Cześć, sprawa wygląda tak, że posiadam sobie ED6 
Silnik D15Z6 z kolektorem D16Z6, rzeźbioną wiązką od 5gena i komputerem P06.
Chciałbym jakoś ładnie sobie ogarnąć silnik bo póki co jest trochę bajzlu, civic jedzie jak typowe auto 70 koni. Pracuje ładnie, w miarę równo, ale spalanie nawet w ciepłe dni nie zachwyca. I teraz tak, chciałem zrobić zabieg podobny do civica mojego kolegi (civic 5 z tym samym silnikiem, z tym samym kolektorem, komputerem p28 i wiązką d16z6, vtec normalnie włącza mu się przy 5 tyś chociaż twierdzi, że nie ma klawiatury d16)
I tu zaczyna się problem. Każda osoba, z którą rozmawiam twierdzi inaczej.
Pierwsza opinia to ta, że wystarczy żebym kupił ECU p28 wystrojone i wiązkę D16Z6, trochę przerobił i hulał na wgranym eco lub vtecu.
Druga to taka, że najlepiej abym kupił oryginalną wiązkę z D15 bodajże B2, przejściówkę z OBD0 na OBD1 i komputer P28. Wtedy ponoć będę miał pełnoprawnego ECO VTECa + w przyszłości będę mógł kupić klawiaturę i wałek D16Z6 i stroić na PEŁNEGO VTECa.
Która z opinii jest prawdziwa? Szukam kogoś, kto ma u siebie w żelazku ten silnik i doprowadzone wszystko do porządku.
Słyszałem też, że można zrobić pełnego vteca bez zmiany klawiatury i wałka, ale piąta generacja jest bardziej plug and play z szóstą niż z czwartą, w któej trzeba modzić bardzo dużo lub w ogóle wiązka d16z6 mi nie podejdzie (inne przekaźniki, wpięcia bezpieczników).
Mimo, że trochę się rozpisałem liczę na pomoc jakiejś dobrej duszy aby pomóc uratować tego pięknego kanciaka i go troszkę ożywić
Pozdrawiam!

Silnik D15Z6 z kolektorem D16Z6, rzeźbioną wiązką od 5gena i komputerem P06.
Chciałbym jakoś ładnie sobie ogarnąć silnik bo póki co jest trochę bajzlu, civic jedzie jak typowe auto 70 koni. Pracuje ładnie, w miarę równo, ale spalanie nawet w ciepłe dni nie zachwyca. I teraz tak, chciałem zrobić zabieg podobny do civica mojego kolegi (civic 5 z tym samym silnikiem, z tym samym kolektorem, komputerem p28 i wiązką d16z6, vtec normalnie włącza mu się przy 5 tyś chociaż twierdzi, że nie ma klawiatury d16)
I tu zaczyna się problem. Każda osoba, z którą rozmawiam twierdzi inaczej.
Pierwsza opinia to ta, że wystarczy żebym kupił ECU p28 wystrojone i wiązkę D16Z6, trochę przerobił i hulał na wgranym eco lub vtecu.
Druga to taka, że najlepiej abym kupił oryginalną wiązkę z D15 bodajże B2, przejściówkę z OBD0 na OBD1 i komputer P28. Wtedy ponoć będę miał pełnoprawnego ECO VTECa + w przyszłości będę mógł kupić klawiaturę i wałek D16Z6 i stroić na PEŁNEGO VTECa.
Która z opinii jest prawdziwa? Szukam kogoś, kto ma u siebie w żelazku ten silnik i doprowadzone wszystko do porządku.
Słyszałem też, że można zrobić pełnego vteca bez zmiany klawiatury i wałka, ale piąta generacja jest bardziej plug and play z szóstą niż z czwartą, w któej trzeba modzić bardzo dużo lub w ogóle wiązka d16z6 mi nie podejdzie (inne przekaźniki, wpięcia bezpieczników).
Mimo, że trochę się rozpisałem liczę na pomoc jakiejś dobrej duszy aby pomóc uratować tego pięknego kanciaka i go troszkę ożywić

Pozdrawiam!
Comment