu audio do moich "uszu". Mam jednak myśli, że musi chyba istnieć wzorzec "przyjemnego grania" i dla niego ustawić właściwe parametry DSP - widziałem gdzieś na stronach jak instalatorzy wkładają mikrofony do auta i wykonują strojenie DSP, pytanie tylko, że ten wzorzec trafia w większość uszu słuchaczy... Ma ktoś z Was wzmacniacz Mosconi w Civic IX i chce się podzielić swoim profilem ustawień dsp? Profile są zapisywane w formacie nazwa.628

                      P.S.
                      Jakby ktoś szukał wzmacniacza OEM to jest on w nogach pasażera kierowcy, zakryty ostatnim elementem plastiku, trzymają go dwa zatrzaski (delikatnie pociągnąć od strony lewarka)

                      Comment


                      • Po kilkunastu miesiącach używania nowego zestawu audio, nerwówki z instalatorem i szkolenia się w audio dsp mam kilka obserwacji, które może się Wam przydadzą - w bardzo dużym skrócie:
                        1) miejsce montażu wzmacniaczu jest ok, nie przegrzewa się i nic złego mu się nie dzieje - zamontowałem czujnik temperatury z ustawianym poziomem alarmu i ani razu nie przekroczyło dopuszczalnego -20 do 70 stopni.
                        2) oraz 4) błędy w instalacji powodowały nie osiąganie właściwego poziomu mocy i jakości - inny instalator dokonał poprawek i zestaw zaczął GRAĆ :-)
                        3) tłumienie subwoofera jest nieobserwowalne, więc miejsce montażu moim zdaniem jest OK i praktyczne. Gdzieś czytałem, że niskie tony rozchodzą się promieniowo, zaś wyższe tony osiowo - tyle w teorii...
                        *) polecam mieć głośniki z tyłu i wyregulować opóźnienia czasowe na dsp, żeby dźwięk z głośników położonych w różnych odległościach od słuchacza docierał w jednym momencie.

                        Ostatnim słabym ogniwem w instalacji audio pozostało stacja multimedialna OEM Connect. Jakość generowanego dźwięku jest bardzo słaba, zwłaszcza z radia FM. Przy przesyłaniu dźwięku po Bluetooth, pozwalała ona na korzystanie z kodeku SBC - który jest bardzo stratny co bardzo przekłada się na jakość dźwięku przez obcinanie średnich i wysokich częstotliwości a podbijanie niskich dźwięków - ten kodek SBC nadaje się tylko do rozmów telefonicznych. Rozważałem mocno zmianę stacji OEM na chińczyka z mosfetami, ale cały czas poszukiwałem rozwiązania podnoszącego jedynie jakość audio przy przesyłaniu strumieniowym (Spotify/Tidal) - funkcje nawigacji z google maps lub oglądania youtube były dla mnie niższym priorytetem. Zdecydowałem się na urządzenie ifi ZEN Blue i bardzo go polecam!

                        Polecam go dla każdego kto ma stacje OEM i poszukuje lepszej jakości brzmienia :-) ZENek ma topowe komponenty audio w przystępnej cenie, wykorzystuje wszystkie obecnie znane kodeki łącznie z kodekiem LDAC (bitrate porównywalny do płyt CD).
                        1) ifi ZEN Blue posiada wyjścia analogowe chinch - podłączysz do wejścia jack 3,5mm. Zasilanie do ZENka podasz z USB (OEM) lub przetwornicy 12VDC/5VDC z gniazdka zapalniczki.
                        2) ifi ZEN Blue posiada wyjście cyfrowe TOSLINK - jeżeli wcześniej dołożyłeś wzmacniacz to byćmoże ma on wejście cyfrowe. Zasilanie ZENka jak w pkcie 1.Ja właśnie w ten sposób słucham muzyki z Tidala w aucie, czyli pomijając stację OEM i wysyłam dźwięk do ZENka, który jest bezpośrednio podłączony do Mosconi. Dzięki autofading, mosconi automatycznie przełącza się pomiędzy Honda Connect (analogowe wejścia) a ifi Zen blue (cyfrowe wejście ma priorytet).

                        Telefon, na którym masz apke Tidal HiFi (może Spotify wkrótce będzie też miał), kojarzysz z ZENkiem dla przesyłu multimediów, zaś z Honda HFT dla połączeń. Minusem jest to, że podczas słuchania muzyki przez ZENka, nie ma możliwości przełączenia utworu lub głośności przyciskami na kierownicy - trzeba to regulować przyciskami na telefonie lub smartwatchem. Z obsługą połączeń nie ma żadnych problemów bo idzie to przez Honda HFT.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez uziek Zobacz posta
                          Rozważałem mocno zmianę stacji OEM na chińczyka z mosfetami, ale cały czas poszukiwałem rozwiązania podnoszącego jedynie jakość audio przy przesyłaniu strumieniowym (Spotify/Tidal) - funkcje nawigacji z google maps lub oglądania youtube były dla mnie niższym priorytetem.
                          No tak, ale masz trochę "alpejską" kombinację teraz, Tidal OK, Spotify nie za bardzo, Youtube zapomnij. No i podłączenia, zabawy, telefon, przesyły... Jednak jak masz to w stacji to masz to w stacji, inna bajka z funkcjonalnością. Ja z resztą części muzyki/podcastów słucham też z Youtube, więc też dla dźwięku nie wyobrażam sobie go nie mieć jednak. Zmiana głośności smartwatchem/telefonem? Ajjjjj lekki dramat Chyba nie zdecydowałbym się na takie rozwiązanie.

