Cześć,
byłem ostatnio na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że prawy górny sworzeń wahacza z przodu jest lekko zużyty i żebym go sobie przed kolejnym przeglądem wymienił. Auto to EC9 '91.
Zacząłem się interesować i znalazłem na forum dużo informacji ale chciałbym się dopytać jeszcze o kilka rzeczy:
- książka serwisowa przewiduje sprawdzanie tylko tulei górnego wahacza, czy nie powinienem właśnie ich wymienić? Chciałbym dodać, że auto ma przejechane 90k i całe zawieszenie jest jeszcze w serii. Nawiązując do postów kolegi m26 osłony gumowe sworzni są w dobrym stanie, nie wystarczy po prostu powymieniać tulei, a w sworzniu wymienić smar?
- niepokoi mnie też informacja, że sworznie 555 mają większą średnicę, dlatego jeżeli nie ma takiej potrzeby wolałbym nie ruszać oryginału. Jak sprawdza się sworznie, po odkręceniu rusza się nimi i patrzy czy nie ma luzu/ chodzi gładko?
- po tulejki najlepiej zadzwonić do ASO?
- książka serwisowa mówi, że większość nakrętek w zawieszeniu powinna być wymieniona ponieważ są to nakrętki samokontrujące, nie znalazłem żadnej informacji czy ludzie je wymieniają czy zostawiają fabryczne. Dla sztuki wolałbym je wymienić i tu mam pytanie, standard nakrętek DIN 6927 powinien pasować? I jaką klasę wybrać? 8 żeby w razie czego nie poniszczyć gwintów?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
byłem ostatnio na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że prawy górny sworzeń wahacza z przodu jest lekko zużyty i żebym go sobie przed kolejnym przeglądem wymienił. Auto to EC9 '91.
Zacząłem się interesować i znalazłem na forum dużo informacji ale chciałbym się dopytać jeszcze o kilka rzeczy:
- książka serwisowa przewiduje sprawdzanie tylko tulei górnego wahacza, czy nie powinienem właśnie ich wymienić? Chciałbym dodać, że auto ma przejechane 90k i całe zawieszenie jest jeszcze w serii. Nawiązując do postów kolegi m26 osłony gumowe sworzni są w dobrym stanie, nie wystarczy po prostu powymieniać tulei, a w sworzniu wymienić smar?
- niepokoi mnie też informacja, że sworznie 555 mają większą średnicę, dlatego jeżeli nie ma takiej potrzeby wolałbym nie ruszać oryginału. Jak sprawdza się sworznie, po odkręceniu rusza się nimi i patrzy czy nie ma luzu/ chodzi gładko?
- po tulejki najlepiej zadzwonić do ASO?
- książka serwisowa mówi, że większość nakrętek w zawieszeniu powinna być wymieniona ponieważ są to nakrętki samokontrujące, nie znalazłem żadnej informacji czy ludzie je wymieniają czy zostawiają fabryczne. Dla sztuki wolałbym je wymienić i tu mam pytanie, standard nakrętek DIN 6927 powinien pasować? I jaką klasę wybrać? 8 żeby w razie czego nie poniszczyć gwintów?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

Comment