Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

B18C4 turbo, 400km. Jak to osiągnąć?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • B18C4 turbo, 400km. Jak to osiągnąć?

    Jak w temacie.
    Co oprócz silnika, turbiny i yy czego jeszcze(?) potrzeba mi do realizacji celu?
    Co trzeba wymienić w seryjnym silniku aby w miarę bezpiecznie uzyskać taką moc?
    Jakie części będą mi potrzebne?
    Jaki koszt robocizny?
    Ile to wszystko kosztuje?

  • #2
    Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
    Ile to wszystko kosztuje?
    Kilkadziesiąt tysięcy. Nie ma możliwości dokładnej wyceny.

    Comment


    • #3
      Zasadniczo musisz przebudować całkowicie silnik - "zakuć" cały blok - tłoki, korby, panewki... Musisz przygotować do tego głowicę i dać uszczelkę pod nią, która to wytrzyma (najlepiej od razu rozpężyć nią silnik). Musisz zmienić wtryski, komputer pokładowy, większość elektroniki. Wyrżnąć większość przodu na IC. Zeswapować całość. Dać wyczynowe sprzęgło in najlepiej kute półośki. Wymienić hamulce. Usztywnić nadwozie (jak auto masz jak w awatarze to zasadzie powinieneś zainstalować klatkę bezpieczeństwa na dzień dobry bo IVgen to pudełko śmierci przy takich osiągach - masz duże szansę zginąć przy pierwszym istotniejszym wypadku). Tysiąc rzeczy, neverending story.



      A na koniec najlepsze: tak wysilone auto bez większych awarii jak przejedzie 10tys. km w ruchu w miarę cywilnym, to należy się cieszyć i uznać za wyjątkowo udany projekt. Chociaż niestety prawdopodobnie pierwsze lepsze cywilne BMW 335ix Cię objedzie spod świateł z braku trakcji Civica nawet mimo szpery i semislicków... Nie postartujesz też w time attackach bo tak wysilone auto więcej niż kilka nie wytrzyma. Możesz startować w dragu, ale tam już dawno osiągnięto wiele więcej.

      Jeśli chodzi o koszty to w zasadzie <20tys. pln nawet nie warto zaczynać - i to licząc, że wszystko zrobisz sam.

      Ale nie żebym Cię zniechęcał Po prostu wiem, z czym to się je, bo sam uturbiałem takie auto. Prześpij się z tym i może jednak kup coś wyjściowo zaturbionego, w czym osiągniesz podobny efekt z 1/3 tego kosztu i 1/40 nakładu pracy W dodatku prawdopodobnie z lepszym i trwalszym efektem końcowym. I czymś, co da się potem sprzedać a nie tylko zawieźć na złomowisko
      Last edited by Alix; 27-10-2016, 21:36.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Enter ....

        EDIT: gdybym już miał pompować na 400,to wolałbym zapakować jakieś Dartony,zakołkować blok i dmuchać do 700,bo przy takim wydatku,to już żaden koszt w porównaniu do zysku.
        Last edited by m26; 27-10-2016, 22:19.

        Comment


        • #5
          Dobra Panowie. Mocno ostudziliście mój zapał co do tego "projektu"
          A np. zwykłe "cywilne" B18 + do tego turbo- jaki koszt i moc idzie z tego wyciągnąć tak "na lajcie"?
          htup_0809_02_z+1992_acura_integra_ls+b18_engine.jpg
          A jaki koszt samego swapa?
          -||- z silnikiem?
          Znacie jakiś dobrych mechaników, którzy mi to zrobią?
          Polecacie kogoś?
          Last edited by Lootnik; 30-10-2016, 19:41.

          Comment


          • #6
            Jak ma być po lajcie to zacznij od podmianki D13 na D16. Zrobienie i doładowanie na D-serii jest tańsze i prostsze niż na B. Jest dużo więcej dużo tańszych części. A wbrew pozorom efekt przy doładowaniu jest podobny. Bo czy na sofcie wyciągniesz 170-190KM z D-serii (bez VTECa) czy nawet 220KM (Z VTECkiem lub starszymi głowicami typu ZC, ale u nas są praktycznie niedostępne) i to jest full mocy dla tej około 900kg budy, na wiele więcej zasadniczo nie ma trakcji. B-seria da Ci więcej mocy na szczycie, którą nie tak łatwo wykorzystać, podczas gdy Nm będą zasadniczo takie same... tyle że dowolna część d B serii = 2 x cena do D serii

