Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

d15z6... i co dalej?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • d15z6... i co dalej?

    Cześć, sprawa wygląda tak, że posiadam sobie ED6
    Silnik D15Z6 z kolektorem D16Z6, rzeźbioną wiązką od 5gena i komputerem P06.
    Chciałbym jakoś ładnie sobie ogarnąć silnik bo póki co jest trochę bajzlu, civic jedzie jak typowe auto 70 koni. Pracuje ładnie, w miarę równo, ale spalanie nawet w ciepłe dni nie zachwyca. I teraz tak, chciałem zrobić zabieg podobny do civica mojego kolegi (civic 5 z tym samym silnikiem, z tym samym kolektorem, komputerem p28 i wiązką d16z6, vtec normalnie włącza mu się przy 5 tyś chociaż twierdzi, że nie ma klawiatury d16)

    I tu zaczyna się problem. Każda osoba, z którą rozmawiam twierdzi inaczej.
    Pierwsza opinia to ta, że wystarczy żebym kupił ECU p28 wystrojone i wiązkę D16Z6, trochę przerobił i hulał na wgranym eco lub vtecu.
    Druga to taka, że najlepiej abym kupił oryginalną wiązkę z D15 bodajże B2, przejściówkę z OBD0 na OBD1 i komputer P28. Wtedy ponoć będę miał pełnoprawnego ECO VTECa + w przyszłości będę mógł kupić klawiaturę i wałek D16Z6 i stroić na PEŁNEGO VTECa.

    Która z opinii jest prawdziwa? Szukam kogoś, kto ma u siebie w żelazku ten silnik i doprowadzone wszystko do porządku.
    Słyszałem też, że można zrobić pełnego vteca bez zmiany klawiatury i wałka, ale piąta generacja jest bardziej plug and play z szóstą niż z czwartą, w któej trzeba modzić bardzo dużo lub w ogóle wiązka d16z6 mi nie podejdzie (inne przekaźniki, wpięcia bezpieczników).

    Mimo, że trochę się rozpisałem liczę na pomoc jakiejś dobrej duszy aby pomóc uratować tego pięknego kanciaka i go troszkę ożywić

    Pozdrawiam!

  • #2
    Namąciłeś. P06 to jest dokładne ten sam komputer co p28 ,różni się od niego tym że na płycie brakuje bloku sterującego zaworem VTEC.
    Ściślej rzecz ujmując to ten blok jest,ale tylko wydrukowany na płycie ,bez wlutowanych podzespołów.

    Zamieszczone przez shell Zobacz posta
    najlepiej abym kupił oryginalną wiązkę z D15 bodajże B2, przejściówkę z OBD0 na OBD1
    Ten kto dał Ci tę radę powinien pasać kury. P06 to OBD 1,a wiązka z d 15b2 to najgorsza do rzerobienia wiązka .

    Zamieszczone przez shell Zobacz posta
    I teraz tak, chciałem zrobić zabieg podobny do civica mojego kolegi (civic 5 z tym samym silnikiem, z tym samym kolektorem, komputerem p28 i wiązką d16z6, vtec normalnie włącza mu się przy 5 tyś chociaż twierdzi, że nie ma klawiatury d16)
    Źle,bardzo źle.Potęgą tego silnika jest moment nisko dostępny,brak sterowania klawiaturą lub wysterowywanie jej jak d16z6 to upośledzanie go.
    Kup sobie P28 z podstawką,wsadź kość z wypalonym wsadem z d15z6,wepnij w to gniazdo co masz teraz,ale wzbogać je o przewody do zaworu,no chyba że już są (A4 i D6 na rys.) i jeździj.
    Po dodatkowej zmianie przełożeń to lekkie autko pobije na kresce b serię.
    Tu masz połączenia wystarczające do poprawnej pracy
    image002.jpg

