Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont D16A9 i dziwne stuki...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Remont D16A9 i dziwne stuki...

    Witam

    Nie dawno zakupiłem Civic'a D16A9 niestety przez zdolności poprzedniego mechanika ( poprzeciąganie śruby głowicy i walków... ) woda na tłokach i przegrzany silnik
    Wziąłem się za remont:
    Szczelności i szlify bloku i głowicy , honowanie , drugi szlif wału , nowe pierścionki ,panewki korbowodowe i walu, wszystkie uszczelki uszczelniacze walu i walków, pasek rozrządu olej itd.

    Po dokładnym poczyszczeniu ( mycie w ropie ) silnik złożyłem i od razu po odpaleniu pojawiło się nieregularne cykanie z okolic rozrządu/miski olejowej , postanowiłem to "rozjeździć" i po 300 km cykanie nie znikło i dalej jest takie same ( bardziej stuka na rozgrzanym silniku ) wiec pokrywa w gore i wyregulowałem zawory ściągnąłem i sprawdziłem rozrząd i dalej cyka , pompa wody i napinacz był w dobrym stanie

    Co to może być ?? źle zamontowana pompa oleju?
    przed rozłożeniem silnika nic takiego się nie działo po złożeniu od razu cykanie
    Panewka z tego co się orientuję cyka głośniej i regularnie a tu efekt jakby 10gr skakało po pustej misce olejowej , dodam ze cykanie przyspiesza z obrotami silnika

    Proszę o pomoc

  • #2
    Hej ja mam podobnie po remoncie D16Z2. Z tego co wykminiłem to na 99,9% jest to taka duża jakby podkładka dystansowa (ok 5-8cm średnica) pomiędzy zębatką rozrządu na wale korbowym a plastikową osłoną rozrządu. Po prostu za dobrze wyczyściłeś i nie ma się czego przykleić żeby się równo kręcić z wałem i wchodzi w drgania. Moim zdaniem nie ma co się przejmować tylko jeździć, bo i tak to niczemu nie zaszkodzi.

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedz , po zrobionych 300km ściągałem rozrząd i właśnie patrzyłem na tą zębatkę , stuka dość mocno bo słychać to w kabinie szczególnie na obr. 2000 i powyżej ( na wolnych obrotach na ciepłym prawie nie słychać ) a na tych podkładkach nie widać śladu bicia , nie są wystukane , odpalałem też na ściągniętej obudowie i stukanie dochodziło bardziej z miski. Jak odpalam jak jest zimna i na ssaniu ma 2000 obr. słychać to bardzo głośno , jak 20-letni diesel

      Ile przejechałeś po remoncie? zaczęło to już ucichać?

      Chce mieć w miarę możliwości pewne auto , żeby nikt mnie nie musiał przez to ściągać z trasy, dla tego szukam przyczyny
      Nagram wieczorem ten dźwięk i wrzucę na forum

      Comment


      • #4
        U mnie to bardziej było słychać jakby brzęczenie ale nie było słychać tego w kabinie tylko przy podniesionej masce w okolicach rozrządu. Przejechałem jakieś 500km po remoncie i póki co ucichło.

        Takie klekotanie jak u diesla to mi się kojarzy jedynie z padniętą panewką. Skoro wymieniałeś wszystkie to może przy montażu gdzieś jedna Ci nierówno siadła. Panewki dawałeś standardowe do civica czy szlifierz dobierał Ci grubość panewek? Po szlifowaniu może wystąpić za duży luz na panewce dlatego dobiera się grubsze. Czytałem kiedyś o panewce "dystansowej" wału która ustala położenie wału wzdłuż jego osi. Ją też wymieniałeś? No i jak już jesteśmy przy wale to pojawia się pytanie o dokręcanie korbowodów do wału. Czy były wystarczającą mocno dokręcone kluczem dynamometrycznym (a poza nimi most wału i "smok" pompy oleju).