            Zerknij sobie do tematu: https://www.civicforum.pl/showthread...urbo-by-Alix-p

            Swoją drogą moje żelazko jednak idzie na sprzedaż raczej za niedługi czas także jakby co...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              doładowanie na D-serii jest tańsze i prostsze niż na B. Jest dużo więcej dużo tańszych części.
              X2 .
              Znam takich co z b serii przechodzili na jeden wałek i dopiero dmuchali.Przechodząc na B serię trzeba wywalić kupę pieniędzy na sam silnik,drugą kupę na skrzynię,półosie i inne pierdoły.Potem trzeba zrobić remont,bo silnika zmęczonego się nie wysila.Biorąc pod uwagę że nie będziesz robił sam,to zanim zabierzesz się za turbo to dycha pęknie.Do D tak jak ALIX napisał jest wszystko.Dobra skrzynia kosztuje 100-150 zł i jest dostępna od ręki,a nie 3 tysiące.
              Silnik w idealnym stanie masz za 2 tysiace a nie 5.

              Comment


              • #8
                Powiedzialbym nie tyle ilość wałków co D-seria bez VTECa lepiej toleruje dmuchanie na sofcie - jest mniej doprężona i mniej skomplikowana = łatwiejsza w zabawie i wiecej zniesie bez zakuwania... a dwa walki nie przeszkadzaja... np. D16A8/9 (natywne dla 4gen) czy D16ZC (wersja Si 3 gen) idealnie się "dmuchaja", szczegolnie z nowoczesniejszym dość pancernym dołem i zapasem na pompie D16Z6. Kiedyś była strona fanatyków dmuchania D-serii (d16turbo.com czy coś takiegi, chyba już nie działa). Cuda tam robili! Odprężali takie klasyczne D16 tłokami od Vitary i spokojnie dmuchali na te 400 kucy

                Wielu wydaje się że co to dzisiaj 180kucy... ale potem w praktyce nawet EP3 czy S2000 z takim moim D16 turbo nie dają rady, o dopieszczonych ale w naturalnej aspiracji B16 nie mówiąc Ba, do pierwszej setki jakbym miał obstawiać to obawiam się ze moje 27 letnie D16turbo na semislickach objechalo by nawet mojego obecnego Type R.... Konie auta sprzedają i ludzi podniecają, ale to niutony na kołach w stosunku do masy własnej nimi jeżdżą... A tu masz niutony jak w K24, na krótkim benzynowym przełożeniu skrzyni (skrzynia od D13 będzie perfect bo jest krótsza niż z 1.5 czy 1.6!) i z nadwoziem jak piórko w stosunku do współczesnych aut...
                Last edited by Alix; 31-10-2016, 06:55.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Powiedzialbym nie tyle ilość wałków co D-seria bez VTECa lepiej toleruje dmuchanie na sofcie
                  Mnie też nie chodziło o ilość wałków,mówiąc 2 wałki miałem na myśli b serię (d seria dohc to wymarły gatunek)

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  wiecej zniesie bez zakuwania...
                  Tutaj akurat nie do końca ,a nawet całkiem na odwrót. Wzystkie d serie vtec mają gruby wał,a większość nonvtec cienki.
                  Poza tym stopień sprężania prawie we wszystkich silnikach non vtec jest większy i to sporo od np. z6, z9.
                  Wyjątek to y8, bo ma chyba 9.5 (9.6:1 ?)ale ten silnik akurat pomimo takiego sprężania, zniesie najwięcej,bo z powodu całkowicie innej głowicy ,jest mało podatny na stuk.
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  skrzynia od D13 będzie perfect bo jest krótsza niż z 1.5
                  Wszystko zależy od tego o jakim d13 i d15 mowa,ale pewnie na pierwszym planie jest Nobleska z 95 roku z fd 4.43
                  Alix ,czy ty aby nie masz takiej skrzyni ??
                  Przy wadze 4g i turbinie to katastrofa przecież.
                  Ja mam hybrydę ,którą zbudowalem na takim fd i zaraz poskładałem drugą,ale na głównym 4.250 ,żeby mieć inną skrzynię na lato a inną na zimę bo jeździć się nie da. Moje auto waży 1200kg i nie ma doładowania....