    Nomenclature:
    ACC - A/C relay
    ACS - A/C switch
    ALTC - Alternator relay, for control purposes, not present on all ECU’s
    ALTF - Alternator switch
    BKSW- Brake switch, for control purposes, not present on all ECU’s
    CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation
    CYP - Cylinder position, (P)ulse or (M)ass, gives one pulse during each cam shaft rotation
    DLC - Diagnostic connector, communication signal to the 3 wire connector next to the SCS connector
    ECO - Unknown function (is there an ECO light on D15Z3?)
    ECT - Engine coolant temperature
    EGR - Exhaust gas recirculation
    EGRL - Unknown function (probably related to EGR)
    FANC - Fan relay, for control purposes, not present on all ECU’s
    FLR - Fuel relay, 1 is always present, 2 can be ignored
    IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve
    IAT - Intake air temperature
    ICM - Ignition pulses, 1 is always present, 2 can be ignored
    IGP - Battery feed, only active when key is turned
    INJ - Injector, the number refers to the cylinder used (1 is on the side with the belts)
    LG - Ground for battery circuit
    MAP - Manifold absolute pressure
    MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal
    PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM
    PG - Ground for battery circuit
    PO2H - Primary oxygen sensor heater, connects with the ground of the car to activate the heater
    PO2S - Primary oxygen sensor signal
    SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes)
    SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
    STS - Starter switch
    TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation
    TPS - Throttle position signal
    VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed)
    VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
    VREF - Unknown function (probably related to wideband oxygen)
    VSS - Vehicle speed sensor
    VTM - Oil pressure switch, only -but not always- present on VTEC equiped vehicles
    VTS - VTEC solenoid, only present on VTEC equiped vehicles


    Tu masz pełny schemat w formie dla kompletnego laika,jak siądziesz przy aucie uczciwie to w godzinę będziesz miał gotowe
    3a0070b356e50f0c.jpg

    Jaką masz skrzynię?
    Last edited by m26; 25-03-2018, 12:04.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Jaką masz skrzynię?
      Bodajże jest to S20, dość krótka. Mimo to silnik jest naprawdę bardzo ospały.
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      wsadź kość z wypalonym wsadem z d15z6,wepnij w to gniazdo co masz teraz
      Mógłbyś bardziej mi to zobrazować? O którą kość i gniazdo chodzi?

      Dodatkowo nie wiem dokładnie, jaka wiązka silnikowa jest obecnie, ale troszkę jest tam namieszane.
      Check świeci, samodiagnostyka działa na włączonym silniku a nie zapłonie, pokazuje błąd sondy, ale był on chyba przecięty (jednożyłowa).
      Dodatkowo z tego co patrzyłem, to z kostek idących do ECU jest 11 (!) odciętych po prostu kabli, dlatego chciałbym zrobić z tym porządek.
      Do przepustnicy nie ma poprowadzonej kostki map sensora, nie wiem czemu przy kupnie się nie zorientowałem, ale sprzedający zapewniał, że jest to jakoś rozwiązane.

      Jeżeli nie mogę bez zmiany klawiatury i wałka osiągnąć pełnego vteca to co mogę zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do seryjnego D15Z6 alby mieć chociaż tego ECO, bo aktualnie ani to eco (8-9 litrów przy spokojnej jeździe to chyba dość dużo?) ani to nie ma mocy (porównuję do mojego poprzedniego samochodu z 75 KM)

      Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez shell Zobacz posta
        Mógłbyś bardziej mi to zobrazować? O którą kość i gniazdo chodzi?
        Jak kupisz bądź przerobisz swojego kompa pod strojenie,to musisz tam wsadzić dodatkową "kość" czyli układ scalony eprom z instrukcjami dla d15z6.
        "Gniazdo " mam na myśli przyłącze samego ECU,czyli kostki A,B,D wyszczególnionena wklejonych ilustracjach,które dla p28 i p06 są te same i mają ten sam układ wyprowadzeń-przecież dostałeś rozpiskę.

        Zamieszczone przez shell Zobacz posta
        Bodajże jest to S20, dość krótka.
        Pytam od jakiego auta,bo s20 jest tyle rodzai co makaronu w rosole.

        Zamieszczone przez shell Zobacz posta
        co mogę zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do seryjnego D15Z6
        Przecież napisałem.
        Wpiąć przerobione pod eprom p28 (lub inne ECU OBD1)na miejsce tego po6,wsadzić pamięć z wsadem od d15z6,ozupełnić brakujące przewody i jeździć.
        Masz schemat i rozpiskę,sprawdzasz zatem po kolei przewody od A1 po D22 i dodajesz to czego brakuje.
        Prostrzej przeróbki niż u Ciebie to już chyba nie ma.Kilka przewodów i kostka do MAP sensora to chyba niewiele do zrobienia.
        Masz przykładową aukcję,w zakupie wypalonej pamięci mogę pomóc.

