Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.3 IMA LDA2 stukanie, klepanie na niskich obrotach.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.3 IMA LDA2 stukanie, klepanie na niskich obrotach.

    Witam,

    Mam taki problem:
    Z silnika słychać stukanie w zakresie do ok 2200 obrotów. Im wyższe tym częstotliwość jest wyższa po czym powyżej tego zakresu znika. Dźwięk słychać tak samo na jałowym jak przy obciążeniu. W dwóch ASO powiedzieli, że nie wiedzą i jak coś to mogą wyjąć i rozebrać silnik. Może ktoś miał podobny problem i znalazł przyczynę? Może warto najpierw sprawdzić osprzęt? Będę wdzięczny za rady i pomysły. Załączam filmik. Pod koniec kiepsko słychać z kabiny ale idzie usłyszeć zmianę dźwięku przy ok 2 tyś obrotów.



    P.S Widziałem podobny post dotyczący 1.4 ale nie mogę zlokalizować kostki od zaworu oczyszczania EVAP, żeby sprawdzić czy to to samo. Będę wdzięczny za instrukcję serwisową jeśli ktoś ma.

  • #2
    patrzę na licznik i jest 193.624.km ...to kiedy były ostatnio regulowane zawory? (EVAP zostaw w spokoju).
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zawory były regulowane przy 186 tyś. w ASO w Holandii. To był mój pierwszy strzał. Niestety nie pomogło. Może LMA?

      Comment


      • #4
        a że tak się uprę o te zawory, to przy tej robocie to wymienili uszczelkę klawiatury? masz jakieś obiektywne dowody że odkręcano dekiel, spodziewałbym się wymiany uszczelki bo zazwyczaj już coś się poci. No wiem to trudno stwierdzić ale klepie jak przy nieregulowanych zaworach. To nagranie jest na zimnym silniku czy na gorącym? Rozumiem że po zagrzaniu silnika ale 90stC to nie ma żadnej zmiany odgłosów jest tak samo?
        Zamieszczone przez Palat Zobacz posta
        Może LMA?
        można rozważyć: https://www.youtube.com/watch?v=TZBeS12vri0
        poprzeglądaj filmiki i poczytaj pierwsze wpisy pod filmikiem, możliwe że dobre rozważasz.
        Jedno jest pewne napieprza to z klawiatury, zanika jak się rozkręci wysoko obr. więc to może być dobry trop.
        Last edited by rambo7; 15-11-2017, 07:58.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          To nagranie jest na zimnym silniku czy na gorącym? Rozumiem że po zagrzaniu silnika ale 90stC to nie ma żadnej zmiany odgłosów jest tak samo?
          To jest na zimnym silniku ale po rozgrzaniu nic się nie zmienia. Inna rzecz jest taka że stuk zaczyna się około minuty po włączeniu silnika. Najpierw jest kilka nieregularnych stuków a potem wpada w rytm.
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          a że tak się uprę o te zawory, to przy tej robocie to wymienili uszczelkę klawiatury? Masz jakieś obiektywne dowody że odkręcano dekiel, spodziewałbym się wymiany uszczelki bo zazwyczaj już coś się poci.
          Co do regulacji to pies ich wie. Na uszczelce nic się nie poci. Wykluczyć do końca nie mogę że przycięli na kasie i nic nie zrobili. Z tego co się naczytałem to ASO czy nie ASO to niewiele zmienia.

          Comment


          • #6
            To nie zawory, bo stuki dochodzą gdzieś z dołu silnika.

            Comment


            • #7
              Niestety mam to samo, ten sam rocznik. Najbardziej słychać jak auto stoi na mrozie. Po nocy w grzanej hali garażowej wydaje mi się, że efekt jest mniej słyszalny. Też jestem po regulacji zaworów. Jak już się wkręci na wyższe obroty to irytujący dźwięk zanika... Jakieś pomysły?

              Comment


              • #8
                Nie wiem dlaczego nie widzę pola edycji. Wrzucam filmik: https://youtu.be/BYyuR57oT94
                Efekt np w 13s albo 47s, ogólnie ciągle jak przybliżam telefon do strefy na prawo od cylindrów. Tylko nie wiem czy te klepanie w tamtej okolicy odpowiada za cykanie podczas przyspieszania. Do tego coś mi gwiżdże powyżej tych 2k. Zaworu evap nie mogę zlokalizować :/

                Comment

                Working...
                X