                  Lootnik nie chcesz mieć takiego auta mnie też się kiedyś wydawało że chcę,zanim nie wyjechałem na miasto .Nadmiar pod butem staje się po jakimś czasie dokuczliwy.W niesprzyjających warunkach klimatycznych,w mieście gdzie ludzie jadą dynamicznie,a do tego często trzeba się zatrzymywać i wciskać na siłę ,będą na Ciebie trąbić.Może to i paradoks ,ale na światłach wszyscy ruszą szybciej,bo ty będziesz uważał żeby nie palić gumy kiedy turbina zacznie swoje.
                  Last edited by m26; 31-10-2016, 08:28.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    d seria dohc to wymarły gatunek
                    Eee tam wymarły. Mało ludzi go szuka i mało się na nim wyznaje bo każdy pieje tylko VTEC, VTEC uber alles W sensie D16 DOHC non-vtec (ZC/A8/A9) "góra" i dół od D16Z6 - a wg. D16turbo.com to było najlepsze złożenie do turbienia dodatkowo z uwagi na kształt tłoka i komory głowicy => częściowym odprężeniem gratis

                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Wzystkie d serie vtec mają gruby wał,a większość nonvtec cienki.
                    Oj przecież pisałem:

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    szczegolnie z nowoczesniejszym dość pancernym dołem i zapasem na pompie D16Z6


                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Alix ,czy ty aby nie masz takiej skrzyni ?? Przy wadze 4g i turbinie to katastrofa przecież.
                    Nie, ja mam seryjną od D16A6 Ale dzięki lekko ponadwymiarowym semislickom już na trójce pełna trakcja zazwyczaj jest...

                    BTW polecam lektury Lootnik:
                    Niezakuty D16Z6 turbo który generuje moc rzędu 300KM i 400Nm, jak to zrobić? Da redę? Czytałem już swego czasu o przerabianych korbach B20, tłokach od suzuki,grubszej uszczelce pod głowice, czy ma ktoś szerszą wiedzę w tym temacie?

                    https://www.honda-crx.info/index.php, gdzie masz mega rozpiski tu: https://www.honda-crx.info/specyfika...emes_ed9_88_90,
                    zerknij na projekty: https://www.honda-crx.info/viewforum.php?f=17
                    Też tu jest sporo: https://civic4g.com.pl/
                    Last edited by Alix; 31-10-2016, 08:24.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                      Ile to wszystko kosztuje?
                      no to już trochę zostało powiedziane, a teraz pytanie: ile masz do wydania??? bo być może nawet nie starczy na połowę tego co tu było powiedziane. Chłopaki się tu naprodukują a stanie na wymianie rury wydechowej .
                      Więc ile masz na projekt?

                      przykład, jak masz 70 tys zł do wydania to masz 400KM z tym że poczytaj co tam jeszcze jest do zrobienia https://allegro.pl/nissan-200sx-s14a...1.html#thumb/8
                      Last edited by rambo7; 31-10-2016, 09:26.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Nie no ja myślałem o 10k na swapa z silnikiem i drugie tyle na uturbienie tego na jakieś 250-300km, a później coś pomyśleć o dodatkowych koniach. Dużo się pomyliłem? Chyba nie...

                        Comment


                        • #13
                          Raczej nie. Ale pamiętaj, że auto to nie tylko silnik. Musisz wzmocnić nadwozie, calkowicie przebudować hamulce bo seryjne ledwo wystarczają do tego co masz, zmienić zawieszenie i koła aby w ogóle była trakcja itp., więc trzeba ta kasę mieć też i na to...
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            Da się to zrobić. Na przód wlecą 262 na zacisku z crvki, tył 240 z edka. Wszystko odnowione. Amorki takie jak ty masz nie wiem ile 1000, 1200? Apropo- bardzo fajne auto
                            Kto robi takie swapy i jest godny polecenia? Chodzi mi o Małopolskę i Śląsk. A ty Alix gdzie robiłeś mechanikę?
                            Last edited by Lootnik; 31-10-2016, 21:46.

                            Comment


                            • #15
                              no to 20 tys PLNów na swapa i turbo, a facet ceni sobie 70 prawie za więcej mocy niż 300KM. Więc weźmy znajdzmy standardowy model takiego Nissana, no to co 50tys PLN dałbyś za taki 19 letni standard?
                              Powiem tak, wydasz 20tys i nie będziesz zadowolony.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X