        Reszta to odrobina chęci,jak jej nie masz to sprzedaj auto zanim zarżniesz ten silnik.

        Comment


        • #5
          Dzięki wielkie m26, teraz wszystko jasne. Rozpisałem sobie według wiązki którą wkleiłeś czego mi brakuje. Do pociągniecia mam drugi przewód od vtec i te do map sensora, reszta to przełączniki/przekaźniki od klimy czy ABS, której nie mam tak czy siak. Sprzedać na pewno nie sprzedam, za bardzo chciałem taką hondę i będę ją doprowadzał do jak najlepszego stanu. Dziękuję w takim razie bardzo za pomoc, bedziemy działać
          Last edited by shell; 25-03-2018, 18:15.

          Comment


          • #6
            Nie idź na półśrodki w kwestii sterowania silnikiem.
            Sprawdź czy A23 i A24 jest przypięte do puszki termostatu a nie budy (to jest bardzo istotne),
            sonda ma być czterożyłowa-może być nawet o d ITR-a czy Legenda,byle prawidłowo podłączona tj.grzanie i obwody pomiarowe wedle schematu,a nie druciarnia.
            Kostki map i tps są takie same,więc sprawdź czy ktoś nie wdupił i nie przypiął źle.
            Otwórz kompa i zrób fotę.
            Napisz chociaż czy skrzynia z hydro czy na linkę.
            Last edited by m26; 25-03-2018, 18:28.

            Comment


            • #7
              Dziś albo jutro będę się bawił, na pewno sonda lambda jest u mnie jednożyłowa więc może przez to pokazuje błąd. Komputer na początku miesiąca powinienem zamawiać od niejakiego Krysa już z wygraną "mapą" eco. W kabelkach trochę bajzlu jest dlatego tak jak mówisz wolałbym to uporządkować i cieszyć się w pełni sprawnym silnikiem bo druciarstwo mnie troszkę odpycha Za niedługo pokażę czym śmigam

              Zdjęcie wgram z kompa późnej, ale od razu mówię, że nie był przerabiany, kolega już sprawdzał. Sprzęgło na linkę
              Last edited by shell; 25-03-2018, 20:07.

              Comment


              • #8
                20180319_145603.jpg
                Z drugiej strony nie mam foto, ale żadnych śladów przeróbki

                Comment


                • #9
                  Nie jest przerabiany.

                  Zamieszczone przez shell Zobacz posta
                  Z drugiej strony nie mam foto, ale żadnych śladów przeróbki
                  Profi zrobiony lutowany powietrzem też nie ma śladów i jak nie wiesz czego szukać to możesz przegapić.
                  Można go jednak przerobić na p28+podstawka przy pomocy zwyczajnej lutownicy, robota szybka i przyjemna a koszt to kilkadziesiąt zł,jednak nie zawsze opłaca się bawić.

                  Edit nie ograniczaj się do samego dodania przewodów,sprawdź też po kolei to co idzie do silnika.
                  Możesz oczywiście pominąć wtryski,aparat i to co na pewno działa,wtedy drutów zostanie jedynie kilka,jednak lepiej reszty nie bagatelizuj ,bo robota po kimś to niznany teren i pozamieniane przewody to standard.
                  Poproś gościa od ECU żeby przy programowaniu epromu uwzględnił możliwość późnieszego logowania danych i zaznaczył to w programie
                  (pewnie Crome)
                  Last edited by m26; 26-03-2018, 00:57.

