Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

EE9 B16A1 gaśnie i nie można odpalić

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • EE9 B16A1 gaśnie i nie można odpalić

    Witam Wszystkich
    Jakiś tydzień temu Hondka jeździła bez żadnego problemu i odpalała za pierwszym razem. Gdy rano wyjechałem do pracy podczas jazdy po ok 10 km auto zgasło (zegary na zero) i zapaliły się kontrolki. Po zjechaniu na pobocze , po minucie odpaliła i pojechałem dalej. Zrobiła jeszcze tak 2 razy na odcinku 30 km. Wymieniłem już kopułkę aparatu, cewkę, filtr paliwa, powietrza, świece (przy wykręcaniu były delikatnie zalane olejem ?). Zastanawiam się jeszcze nad modułem zapłonowym i chyba tu może być przyczyna, tylko że nie wiem jaki zamówić i jak go podłączyć. Poczytałem trochę forum i nie znalazłem dużo informacji na temat tego silnika.
    Bardzo proszę o pomoc w uruchomieniu autka.

    ps. zapomniałem że wywala błąd 15 (długi i pięć krótkich mignięć)

    pompka paliwowa działa, przekaźnik też.

    Zamówiłem moduł, używany (ryzyko, ale..)
    Last edited by mily14pawel; 16-03-2014, 14:58.

  • #2
    Zamieszczone przez mily14pawel Zobacz posta
    Zastanawiam się jeszcze nad modułem zapłonowym i chyba tu może być przyczyna, tylko że nie wiem jaki zamówić i jak go podłączyć. Poczytałem trochę forum i nie znalazłem dużo informacji na temat tego silnika.
    Cześć.
    Na naszym Forum nie znajdziesz zbyt wielu posiadaczy tego cudu techniki. Silnik montowany jak wiesz w civic IVg i crx 87-93. Tak więc gros informacji znajdziesz na forach ściślej powiązanych z tymi samochodami.
    Błąd 15 faktycznie może wskazywać na moduł lub cewkę. Nie wiem, czy kupisz sprawny jako poszczególne części i czy nie lepiej szukać całego aparatu td27u.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez mily14pawel Zobacz posta
      świece (przy wykręcaniu były delikatnie zalane olejem
      Prawdopodobnie musisz wymienić uszczelkę gniazda świec i proponował bym odrazu wymienić wszystkie uszczelki dekla zaworów + oring aparatu zapłonowego nie duży koszt a jest święty spokój ale to nie powoduje gaśnięcia silnika jedynie może nierówno chodzić puszczać dymek z tyłu i łapać nazwijmy to laga!

      a próbowałeś rozkręcić aparat i go poprzeczyszczać chodzi mi o łączenie kabli?? ja mam podobny problem tylko że u mnie nie ma błędu a do tego czasem gdy zgaśnie cyka przekaźnik tak jak by gubił masę mimo iż wszystko był poprzeczyszczane narazie mam podejrzenia co do czujnika położenia wału albo wałka rozrządu bo obydwa czujniki są w aparacie i nie koniecznie mogą dawać błędy oddaj aparat do elektryka niech dokładnie pomierzy wszystkie czujniki. Ja narazie czekam na diagnoze u siebie

      Comment


      • #4
        Witam
        Przyczyną gaśnięcia był moduł zapłonowy w aparacie. Autko jak na razie jeździ i nie gaśnie. Drugim moim punktem jak napisał glosu88 będzie wymiana uszczelek i regulacja zaworów. Punkt trzeci blacharka.
        Z góry dziękuję za zainteresowanie i cenne uwagi.
        Paweł

        Comment

        Working...
        X