                          Zamieszczone przez uziek Zobacz posta
                          polecam mieć głośniki z tyłu i wyregulować opóźnienia czasowe na dsp, żeby dźwięk z głośników położonych w różnych odległościach od słuchacza docierał w jednym momencie.
                          Jeżeli kluczowy słuchacz nie siedzi na tylnej kanapie, to ja polecam jednak przeciwnie. Z moich doświadczeń łatwiej jest zbudować trójkąt opóźnień i dobrą scenę z zestawu przedniego dwa razy droższego niż z rozparcelowania tej kasy i dźwięku na dwa komplety głośników. Z tyłu dla mnie zawsze coś inaczej "dociera". Niestety w Jaguarze mam OEM jakiś pierdylion głośników Meridiana i jakbym tam nie ustawiał opóźnień to jak na rocku/metalu jest już dobrze to potem włączę R&B i słyszę głosy po ścianach. Jak w klasycznym audio. Stereo to stereo. Nie quattro, nie central, nie coś tam jeszcze. Dwa najlepsze głośniki na jakie kogoś stać, dobry DSP/AMP (Mosconi zaiste jest boski), no w aucie jednak subwoofer do podbudowy basu dla częstotliwości nieosiągalnych dla głośników w drzwiach - inaczej zawsze dźwięk będzie niepełny.

                          BTW jaki masz wooferek w bagażniku, 8 cali?
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Żadna kombinacja alpejska - podłączenie ifi ZENka jest proste - podłączasz sygnał audio kablem chinch-jack 3,5mm dla tych co mają stację Honda OEM. A dla tych co mają dołożony wzmacniacz (np. mosconi) polecam podłączenie przez toslink. Zasilanie podłączasz kablem USB- DC 2.1x5.5mm. Parujesz smartfon jednokrotnie ifi ZEN blue dla multimediów, zaś stacja OEM dla połączeń telefonicznych. Koniec. Potem - wsiadasz do auta i smartfon automatycznie paruje się z ifi ZEN na najwyższym kodeku, na jaki pozwala model smartfona - włączasz TIDAL HiFi i miodzio :-) W razie nadchodzącego połączenia automatycznie przełącza Cię na stację OEM, odtwarzanie muzyki pauzuje do czasu zakończenia połączenia.
                            Rozwiązanie takie jest dobre dla osób, które:
                            a) poszukują wysokiej jakości dźwięku z urządzenia od sprawdzonego producenta nagradzonego przez EISA. Planują lub korzystają z Tidal HiFi ponieważ Spotify nie ma nadal wysokiej jakości utworów (podobno ma się to zmienić do końca 2021).
                            b) poszukują prostego w montażu (samodzielnego) i jednocześnie sporo tańszego niż stacja 2din z montażem. Jednocześnie świadomi są, że nadal nie będą mieli google maps i filmów youtube na konsoli środkowej.
                            c) zgadzają się na utratę kontroli głośności i zmiany utworu na kierownicy. Ja z reguły ładuję telefon na tunelu środkowym z usb w podłokietniku i mam wprawę w namacaniu :-) przycisków głośności na boku smartfona.

                            4 woofery Gladen lepiej budują ciśnienie akustyczne niż 2 :-) ale też uważam, że na początek wystarczy dobrze dobrane 2+1 oraz wygłuszenie. Na wstęp polecam rozważyć też właśnie ZENka i podpiąć go pod oryginalny zestaw poprzez jacka co powinno poprawić jakość i głośność. Subwoofer mam 8 cali w skrzyni zamkniętej.

                            Comment


                            • Ale do zbudowania masywnego kickbassu wystarczaja 2 przody spokojnie. Razem z wooferem daja mi czadu tak ze podsufitka wpada w wibracje wiec i tak reszta auta nie nadąża. To jednak Civic Plastic Fantastic... Moze tak: osiagane glosnosci sa takie, ze w Type R zagluszaja nawet strzaly z wydechu i generalnie otoczenie jest niesłyszalne. Glosnosci rzedu 21/30 na chinczyku powoduja ze ludzie na przystanku obok pląsaja w rytm tego co sluchasz i nawet przejezdzajacej obok na sygnale karetki nie slyszysz Nie widze gdzie mialby byc zysk z drugiej pary wooferow. A gora bardziej mnie wkurza niz pomaga. Jak mowie, zaburza mi czystosc sceny.

                              Z drugiej strony, to tylko samochod a nie studio odsluchowe. Dlatego jakosc Spotify / Youtube / Empik Premium Nam wystarcza. To nigdy nie bedzie tak jak w domowym high endzie.

                              Nie uwazam swojego systemu za wstepny, ale docelowy. Dodanie drugiej pary glosnikow to nie kwestia checi rozbudowy, tylko nic nie wniesie. Jak budowalismy cisnienie akustyczne w Żony Jaguarze bez woofera, to byl argument na 2 pary i tak też się stalo. Ale w Hondzie z subem uznalismy to za zbedne i psujace scene.
                              Last edited by Alix; 13-12-2021, 22:06.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez uziek Zobacz posta
                                Rozwiązanie takie jest dobre dla osób, które:
                                a) poszukują wysokiej jakości dźwięku z urządzenia od sprawdzonego producenta nagradzonego przez EISA. Planują lub korzystają z Tidal HiFi ponieważ Spotify nie ma nadal wysokiej jakości utworów (podobno ma się to zmienić do końca 2021).
                                Podpisuję się rękami i nogami. Polecam ZENka. Korzystam w domu z iFi Zen DAC i nie dziwię się, że ten sprzęt dostał EISA. Za te pieniądze genialny DAC. iFi to właściwy kierunek w budowaniu audio i na bank nikt nie pożałuje decyzji o zakupie w tym wypadku ZEN Blue.

                                Comment

                                Working...
                                X