                  Comment


                  • #10
                    Zacząłem dziś sprawdzać co i jak i sprawa jest bardziej skomplikowana niż mi się wydawało. Wiązka idącą od ECU cały czas jest gdzieś pocietą, niektóre kable idą od razu do silnika, wygląda to tak jakby ktoś połączył dwie wiązki ale zostawił większość instalacji. Stara brzydka łączy się z nową, nagle jeden kabel przechodzi w 4 lub na odwrót. Autem jeżdżę nacodzien dlatego zdejmowanie deski jest dla mnie aktualnie niezbyt na rękę, ale schemat, który wstawiłeś mimo wszystko się przydaje. Z jakiego silnika on pochodzi? Bo chciałbym znaleźć cały aby nie zawracać sobie głowy pierdołami. No i pytanie jaką wiązkę mogę mieć aktualnie. Jaki byłby sposób na ogarnięcie tego gdybym chciał wsadzić nieprzerabianą wiązkę oraz przejściówkę i czy w ogóle da się to zrobić w miarę plug and play. Wiem, że z silnikiem z 6gen nie jest tak łatwo do 4gena bo ponoć bezpieczniki itp. się różnią, ale na pewno jest sposób by to zrobić ładnie i prosto bez takiej fuszery. Dużo jest u mnie patentów typu gruby przewód z 4 kablami w środku, ucięty i podłączony do czegoś i następnie znów puszczony kij wie gdzie. 20180326_153000.jpg20180326_145416.jpg20180326_145401.jpg20180326_142730.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Może przyda sie jeszcze to
                      obd1.pin.schematics.jpg



                      Zamieszczone przez shell Zobacz posta
                      Wiem, że z silnikiem z 6gen nie jest tak łatwo do 4gena bo ponoć bezpieczniki itp.
                      To nie ma związku,bo przechodzisz na obd1 i p28 co jest akurat z piątej generacji,a do tego możesz podpiać już cokolwiek sobie tylko zażyczysz,oprócz d13b2,d15b,i d15b2.
                      Po dodaniu obslugi IAB masz juz praktycznie możliwość podłączenia wszystkich czterocylindrowych silników Hondy do roku 2000 bez względu na pojemność,lącznie z Accordami i Preludami.Bezpieczniki nic do tego nie mają,bo do skrzynki przykręca sie jedynie dwa przewody.
                      Jak bardzo chcesz to możesz sobie zakupić nową wiazkę od obd1 i na niej budować od nowa (nie musi być pod Vitkowy silnik,może być od np d15b7 ,wtedy brakuje jedynie dwóch przewodów.)Kostki wtryskiwaczy i alternatora i tak będziesz musiał przelutować bo obd2 ma inne.
                      Ja swoja wiazkę zrobilem ze smieci po chyba pięciu innych które zostały mi po swapach.Mam kawałek Integry,trochę z EG,jakieś druty z CRV,trochę z Concerto,są też z 6 gen.Wyciągnałem wszystko na podłogę sklecilem po kolei i opisalem na paskach z tasmy co do czego,teraz jak nie znasz auta i nie wiesz ze takie cos nigdy nie istnialo fabrycznie to nie poznasz ze to dorabiane,wiec można (popatrz w moim temacie,jest tam komora)
                      Najważniejsze to nie uzywać izolacji tylko koszylek termo i to najlepiej z klejem,i konsekwencja.
                      Masz ulatwione zadanie, do kabiny podłączasz niewiele i problemu z tym nie ma bo kolory sie zgadzają,natomiast do silnika masz wszystko na tym schemacie,ja też z niego korzystałem,tylko że z obd2a jest akurat przejść na obd1 o wiele ciężej.
                      Last edited by m26; 26-03-2018, 17:21.

                      Comment


                      • #12
                        Chciałbym jeszcze zapytać jak wygląda temat tej zmiany sondy lambda? Aktualnie mam w tym silniku jednożyłową i pokazuje mi błąd 41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2).

                        Czytałem, że jednożyłowa ma zostać w tym silniku bo nie ma w niby żadnej grzałki sondy, tylko teraz pytanie do którego slotu w komputerze poprowadzić kabel od sondy. Według kolorowego smechatu, który wstawiłeś sonda idzie do grzałki, do "primary oxygen sensor signal", do masy oraz do "złącza wiązki c125"

                        Znalazłem też na internecie schemat, w którym jednożyłowa sonda lambda idzie do wejścia D16, w przypadku mojego komputera pustego.

                        Comment


                        • #13
                          Masz komputer który współpracuje z sondą 4 żyłową i taka ma być. Bez dodatkowych modyfikacji jednożyłowa sonda nie zadziała,chyba że oprogramowanie będzie pod taką.Możesz jedynie w celach poznawczych podpiąć żarówkę zamiast grzałki,błąd zniknie.

                          Comment

                          Working...
                          X