Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X Koła 8x18 ET45 235/40/18 Borbet FF1 / Yokohama Advan Fleva 701

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic X Koła 8x18 ET45 235/40/18 Borbet FF1 / Yokohama Advan Fleva 701

    Do sprzedania kompletny zestaw kół, których stan określam jako IDEALNY!
    Zdjęcia można obejrzeć pod linkiem ogłoszenia - https://www.olx.pl/oferta/8x18-et45-...5-IDH7r3h.html
    222.jpg


    Zestaw zakupiony 12 kwietnia 2019 r. (od tego czasu uruchomiona gwarancja zarówno na felgi jak i opony – rachunki przekazuje wraz z kołami), użytkowany na aucie od końca kwietnia 2019 r.

    W tym czasie (do listopada 2020) auto przejechało na tym komplecie MAKSYMALNIE 5 tys. km!
    Koła użytkowane oczywiście wyłącznie latem. Zimą, auto podróżowało na fabrycznej feldze z oponą zimową.

    Dla osób mających wątpliwości co do taka małego przebiegu dodam, że na chwilę obecną całkowity przebieg samochodu jest poniżej 10 tys. km – można zweryfikować…

    Powód sprzedaży jest dosyć banalny – powinna być jednak min. 19”…

    Podana cena nie podlega negocjacji – nie mam konieczności sprzedaży kół. Jeżeli uda się je sprzedać za „normalne” pieniądze to chętnie przesiądę się na coś większego, jeżeli nie, będą sobie śmigały na aucie.

    Oczywiście zarówno felgi jak i opony są w stanie IDEALNYM. Brak jakichkolwiek śladów użytkowania – zarówno na felgach (otarcia, wgniecenia, odbarwienia) jak i oponach (otarcia, bąble). Kupując ode mnie unikniesz kosztów składania i wyważania całości kół.

    Całość złożona (jak zawsze w moim przypadku) z dbałością o najmniejsze szczegóły.
    Zestaw wyposażony jest w ukryte zawory w kolorze felgi – grafit oraz odważniki felgi w tym samy kolorze.

    Fabryczne wyposażenie to również zestaw montażowy HONDA - pierścienie centrujące oraz nakrętki. Nakrętki pasować będą do większości aut japońskich i innych z rozstawem 5x114, a dowolne pierścienie centrujące można dokupić za około 20 PLN komplet.

    Jeżeli nie wiesz czy koło/nakrętka/pierścień będą pasowały do Twojego auta napisz do mnie, a ja to zweryfikuję.

    Zarówno felga jak i opona to tzw. klasa premium, co potwierdzają parametry opony oraz fakt, że kompletne koło jest lżejsze od fabrycznego koła Civic'a w rozmiarze 17” z oponą 215/50/17!

    Mała ilość zdjęć wynik z faktu, iż wszystkie koła są w „sklepowym” stanie i nie bardzo jest tu co fotografować. Jeżeli interesują cię jakieś szczegóły – mogę je sfotografować.

    Cena to nie super okazja, a możliwość zakupu w niższej cenie gotowego do montażu na aucie zestawu felgi i opony typu premium.

    Podstawowe parametry felgi:
    Firma: Borbet
    Model: FF1 Dark Titan polished
    Wielkość: 8x18
    Osadzenie: ET 45
    Rozstaw: 5x114,3 (w zestawie 20 nakrętek M12 1,5x0 – Honda, Toyota i inne JP)
    Otwór centrujący max: 72,5 (w zestawie pierścienie centrujące na 64,1 – Honda)

    Szczegóły odnośnie felgi można bezproblemowo znaleźć w Internecie - niestety OLX blokuje ogłoszenia za "ułatwianie życia" kupującym i linkowanie do szczegółowych opisów ze stron internetowych -musiałem usunąć (sick!!).

    Podstawowe parametry opony:
    Firma: Yokohama
    Model: Advan Fleva V701 XL
    Rozmiar: 235/40/18
    Głośność: 67dB (teoretycznie najcichsze w tej klasie)
    Klasa hamowania na mokrym: A (najwyższa)
    Opory toczenia: C (jedne z najlepszych w tej klasie)
    Index prędkości: W – do 270km/h
    Index nośności: 95 – do 690 kg
    DOT: 4918

    Szczegóły odnośnie opon można bezproblemowo znaleźć w Internecie - niestety OLX blokuje ogłoszenia za "ułatwianie życia" kupującym i linkowanie do szczegółowych opisów ze stron internetowych -musiałem usunąć (sick!!).

    Koszt zakupu wraz ze złożeniem i montażem to około 5500.
    U mnie za nowe, złożone, gotowe do jazdy koła odczuwalnie taniej.

    Ze względu na gabaryty jedynie odbiór osobisty – możemy od razu u mnie założyć na auto...
    Teraz rozpoczynają leżakowanie po zmianie na zimowe.

