Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spryskiwacze reflektorów zasada działania.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spryskiwacze reflektorów zasada działania.

    Witam.
    W jaki sposób działają spryskiwacze reflektorów? Jest to uzależnione od stopnia zabrudzenia, czy może od tego czy auto jest w ruchu?? Wyprzedzam pytanie...płyn do spryskiwaczy jest wlany;p

    Edit:

    Już rozwiązałem problem dzięki.
    Last edited by rambo7; 01-04-2015, 12:53.

  • #2
    Zapaliłeś światła jak mniemam ;D?

    Comment


    • #3
      Coś w tym rodzaju;p

      Comment


      • #4
        Spryskiwacze reflektorów załączają się automatycznie przy zapalonych światłach i pociągnięciu manetki spryskiwacza szyby przedniej pierwszy raz po odpaleniu auta. Ręcznie można użyć guzika spryskiwaczy reflektorów ale warunkiem jest aby światła były zapalone.

        I teraz pytanie do użytkowników VIII gena:
        W VIII genie spryskiwacze są bodajże tak samo rozwiązane technicznie, dyszka wyskakuje i wypluwa płyn.
        Jak się to zachowuje w zimie gdy mamy skorupę lodu i śniegu na zderzaku?
        Czy to się nie zepsuje gdy fizycznie niemożliwe będzie wysunięcie dyszy z racji zalegającego lodu na zderzaku?
        Co się stanie z płynem, zostanie on gdzieś spiętrzony, wywołując ciśnienie w przewodzie czy po prostu jest jakoś odcinany skoro dysza nie może się wysunąć?
        Na jakiej zasadzie dysza się wysuwa, posiada jakiś układ mechaniczny z silniczkiem czy jak?
        Na te pytania „wydawca samochodu” (czyli dzoleras, który mi auto wydawał, nie mylić z handlowcem) nie znał odpowiedzi ;D.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
          Spryskiwacze reflektorów załączają się automatycznie przy zapalonych światłach i pociągnięciu manetki spryskiwacza szyby przedniej pierwszy raz po odpaleniu auta. Ręcznie można użyć guzika spryskiwaczy reflektorów ale warunkiem jest aby światła były zapalone.

          I teraz pytanie do użytkowników VIII gena:
          W VIII genie spryskiwacze są bodajże tak samo rozwiązane technicznie, dyszka wyskakuje i wypluwa płyn.
          Jak się to zachowuje w zimie gdy mamy skorupę lodu i śniegu na zderzaku?
          Czy to się nie zepsuje gdy fizycznie niemożliwe będzie wysunięcie dyszy z racji zalegającego lodu na zderzaku?
          Co się stanie z płynem, zostanie on gdzieś spiętrzony, wywołując ciśnienie w przewodzie czy po prostu jest jakoś odcinany skoro dysza nie może się wysunąć?
          Na jakiej zasadzie dysza się wysuwa, posiada jakiś układ mechaniczny z silniczkiem czy jak?
          Na te pytania „wydawca samochodu” (czyli dzoleras, który mi auto wydawał, nie mylić z handlowcem) nie znał odpowiedzi ;D.
          zadałem to pytanie w moim serwisie... i otrzymałem odpowiedź, którą cytuję w całości:
          "Witam, warunkiem poprawnego działania każdego mechanizmu jest umożliwienie mu pracy w optymalnych warunkach, co implikuje mn. utrzymanie pojazdu w tzw względnej czystosci- czyli przygotowując pojazd do jazdy w zimie należy usunąć warstwę lodu czy śniegu nie tylko z szyb, ale i z reflektorów i spryskiwaczy.... mechanizm wysuwania spryskiwaczy działa na zasadzie podnoszenia ciśnienia płynu w układzie spryskiwaczy, co powoduje ich wysunięcie. W przypadku zablokowania wysięgnika spryskiwaczy ciśnienie może spowodować rozszczelnienie się układu, stąd ważną rzeczą jest zalewanie płynów zimowych w odpowiednim czasie, jak i prawidłowe przygotowanie pojazdu do jazdy - usuwanie lodu i śniegu."

          Myślę, że wszystko jasne... dłutko i uwalniamy w zimie spryski

          Comment


          • #6
            A nie da się po prostu ustawić tak żeby przy pierwszym pryskaniu spryskiwacze się nie aktywowały? Ktoś się orientuje (w sensie ustawień komputera).

            Comment


            • #7
              Niestety nie da się tego wyłączyć A jak przymarzną, po prostu nie "wyskakują" i nic się nie dzieje, 4 lata już tak jeżdżę i nie przejmuję się. Jest po prostu na tyle "fool proof", że chyba to przewidzieli skoro nie da się tego wyłączyć w zimie... Pompka jest jedna, więc przypuszczam, że para idzie "w gwizdek" zwykłymi spryskami szyby i nic sie mu złego nie dzieje.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Miło słyszeć. Dżoleras w salonie zapewniał że ludzie nie przyjeżdżają z tym do serwisu.

                Comment


                • #9
                  Generalnie to chciałbym żeby nie uruchamiały się automatycznie tylko wtedy kiedy ja chcę bo:
                  1. "obrzygują" mi całą maskę, co jest denerwujące świeżo po umyciu auta
                  2. włączając się co jakiś czas zużywają niemało płynu do spryskiwaczy, a kupuję te droższe co mają nie szkodzić plastikowym kloszom...
                  Tak generalnie to płyn w tym aucie leci strasznie. Poprzednio w Avensis to dolewałem 2x w roku, a tutaj 1x na miesiąc! W dodatku wytrysk na szybę tak średnio ją ogarnia - dolne rogi są nietknięte i się mażą Muszę w końcu to podregulować.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Nie będę zakładał nowego tematu. Mam pytanie odnośnie następującej sytuacji:
                    Spryskiwacze ksenonów wysuwają się do spryskania - spryskują - i zostają w pozycji całkowicie wysunięte - "sterczą jak rogi".
                    Czy ktoś miał taką sytuację?
                    Dodam że ręcznie da się je wepchać do końca, ponowne spryskanie - sytuacja się powtarza.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Mnie się nie zdarzyło.

                      Comment


                      • #12
                        Odgrzebe temat.. U mnie nie chcą się w ogóle wysunąć dysze.. słychać tylko prace pompki id reflektorow ale nic się nie wysuwa. O co może chodzić? Czy ilość płynu w zbiorniczku ma tu jakieś znaczenie?

                        Comment


                        • #13
                          Za małe ciśnienie płynu? Auto nowe, więc raczej nie pompka. Może masz gdzieś jakoś niewielki wyciek spryskiwacza?

                          Comment


                          • #14
                            Muszą być zapalone światła drogowe automatycznie lub ręcznie, przynajmniej tak jest w crv

                            Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Nie drogowe a mijania (krótkie).

                              Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X