        Skoro na gorącym silniku mocniej stuka to by nawet pasowało do panewki, bo olej rzadszy i grubość skutecznego przy smarowaniu filmu olejowego automatycznie spada. Na twoim miejscu ściągnął bym miche i poszarpał trochę wałem. Może zauważysz jakiś luz.

        Porównaj sobie twoje stuki z filmikami w necie (np. youtube) "padnięta panewka" albo "stuki panewki to zawsze będziesz miał jakieś odniesienie.

        Comment


        • #5
          Szlifierz dobierał grubość po tym jak miał wał w ręce i go zmierzył , powiedział ze panewki na drugi szlif na całym wale , pod panewki dystansowe nie szlifował i powiedział ze są ok i żeby dać stare ( kilka osób mi mówiło ze te panewki się tak nie zużywają ) korbowody , most i wszystko inne dokręcałem na moment podany w manualu
          Na ciepłym trochę mocniej stuka ale może być tu złudzenie bo na ssaniu silnik pracuje głośniej wiec może trochę zagłuszać stukanie.
          Olej zalany 10W40 tak przy okazji
          Porównując do stukania panewek z youtuba to u mnie stuka pól ciszej , na wolnych obrotach prawie wcale nie słychać , dopiero przy 1500-2500 najbardziej stuka potem znów silnik zagłusza.
          Przy zamkniętych szybach w aucie słychać to minimalnie, np. przy ruszaniu , przy otwartych przy ruszaniu z jedynki i na początku dwójki bardziej potem znów nie słychać
          Kilku kumpli mechaników słuchało tego stukania i każdy mówi ze panewka raczej nie bo za cicho trochę i nieregularnie , "cyk cyk pauza cyk cyk pauza"
          Próbowałem nagrać ale dyktafon w telefonie się nie nadaje , jutro spróbuje czymś innym

          Comment


          • #6
            A uszczelkę pod ssak pompy oleju wymieniałeś? Może olej gdzieś przepuszcza pod ciśnieniem i cyka. Choć bardziej stawiałbym na tą panewkę dystansową. Sam już nie wiem. Daj znać jak coś nagrasz. Pozdro.

            Comment


            • #7
              Długo zeszło bo nie miałem czym nagrac tak zeby bylo to sluchac

              Filmik na zimnym:

              Filmik na ciepłym:

              Uszczelkę pod ssak czyli miedzy pompę a smog czy oring od wału ??
              Dorwałem silnik d14a1 z dziura w bloku wybita przez korbę i wyciągnąłem na podmiankę pompę oleju , muszę tylko zadać pytanie czy będzie pasować i będzie miała taka sama wydajność bo nigdzie nie mogę tego znaleźć, wiec myślę ze za 3 dni podmienię pompę / zaworek i zobaczę co i jak , a przy okazji rozbiorę moja pompę i zobaczę to słychać wewnątrz

              Comment


              • #8
                Słychać jakby coś się obluzowało. Możliwe że ta pompa... oby. Chodziło mi o tą uszczelkę po smokiem ( jakby jajowata z otworami na rurkę i dwie śruby). Ja jej nie wymieniałem bo wyglądała ok, ale już sam nie wiem co może twojemu dolegać. Sprawdź jeszcze wszystkie śrubki na wale.

                A w okolicach skrzyni nic nie słychać? Chodzi mi pogłowie koło zamachowe albo łożysko sprzęgła ale to by było słychać różnicę na luzie po wciśnięciu sprzęgła.
                Spróbuj zdjąć pasek alternatora i odpalić auto, może u niego coś nie halo w łożysku.

                Comment


                • #9
                  W końcu miałem czas i wyciągnąłem i rozkręciłem pompę i jest przyczyna ( mam nadzieje ) , pęknięta zewnętrzna zębatka w pompie oleju , pękniecie w jednym miejscu a fotki zamieszczę jutro
                  ghostrider54 dzięki za pomoc i napisz mi swój adres na priva , wyśle ci Piwo
                  Last edited by rambo7; 19-12-2015, 21:36.

                  Comment

                  Working...
                  X