    Dla osoby zdecydowanej na 100% istnieje możliwość rozważenia wysyłki, jednak wiąże się ona z koniecznością zorganizowania wybitnie dużych kartonów (całość musi być dobrze zabezpieczona), a to może opóźnić całość wysyłki nawet o kilka dni.

    W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu.

    CENA dla osób z forum - 3300.
    Dane kontaktowe dostępne w ogłoszeniu OLX - https://www.olx.pl/oferta/8x18-et45-...5-IDH7r3h.html

  • #2
    Fajny zestaw! Szkoda, że homologacja sedana X-gen nie przewiduje takiego rozmiaru bo ładnie by mi podeszły.

    Comment


    • #3
      Znam te "rozkiminy" na forach odnśnie tego tematu i zapewniam, że warto pogadać z ludźmi którzy się na tym znają, a nie są fanami "teorii internetowych" sianych na każdą stronę.
      Homologacja to określenie zbioru danych niezbędnych do homologowania auta - tj. określenia spalania, prędkości itd...
      Nie ma to nic wspólnego z tym, co po wyjechaniu z salonu możesz zrobić z autem... Tym tokiem rozumowania, każdy zawirusowany samochód (czyli baaaaaaardzo dużo) jest niezgodny z homologacją.
      Potwierdzić mogę jedynie, że jeżeli auto jest na gwarancji, to mogą mieć ale przy naprawach gwarancyjnych - chociaż ja nigdy nie miałem takiego problemu, a w każdym nowym aucie zawsze rozmiar jest +2 względem serii.
      Osobiście sprzedaję, bo zmieniam na min 19".

      Zgodnie z naszymi przepisami, możesz sobie do auta doklecić koła od roweru, byle były odpowiednio opasane przez nadkola.

      Comment


      • #4
        235/40 to tylko 9,4cm od asfaltu. Jak sprawuje sie taki zestaw, nie jest za twardo? Szczególnie na polskich drogach. Zawieszenie civica to znosi? Kolejna rzecz: czy od wjezdzania w dziury taka felga sie nie pognie przy stosunkowo malej ilosci gumy?

        Comment


        • #5
          hmmm, to zależy, co dla kogo znaczy stosunkowo mało gumy, a tym bardziej co znaczy "za twardo".
          Chyba nikt nie narzeka biorąc pod uwagę, iż na chwile obecną kupując najbogatsze wersje wyposażeniowe dowolnych marek auto zawsze wyjeżdża na niskoprofilowych oponach.
          Osobiście, odkąd kupuję auta (a będzie to juz 20 lat) zaraz po zakupie pierwsze co robię, to wymieniam koła na niski profil.
          Przez 20 lat jeżdżenia nie miałem ani jednego przypadku skrzywienia felgi. Jedną tylko przytarłem, przez własną głupotę, ale tam był już lekki naciąg, bo było to 225 na feldze 8,5".
          Uwielbiam za to w ogłoszeniach, jak ktoś sprzedaje podrapane felgi i opisuje to jako "normalne ślady użytkowania". Jak dla mnie, nie są to normalne ślady użytkowania, a raczej ślady "nienormalnego" użytkownia.
          Trzeba pamiętać, że felga feldze nie równa. Jeżeli ktoś liczy, że kupi tanie felgi (np. msw, proline, alutec) i będzie na tym latał jak na serii, to faktycznie może się zdziwić...

          przerobiłem już:
          Yaris - 195/45/16
          Yaris FL - 205/40/17 + zawias TTE
          Avensis T25 - 225/40/18 + gwint KW V3 (SZTOS!! Najlepsze zawieszenie na jakim kiedykolwiek jeździłem)
          Civic FD - 225/40/18 + gwinf K-Sport (Straszne G...)
          Avensis T27 - 225/40/19
          Civic FK tourer - 235/35/19
          Obecnie Civic - 235/40/18.

          Przerobione marki, które nigdy nie zawiodły zarówno pod względem wytrzymałości jak i jakości lakieru: Tomason, Ronal, ATS, Oxigin, Borbet.
          Wszystkie auta użytkowna od nowości, w żadnym brak jakichkolwiek problemów z elementami zawieszenia itp....

          Liczę, że uda się sprzedać i będzie można się przesiąść na ten sezon na min. 19"...

          Comment


          • #6
            Wiem że malo gumy i twardo to pojęcia względne, ale chodzi mi o kontekst naszych nawierzchni i kół oem. Na 215/50 w sedanie jezdzi sie bezstresowo: nie martwisz sie czy nie urwiesz sobie czegos w zawieszeniu, nie pogniesz felgi albo nie uszkodzisz opony wjezdzajac w pierwsza lepsza dziure.

