Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

swap z d14a1 na d15b vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • swap z d14a1 na d15b vtec

    Witam wszystkich to mój pierwszy poważny post.
    Jetsem posiadaczem hondy iv z 89 hatcha, silnik ktory jest aktualnie to d14a1 z już przerobioną wiązką na mpfi. Znalazłem oferte na silnik d15b vtec z pełnym osprzętem oprócz aparatu zapłonowego, komputerem manual p2j i skrzynia b000 + jakies inne rzeczy mało znaczące. Czy ktoś kiedyś robił podobnego swapa i powie mi co musze przygotowac, czy wiazka mocno do zmiany i ogolnie jakies wskazówki?

  • #2
    Masz o mechanice jako takie pojęcie? Chcesz i masz gdzie zrobić to sam? Kabelki ogarniasz? Bo jeśli nie, to oddaj to do firmy lub pasjonaty, który Ci to ogarnie w Twojej okolicy.

    Comment


    • #3
      D 15B to bardzo podobna jednostka do d16z6 więc możesz poszukać tematów takiego swapu do 4g

      Comment


      • #4
        podpinam sie pod swój post, siedziałem dni i noce czytając wszystko co moge o tym swapie ale nadal pare rzeczy po prostu nie rozumiem. ecu jakie teraz jest w aucie to pm6 obd0, p2j ecu to obd2 (wiem ze jest opcja aby d15b jezdzil na p28 z mapą od p08 ale chciałbym zachowac 3 stage vtec). Dzwoniłem do znanego tjunera hond mówił że przejście na obd2 w ogóle nie ma sensu bo wiekszosc wiazki jest do zmiany rozumiem go pod jednym wzgledem ze nie mozna chippowac itp ale mi chodzi po prostu o zdrowo jezdzaca serie nic wiecej. Wiem ze przejsciowki z obd2 and obd1 sa wszedzie, ale czy istnieje mozliwosc aby jakos zgrac obd0 do obd2 poprzez przejsciowke (jesli tak to gdzie taka dostane) albo minimalne modyfikacje wiazki?

        Comment


        • #5
          Przeciez możesz przejść na obd1 i wgrać na przerobionego kompa P28 mapę seryjną pod D15B.
          Lepsze i szybsze rozwiązanie.

          Comment


          • #6
            wracam do tematu już mam chyba wszystkie czesci do swapa oprócz jednej o której pózniej napisze,
            Silnik - d15b jdm 3 stage vtec
            ecu - p28 z epromem d15b
            wiazka juz w aucie - obd0 przeróbka na pgmfi
            tak jak wyżej napisał mixturant ze wzgledu na ecu p28 przechodze na obd1, chciałem zmienic aparat na obd1 ale mocowania nie podchodzą wiec zostaje obd2a (z tego co przeczytałem mozna go uzyc a jeśli posiada cfk sensor mozna łatwo obejść spinająć 2 piny w ecu). Aby wszystko podłączyć kupiłem wiele adapterów obd1 -> obd0 ecu, obd2 ->obd1 -> obd0 aparat i pomyślałem ze czystszym rozwiązaniem bedzie kupic wiązke silnikową od "rywire" obd2 -> obd1 w wersji chińskiej, jakość dobra i piny sprawdzone czy dobrze podpięte, Brakuje do niej sub-harness do ef czyli ten który łączy sie z elektroniką pokładową. Znalazłem na necie za 500zł taką ale zajmie miesiąc aby przyszła a mnie czas goni. Ktoś byłby w stanie mi pomóc z podpięciem wszystkiego? jestem z okolic lublina

            Comment

            Working...
            X