Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik systemu Start/Stop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja jeżdżę używając i wyłączając w zależności od sytuacji. I też z ciekawości obserwowałem wpływ na żwawość, ale nic nie zauważyłem, to chyba zupełnie ma wpływu. W sumie zdziwilbym sie gdyby miało...

    Comment


    • #32
      zawsze mnie wkurza bo zapominam go wyłączyć po uruchomieniu samochodu...nie ma to jak gasić zimny silnik i po chwili odpalać...ekooszołomów powinno się zamykać ze wszystkimi ich wynalazkami

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Mikael Zobacz posta
        ...nie ma to jak gasić zimny silnik i po chwili odpalać...
        kiedy temperatura płynu chłodzącego jest zbyt niska lub wysoka system nie zadziała.

        Comment


        • #34
          Dokladnie, to nie są takie głupie systemy.

          Comment


          • #35
            Witam wszystkich. W moim przypadku system działał jako-tako przez niecały pierwszy rok, potem pomimo doładowywania akumulatora (trasa lub prostownik) wystarczył dzień jazdy po mieści i było to samo czyli bateryjka i system nieaktywny. Od 2-go przeglądu "A" jeżdżę bez tego systemu - staram się wyłączać, o ile skleroza na to pozwala - wydłużył się przebieg pomiędzy przeglądami "A" o jakieś 3000 km. Ostatnio na przeglądzie wspomniałem, że system nie działa, reakcja w ASO była natychmiastowa, w ciągu tygodnia dostałem nowy akumulator.

            Comment


            • #36
              Podobno do ładowania akumulatorów EFB należy używać przeznaczonych do tego prostowników. W serwisie powiedziano mi kiedyś przy przeglądzie że zwykły prostownik zniszczy akumulator.
              CIVIC IX 1,8/142KM

              Comment


              • #37
                Po pierwszym doładowaniu (przy przeglądzie) pytałem w serwisie czy są jakieś przeciwwskazania i wymagania co do doładowania akumulatora. Stwierdzili, że można doładawać akumulator, prostownik nie ma znaczenia. Jednak system auta sam powinien regulować stan naładowania i nie powinna występować takka potrzeba. Posprawdzali napięcia/prądy (czy co tam się mierzy) i stwierdzili, że wszystko jest OK - winne miały być krótkie trasy ok. 8 km po mieście. Poza tym, system mnie wk...a i ten i Eco więc na co dzień ich nie używam, czasem Eco jak wiozę dzieciaki - im się podoba zmiana kolorków.

                Comment


                • #38
                  Mi powiedzieli w ASO, że do ładowania tego typu akumulatora musi być prostownik z ładowaniem indukcyjnym. W związku z tym, że ciagle zapominam o wyłączeniu start-stopu, jeżdżę bez zapiętych pasów lub z nawiewem włączonym na przednią szybę - wtedy system nie działa.

                  Comment


                  • #39
                    Napotkał się ktoś z takimi komunikatami?

                    1.jpg

                    2.jpg

                    20171215_134858.jpg

                    Wczoraj przekręciłem kluczyk, po czym zapaliła mi się pomarańczowa lampka systemu Auto Stop, następnie dwa komunikaty pokazały się na wyświetlaczu i-MID. Po uruchomieniu silnika nie zniknęły i niestety wyskakują dalej przy każdym rozruchu. Dziś zrobiłem parędziesiąt kilometrów, system Auto stop nie działa (nad czym nie ubolewam) a po sprawdzeniu w książce serwisowej instrukcja kieruje mnie do ASO. Czy to może być wina czujnika, ewentualnie gdzie ten czujnik się znajduje?
                    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                    Comment


                    • #40
                      Czujnika raczej żadnego nie ma (system czerpie informacje z wielu miejsc w aucie, steruje nim komputer), ja bym jeszcze spróbował odłączyć klemę od akumulatora na parę minut... jak nic to nie da to pewnie bez ASO się nie obędzie.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        ja bym jeszcze spróbował odłączyć klemę od akumulatora na parę minut... jak nic to nie da to pewnie bez ASO się nie obędzie.
                        Już próbowałem tej opcji i niestety nic to nie dało. Dzwoniłem też do ASO, kazali się nie przejmować ale muszę podjechać, aby sprawdzili jakie błędy wyskoczyły i wtedy mają decydować co dalej, tyle że na razie mi nie po drodze do nich...
                        Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                        Comment


                        • #42
                          Nie ma centralnego czujnika systemu SS - bez podłączenia HDS się nie obejdzie, ale podejrzewam, że czujnik na akumulatorze wykrył jego zużycie (Parametr 'IDLE STOP INHIBIT (Battery Deterioration)'). Tylko chyba trochę za wcześnie na to?

                          Generalnie w module PGM-FI w HDS masz całą serię parametrów pokazujących z jakiego powodu SS może nie działać, screen z mojego auta poniżej (silnik nie był włączony, więc kilka parametrów było na czerwono):

                          Capture2.PNG

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                            Nie ma centralnego czujnika systemu SS - bez podłączenia HDS się nie obejdzie, ale podejrzewam, że czujnik na akumulatorze wykrył jego zużycie (Parametr 'IDLE STOP INHIBIT (Battery Deterioration)'). Tylko chyba trochę za wcześnie na to?
                            Też mi się wydaje, że za wcześnie na zużycie, no nic dzięki za pomoc, muszę znaleźć chwilę czasu i podjechać do ASO, dam znać co stwierdzono.
                            Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                            Comment


                            • #44
                              Ja ominąłem problem tego systemu wątpliwej użyteczności. Tak jak już ktoś wcześniej napisał zauważyłem, że włączenie nadmuchu na przednią szybę z wyłączoną klimą załatwia sprawę - system nie działa
                              Do tego ukrywamy z poziomu menu komunikaty pochodzące z systemu SS i tak jakby nie istniał ;-)

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez job Zobacz posta
                                Ja ominąłem problem tego systemu wątpliwej użyteczności. Tak jak już ktoś wcześniej napisał zauważyłem, że włączenie nadmuchu na przednią szybę z wyłączoną klimą załatwia sprawę - system nie działa
                                Do tego ukrywamy z poziomu menu komunikaty pochodzące z systemu SS i tak jakby nie istniał ;-)
                                W ramach ciekawostek - można również jeździć z otwartą maską lub nie zapinać pasa bezpieczeństwa kierowcy - start stop też wtedy się nie aktywuje

                                Comment

                                Working...
                                X