            Nigdy nie mialem do czynienia z takimi profilami jak Ty, dlatego podpytuję, czy to nie jest tak ze jezdzi sie w ciaglym stresie.

            Wertując fora mozna natknac się na sporo takich opinii i z tego co widzę najdalej idacym kompromisem jest granica 10cm wysokosci ścianki bocznej - czyli np. 225/45/18, ktore do naszego Civica jest juz za duze (ponad 1,5% różnicy).

            Napisz proszę jak jezdzi się na tym zestawie civic'em w porownaniu do oemowych 215/50/17 (zakladam ze masz seryjne zawieszenie?) Zachowanie w zakretach, przyczepnosc, na rownym, na nierownym, jazda w koleinach. Czy w ASO nie mieli uwag do niehomologowanych kół? Czy opona w tych 18" chroni choc troche felge?

            Comment


            • #7
              Ja mogę to chyba raczej podsumować doświadczeniami ze wszystkich wcześniejszych zestawów kół i samochodów. Nigdy nic nie urwałem (a niektóre auta śmigały 8cm na ziemią ), nigdy nie miałem problemów z zawieszeniem itd.
              Gdyby takie koła powodowały problemy o które pytasz, z całą pewnością producenci nie pchali by takich kół do swoich samochodów jako OEM, a jak już pisałem, każdy producent w wysokich wersjach wyposażeniowych ma niskoprofilowe opony.
              Potrafiłem na takich profilach zaliczyć taką dziurę, że aż w głowie "zabolało", ale nigdy nic nie ucierpiało...

              Co do konkretnych pytań to:
              Mam seryjne zawieszenie i dla mnie jeździ się o niebo lepiej...
              Zachowanie w zakrętach nie ma w ogóle porównania. Reakcja na ruchy kierownicą jest natychmiastowa.
              Przyczepność... hmm. Szersza guma, "lepsza" guma, niższy profil - porównania do przyczepności z OEM nie ma...
              Koleiny - na pewno bardziej "ciągnie". Wynika to jednak nie z profilu, a głównie z szerokości opony.

              Co do ASO - wszystkie auta kupowałem jako nowe i nigdy nie było problemów w ASO. A bywało (w Yarisie), że były problemy z zawieszeniem - naprawiane gwarancyjnie.

              Co do Hondy, dokładnie taka sama sytuacja. Wszystkie 3y kupione jako nowe, we wszystkich na dzień dobry wymienione koła na "niehomologowane" i nigdy nie było problemów czy jakichkolwiek zastrzeżeń.
              Jak pisałem, homologacja służy do określania pewnych wartości katalogowych, a nie do ograniczeń przy "modyfikacjach" - tylko bez sensu jest dyskutowanie o tym na forach, gdzie najwięcej maja do powiedzenia teoretycy, którzy gdzieś coś usłyszeli...

              Co do kół, to zostały złożone tak, aby felga była w pełni bezpieczna.... Opona 235mm z rantem ochronnym na feldze 8" co powoduje, że opona przykrywa całość felgi - wystaje poza jej obrys.

              Comment


              • #8
                Dzięki za odpowiedzi.

                Wszystko zależy od tego jak, kto i w jakich warunkach użytkuje auto. Ja trochę obawiam się polskich nawierzchni. Raczej kieruję się w stronę usztywnienia zawieszenia - przeszkadza mi jego miękkość, która z kolei nie buduje we mnie pewności prowadzenia, jaką miałem w innych moich autach. Ponadto liczyłem na lepsze trzymanie się w zakręcie i tu akurat Civic sedan zaskoczył mnie negatywnie. Z drugiej strony auto rodzinne, więc nie mogę przesadzić (choć rodzina raczej lubi twardo ) Tak czy owak teraz zacząłem się zastanawiać, czy aby nie potrzebuję 18" felg...

                A zauważyłeś jakieś różnice w spalaniu? I na jakie 19" chcesz zmieniać?
                Last edited by Wosiu; 09-03-2021, 00:26.

                Comment


                • #9
                  Co do spalania to ciężko się wypowiedzieć, bo na fabrycznych kołach nie przejechałem nawet jednego baku....
                  Na serii felgach są teraz zimówki, więc nie da się tego porównać - kwestia tamperatur itd.

                  Nie zakładałbym jednak jakiejś różnicy, którą można zauważyć w "teście drogowym". Wynika to z prostej sprawy - opona szersza, więc opory pewnie nieco wyższe, ale całe koło lżejsze od OEM więc to na +.
                  To co bardziej odczuwalne, to przyspieszenie, które na 23/40/18 przy niższej wadze od OEM jest lepsze

                  Jak tylko uda się sprzedać obecne, to rozpatruję właściwie tylko Speedline i Tomasony.

                  Comment

                  Working...
                  X