Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Górny wahacz przód

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Górny wahacz przód

    Cześć,

    byłem ostatnio na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że prawy górny sworzeń wahacza z przodu jest lekko zużyty i żebym go sobie przed kolejnym przeglądem wymienił. Auto to EC9 '91.
    Zacząłem się interesować i znalazłem na forum dużo informacji ale chciałbym się dopytać jeszcze o kilka rzeczy:

    - książka serwisowa przewiduje sprawdzanie tylko tulei górnego wahacza, czy nie powinienem właśnie ich wymienić? Chciałbym dodać, że auto ma przejechane 90k i całe zawieszenie jest jeszcze w serii. Nawiązując do postów kolegi m26 osłony gumowe sworzni są w dobrym stanie, nie wystarczy po prostu powymieniać tulei, a w sworzniu wymienić smar?

    - niepokoi mnie też informacja, że sworznie 555 mają większą średnicę, dlatego jeżeli nie ma takiej potrzeby wolałbym nie ruszać oryginału. Jak sprawdza się sworznie, po odkręceniu rusza się nimi i patrzy czy nie ma luzu/ chodzi gładko?

    - po tulejki najlepiej zadzwonić do ASO?

    - książka serwisowa mówi, że większość nakrętek w zawieszeniu powinna być wymieniona ponieważ są to nakrętki samokontrujące, nie znalazłem żadnej informacji czy ludzie je wymieniają czy zostawiają fabryczne. Dla sztuki wolałbym je wymienić i tu mam pytanie, standard nakrętek DIN 6927 powinien pasować? I jaką klasę wybrać? 8 żeby w razie czego nie poniszczyć gwintów?

    Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

  • #2
    Honda nie przewiduje wymiany sworznia w tym wahaczu. Jednak są dostępne zamienniki i sprawują się dobrze (zarówno 555 jak i CTR) Tuleje OEM nie są już produkowane i nie będą dostępne. Zostaje więc zamiennik, np Febest lub poliuretan.
    Nakrętki do śrub przechodzących przez tuleje tego wahacza to koszt ok 15 zł sztuka. Myślę, że jak kupisz w sklepie, to nic się nie stanie. Ewentualnie rozejrzyj się za kompletnym wahaczem.

    Comment

    Working...
    X