Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Plyn chlodniczy - wymiana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Plyn chlodniczy - wymiana

    Witam Serdecznie,

    Idzie zima, więc przydałoby się wymienić płyn chlodniczy.
    Kupie najtańszy z cerfa, tylko jak potem to wymienić ile nalać ?

    Zapytam jeszcze, czy jest koniecznosc wymiany tego plynu ?


    Pomiar areometrem wykazał dla mojego silnika d13b2 model od 87-91 ochronę przed zamarzaniem do -10 C. Patrząc tabele w książce napraw Civica widze iż należy zlać z ukladu chlodzenia 1,6 dm3 czystego srodka zapobiegajacego zamarzaniu. Uzyskuje sie przez to ochrone przed zamarzaniem do -35 C.
    Ile na oko to 1.6 dm3 ?

    Czy moze najlepiej caly plyn zlac i od nowa zalac nowy ?

  • #2
    Zlej cały.Będziesz miał spokój na 3-4 lata.Od razu przepłukaj układ.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      dokladnie jak mowi john zlej caly i bedziesz mial z glowy zabawe zreszta plyn to nie taki wielki wydatek ... a szkody spowodowane zamarznietym ulkadem chlodzenia wyniosly by cie wiecej.... choc i tak mamy efekt cieplarniany to zima nam chlodnic nie zamrozi haha ... sam jutro plyn wymieniam bo z woda go troche zmiksowalem

      Comment


      • #4
        Koledzy drodzy !
        Napiszcie prosze czym przeplukac chlodnice i czy w trakcie wlaczac silnik ? Jaki plyn kupic bo mam na oku 5 litrow z Tesco za 20 zl.

        Nie moge tez zlokalizowac sruby na bloku bo wiem, ze tam duzo jest plynu i warto odkrecic.

        Prosze o pomoc

        tutaj zdjecie mojego silnika:


        na czerwono zaznaczylem juz srube do odpowietrznienia, a gdzie jest ta sruba z bloku ?


        jak zdjac na dole przy zderzaku oslone na kranik ?
        Last edited by Gość; 29-10-2009, 18:26.

        Comment


        • #5
          ja wiem tylko tyle, ze dobrze jest przepłukać wodą zdemineralizowaną. nie kupowałbym płynu w markecie. dobrej jakości płyn można mieć za dodatkowe 10zł.
          nie byłem przy płukaniu układu w moim civicu bo oddałem do serwisu ale raczej na 100% trzeba włączyć silnik, żeby popracował na wodzie i przepłukał syf.
          co do reszty to nie pomogę bo się nie znam

          Comment


          • #6
            Korek spustowy o ile się nie mylę jest na przedzie bloku za kolektorem wylotowym - za pierwszym wylotem z lewej strony - jest to śruba na klucz płaski - znajduje się mniej więcej w połowie wysokości bloku . Pozdrawiam .

            Comment


            • #7
              Dziekuje za odpowiedzi. Napisze teraz dla potomnych dokladnie, jak zrobilem z powyzszymi wskazówkami.

              Zlałem cały płyn a bloku na silniku nie odkrecalem, nie moglem zlokalizowac tej sruby i dalem sobie spokoj. Kiedy juz ostatni plynu zlatywaly z chlodnicy to zalaczylem silnik i w tym momencie duzo wiecej plynu zlecialo - mysle, ze z bloku silnika go wywaliło.

              Nastepnie wyjelem butelke 5 l wody mineralnej z tesco, odkrecilem srube od odpowietrzania i lalem wode do chlodnicy az z sruby lala sie czysta woda bez powietrza. Zmiescilo sie jakies 3 l. Potem zalaczylem silnik i spuscilem wode. Dluzej leciala niz plyn. No a potem to juz zalalem plynem Petrq cos tam Orlena 24 zl za 5 l. Lałem go caly czas do chlodnicy, z sruby od odpowietrzania wyciekala woda, bo plyn ją wypychał no i lalem dopóki tamtedy plyn nie wylatywal bez powietrza. Wylalem tak jakies 4 l. Potem zbiorniczek wyrownawczy zalalem do max. No i koniec. Potem zauwazylem, ze zassalo ze zbiorniczka plyn i mam tam teraz poziom po srodku miedzy min a max.

              Comment


              • #8
                użyłeś wody mineralnej powinieneś raczej użyć wody destylowanej (demineralizowanej)
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Dziś też miałam zamiar wymienić płyn chłodzący, kupiłam Almatin do -35 i pojawił się problem. Czytałam, że w V generacji pod chłodnicą jest jakiś spuścik a tu na kanale nie doszukali się niczego takiego. Mógłby mnie ktoś dokładnie poinstruować którędy spuścić stary płyn? Moja Hania i ja będziemy wdzięczne za wszelką podpowiedź:P

                  Comment


                  • #10
                    Spust płynu z chłodnicy jest prawdopodobne zasłonięty osłonami . Powinieneś zdemontować osłonki plastikowe znajdujące się dokładnie pod chłodnicą i wtedy powinien być widoczny po lewej stronie chłodnicy na jej dole zaworek z uchwytem motylkowym . Jeżeli by go nie było to pozostaje spuszczenie płynu dolnym wężem przy chłodnicy . Pozdrawiam

                    Comment

                    Working...
                    X