Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmienna faza rozrządu??? ;|

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmienna faza rozrządu??? ;|

    Jak temat mówi ... Po prostu chodzi mi o to na czym polega zmienna faza rozrządu... niech mi ktoś to wyjaśni...
    Z góry dzięki...
    Pozdro

  • #2
    Taki rozrząd zapewnia dostosowanie skoku zaworów i kątów krzywek wałka.Komputer przekazuje parametry silnika w danej chwili do zaworu elektromagnetycznego,a ten za pomocą ciśnienia oleju przełącza wałek na odpowiedni zarys krzywki.Stąd nazwa VTEC (Variable Valve Timing and Lift/Electronic Control - elektroniczne sterowanie fazami rozrządu).
    Last edited by BeatleJohn; 15-12-2008, 00:08. Powód: dopisek
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      I wszystko jasne

      Comment


      • #4
        No własnie nie do końca bo rozumiem, że mogą byc zmienne fazy rozrządu przy DOHC (2 wałkach), ale nie mam pojęcia jak to sie ma przy SOHC (jednym), w którym VTEC też występuje :O CZARNA MAGIA

        Comment


        • #5
          Może nie na temat ale z tego,co mi się obiło,to rozwiązanie techniczne jest takie samo w VTEC i VTi.Różnica jest tylko w kucach pod maską-VTEC ma ich więcej.Sprostujcie jeśli się mylę-mogłem coś nie doczytać. Acha-jest jeszcze aspekt tego typu:mogą być sterowane zawory dolotu i wydechu jednosześnie lub osobno.
          ビートル ジョン

          Comment


          • #6
            VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy. Wałki rozrządu mają po jednej "zwykłej" krzywce dla każdego zaworu silnika, dodatkowo dla każdej pary zaworów występuje dodatkowa krzywka o "większym" profilu. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych warunkach (właściwa temperatura i poziom oleju) system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie. Najnowszym produktem Hondy jest silnik i-VTEC który dodatkowo steruje wyprzedzeniem wałka ssącego (VTC) System VTEC jako pierwsza zastosowała Honda. Do dziś firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie. System VTEC włącza się od 3500obr. do ponad 5200 obr./min w zależności od implemenacji Vtec'a (vtec jednowałkowy, vtec dwuwałkowy vtec-e, i-vtec), oraz dodatkowych czynników, np. kąta otwarcia przepustnicy, właśnie wtedy odczuwalny jest tzw. "kop" jeśli chodzi o przyspieszenie.

            Źródło: wikipedia
            Last edited by Gość; 15-12-2008, 12:52.

            Comment


            • #7
              Toliusz-na Ciebie można liczyć.Wiedziałem,że "gdzieś dzwonią ale nie wiadomo w którym kościele".
              ビートル ジョン

              Comment


              • #8
                Tak to mniej więcejj wygląda.

                YouTube - Honda - VTEC Technology

                Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  chwila moment... a co ma zmienna faza rozrządu do VTECa ?? To jedno i to samo czy ktoś mi namotał w głowie?

                  Comment


                  • #10
                    I w dalszym ciągu nie rozwiązuje to różnicy pomiędzy SOHC, a DOHC w jednym i drugim występuje VTEC. W DOHC logiczne bo są dwa wałki, ale w SOHC nie wiem jak to możliwe :P

                    Comment


                    • #11
                      Vanos stosowany w BMW:
                      System dwustopiowej regulacji. Elektroniczne urzadzenie sterujące, wykorzystujace sygnały z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala połozenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiajacego przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, ktory znajduje sie w piaście koła łańcuchowego napedu wałka rozrządu. Wałek rozrzadu zmienia swoje połozenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu. W zakresie niskich prędkości element regulacujny obraca wałkiem rozrzadu , zmniejszając kąt poczatku otwarcia zaworow dolotowych. w średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrzady ponownie w połozeniu późniejszego otwarcia zawrów dolotowych.

                      Źródło: "Silniki spalinowe" Wydawnictwo WSiP

                      Comment


                      • #12
                        no i nic juz wiecej nie ma co dodawac i kupowac

                        Comment


                        • #13
                          Samuraj - i tym bardzo ładnym i ekonomicznie doskonałym akcentem, zakończyłeś temat. Super.
                          Pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            Nie chce zakładać nowego postu ale mam pytanko, jakie jest napięcie potrzebne do sterowania zaworem elektromagnetycznym który powoduje puszczenie oleju pod ciśnieniem co powodując załączanie do pracy dodatkowej krzywki. ( silnik 1.6 SOHC )

                            Comment

                            Working...
                            X