Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomysł na silnik do Civica z 81 roku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pomysł na silnik do Civica z 81 roku

    Wskrzesiłem do życia Civica 2gen z 81 roku.
    Posiada już w słabej kondycji silniczek 1.3 8v. Szukam czegoś wzamian. Bardzo podoba mi się d14a1 ze względu na brak w tym przypadku zbędnej elektroniki jak i utrzymaniu w klimacie gaźniki. Proszę o pomoc i podpowiedzi, może przyjdzie Wam coś lepszego na myśl. Generalnie preferowałbym gaźniki jak również marzy mi się vtec...
    Pozdrawiam
    Last edited by m_isie_k; 02-05-2015, 23:58.

  • #2
    Vtec to już trochę elektroniki. Z gaznikowych to jedynie d13b2 lub wspomniany d14a1. Można ewentualnie modzic i wstawiać do nich dual carba ( podwójny gaźnik) albo D15 z głowica chyba od Z6 jak się nie mylę. (mini-me). A jeśli w osiągi chcesz celowac to najlepiej wg mnie wyjdzie swap na d16.
    Jednak osobiście został bym przy fabrycznym silniku . II gen to już klasyk, taki Young timer. Fajnie było by go zachować w oryginale. Gdybyś miał trochę czasu to załóż wątek w dziale " Nasze auta". Osobiście z miłą chęcią poznał bym historie tego egzemplarza.
    Pozdrawiam
    Last edited by m_isie_k; 03-05-2015, 00:00.
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #3
      Bardzo z historią się nie minę w przypadku dual carb... iż bo występowała wersja "s" z silnikiem 1.3 oznaczony jako en4 z dwoma gaźnikami keihin mocą 70 km :-)

      Comment


      • #4
        Witam i Gratuluje okazu podpisuje sie pod Miśkiem by Hanka znalazła sie w dziale Nasze auta,gdyż jest na co popatrzeć

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez zuzywacz_powietrza Zobacz posta
          Bardzo z historią się nie minę w przypadku dual carb... iż bo występowała wersja "s" z silnikiem 1.3 oznaczony jako en4 z dwoma gaźnikami keihin mocą 70 km :-)
          O widzisz człowiek się całe życie uczy nawet o tym nie wiedziałem
          sigpic
          Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
          Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez zuzywacz_powietrza Zobacz posta
            wersja "s" z silnikiem 1.3 oznaczony jako en4 z dwoma gaźnikami keihin mocą 70 km
            I taką też znajdziesz w dziale "Nasze Auta" naszego Forum...

            Pytanie w co celujesz autem. Chcesz go zarejestrować jako klasyka? Jeździć na co dzień? Jeździć na imprezy sportowo-historyczne? Stworzyć coś nietypowego? Od w/w bardzo dużo zależy. Też proponuję założenie wątku w dziale "Nasze Auta" i spróbowanie określenia celu, spróbujemy pogaworzyć i poradzić na ile potrafimy.

            Dwójek jak na lekarstwo, gratuluję decyzji i trzymam kciuki!
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Podpisuję się pod postami kolegów i również czekam na więcej informacji. Bardzo fajny przedliftowy okaz. Przy bardzo małej wadze Civica, silnik 1,3 powinien bardzo sprawnie napędzać to autko. Najważniejsza decyzja należy do Ciebie - oryginał czy mody. Przy rejestracji na auto zabytkowe podstawą jest karoseria i oryginalny silnik - zgodne z dokumentacją pojazdu.

              Comment


              • #8
                ...historia tego konkretnego auta... Jeśli kogoś tylko zainteresuje, chętnie opowiem... O wyrwaniu z przybytku szalonego metaloplastyka pracującego nad podłogą do łondy z blaszki cztero raptem milimetrowej grubości, o zbieraniu części ze stodoły i modły by za dużo nie zbrakło, o przygodach z poszukiwaniem szyb przód i tył bo się mu udało lub nie wyszklić przy próbie wymontowania, jak i o psychicznej zapaści lakiernika kiedy po pół roku blacharki dostał auto do kompletnego malowania... Nie wspomne o mojej rozpaczy po momentach zachwytu kiedy odkurzając łonde okazało się że nie posiada nie tylko progów nadkoli błotników pasa ale taki rodzynkiem okazał się brak rynienek i obramówek szyb. Pikanteri dodała pani w okienku rejestracji pojazdów oświadczająca że młody człowiek który mi sprzedawał osobiście auto nie żył od miesiąca :-\

                Comment


                • #9
                  Intro historii pojazdu zapowiada się ciekawie. Tymbardziej kuszę założeniem tematu we wspomnianym dziale. Znajdzie się wielu do poczytania perypeti tego wspaniałego kawałka historii
                  Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

                  Comment


                  • #10
                    Czy rozumiem dobrze, bo nie chce śmiecić... Założyć nowy temat o mojej łondzie i naszych perypetiach ?

                    Comment


                    • #11
                      Jak najbardziej. Przedstaw samochód w dziale nasze auta w I - IV genie. Pamiętaj jedynie by dla porządku zrobić opis zgodny z regulaminem dzialu Pierwszego stałego widzą juz masz
                      Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

                      Comment


                      • #12
                        No tak załóż w dziale "nasze auta"

                        Drugi też
                        sigpic
                        Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                        Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez zuzywacz_powietrza Zobacz posta
                          Założyć nowy temat o mojej łondzie i naszych perypetiach
                          Jak najbardziej, z fotami, historią, im więcej tym lepiej Na pewno docenimy!!! Widzę, że koledzy już przenieśli adekwatnie do

                          I-IV gen, diesel, 1.7 ctdi, isuzu, honda civic, fan klub civic, forum dyskusyjne, civicforum, civic, civic forum, forum civic, forumcivic


                          Tu jeszcze podsunę Regulamin działu tworzący jego okowy, aby łatwiej było się w nim poruszać nam wszystkim:

                          Regulamin Działu NASZE AUTA, diesel, 1.7 ctdi, isuzu, honda civic, fan klub civic, forum dyskusyjne, civicforum, civic, civic forum, forum civic, forumcivic


                          Możesz zedytować pierwszy post wpisując w niego historię i charakterystykę adekwatnie do Regulaminu albo założyć nowy temat od początku ze wszystkim wtedy ten się usunie.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            Postaram się :-) ... Ujmę tak... Złożyło się kilka rzeczy...Długi majowy weekend nie siedzę w warsztacie... Dłuży się więc... Łonda stoi na ulicy pod kamienicą bo zabraliśmy ją na przejażdżkę, a to centrum krk to nerwy coby nie...eh...dam rady... Ale na forum to ja się nie znam ;-)

                            Comment


                            • #15
                              jak tam 2 ka żyje?
                              pytam bo cisza a ktoś jakiś czas temu 3kę ożywił i zmienił silnik podobnie jak Ty zamierzałeś .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X