Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.3 IMA olej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.3 IMA olej

    Jako że temat olej jest tak gorący jak ów w silniku Hondy na redline wrzucam co rzecze książka serwisowa :

    Książka instrukcja Civic IMA str262 olej.jpg
    "
    Uzupełnianie oleju

    KOREK WLEWU OLEJU SILNIKOWEGO

    Aby uzupełnić olej, odkręć i zdejmij korek wlewu oleju silnikowego na górze pokrywy zaworów. Dolej oleju i ponownie zakręć korek wlewu oleju silnikowego. Mocno dokręć. Odczekaj kilka minut, a następnie sprawdź poziom oleju. Nie napełniaj powyżej górnego znaku; może to spowodować uszkodzenie silnika.

    Powoli i ostrożnie wlewaj olej, aby nic się nie wylało. Wszelkie plamy
    natychmiast wytrzeć. Rozlany olej może uszkodzić części w komorze silnika.

    Zalecany olej

    Olej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na wydajność i żywotność silnika samochodu. Używaj tylko oleju dobrej jakości. Podczas jazdy należy używać wyłącznie oryginalnego oleju silnikowego Hondy.

    Olej silnikowy wybrany do Civic Hybrid to olej o bardzo niskiej lepkości, oszczędny pod względem zużycia paliwa, 0W-20. Jest to wskazane na tabliczce serwisowej API słowami „Oszczędzanie energii”. Ten specjalny olej pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Jest dostępny u dealera Hondy.

    Skorzystaj z poniższej tabeli, aby wybrać olej o odpowiedniej lepkości SAE dla swojego pojazdu:

    Używaj wyłącznie oleju „API Service Class SG, SH lub SJ”. Ten olej został opracowany, aby pomóc silnikowi Twojego samochodu oszczędzać paliwo.

    dodatki

    Twoja Honda nie wymaga żadnych dodatków do oleju smarowego. Stosowanie dodatków do silnika lub skrzyni biegów nie wpływa na osiągi i trwałość Twojego samochodu. To tylko niepotrzebne zwiększenie kosztów eksploatacji samochodu."

    W skrócie - producent wybrał 0W20 oszczędzający paliwo. Ty wybierz SAE wg tabeli (czyli między 5W30, 0W30 , 0W20) i normę API minimum SG (najwyższa była wtedy SJ a teraz mamy SN i SNplus).
    Last edited by lybra; 19-11-2022, 21:34.
    Honda Hybrid 3,4L/100km
    sigpic
    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

  • #2
    Takie durnoty piszą w tych książkach Hondy że nikt normalny się w tym nie połapie .... to poproszę olej o SAE 0W-20 i API SG, albo SJ... powodzenia, dla mnie 3 bańki jak ktoś znajdzie , a najlepiej to ta 2T wezmę .
    Nie czytajcie tych durnych instrukcji! tak głupich instrukcji to nie ma nikt tylko Honda . Te informacje są tak sprzeczne ze sobą że temu co to pisał to powinni łeb urwać. No debil to pisał .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Coś przesadzasz chyba rambo7. Teraz nie ma takiego oleju (0W20 API SG) bo to stara norma ze starej instrukcji. Wtedy w 2004 pewnie takie oleje były (niekoniecznie w Polsce) a teraz już producenci muszą robić pod nowsze normy API. Czyli (chyba) wszystkie aktualne oleje spełniają tą normę API i wystarczy wybrać SAE: 5W30, 0W30 , 0W20
      Honda Hybrid 3,4L/100km
      sigpic
      https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

      Comment


      • #4
        mi najbardziej podoba się kawałek "odczekaj kilka minut" ..
        Dlaczego nie : "wykonaj kontrolę jutro rano, na zimnym" ?

        Comment


        • #5
          A Ty co, po roku się jorgnąłęś o wpisie .
          Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
          Teraz nie ma takiego oleju
          spokojnie, mówię jak było i jak jest , nigdy w historii olejów i motoryzacji nie było oleju o którym piszą w tej instrukcji . Po prostu ktoś mocno nie zorientowany by nie powiedzieć głupi. Doczepiłem się do zapisu który jest sprzeczny z literaturą olejową i wszelkimi Normami, i sam ze sobą. I pisał to ktoś kto nie ma zielonego pojęcia co to jest API SAE ISO itd itp. Więc nie ma możliwości by to użytkownik pojazdu zrozumiał .
          ... a kolejne treści jak:
          Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
          "odczekaj kilka minut" ..
          ... przy zastosowaniu oleju jak woda??? ... nooo szkoda że nie napisali odczekać 2 tygodnie. To nie jest instrukcja, to jest stek bzdur. Nawet tego nie czytaj, a tym bardziej absolutnie nie wzoruj się tym co tam pisze.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            I pisał to ktoś kto nie ma zielonego pojęcia co to jest API SAE ISO itd itp. Więc nie ma możliwości by to użytkownik pojazdu zrozumiał .
            A ja twierdzę, że autor miał pojęcie. Tylko, że pisał to przed pojawieniem się normy API SL. I pisał to do modelu Insight (bodajże 99'). A w tej (Civic) instrukcji ktoś w Hondzie poszedł skrótem i robił kopiuj wklej czyli napisali ją niestarannie bo nie uwzględnili nowej normy.



            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            ... przy zastosowaniu oleju jak woda??? ... nooo szkoda że nie napisali odczekać 2 tygodnie.
            Czepiacie się naprawdę. Kilka minut to problem ? Serio ? Dla mnie 3 to już kilka. Lepiej chyba tyle odczekać dla pewności (choć sam tego nie robię). Jakby napisali odczekaj minutę to znowu ktoś by udowadniał że to za szybko.
            Last edited by lybra; 17-10-2023, 18:09.
            Honda Hybrid 3,4L/100km
            sigpic
            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

            Comment


            • #7
              Mam też drugą hipotezę.
              Nie mogę znaleźć info kiedy pojawił się ten oemowski olej Hondy Green Oil ale są informacje że on był mineralny więc może nie miał robionej lub nie przeszedł klasyfikacji API SN, stąd w instrukcji stara klasyfikacja API SJ (???).
              Potem pojawił się Type 2.0 już syntetyczny.
              Honda Hybrid 3,4L/100km
              sigpic
              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                Mam też drugą hipotezę.
                Oleje Hondy to oleje mineralne. Mamy oleje mineralne konwencjonalne -gr. I, oraz mineralne niekonwencjonalne, gr. II i III. Gr. I to słaba jakość, grupa II i III powstaje w procesie tzw. hydrokrakingu, przez co oleje są czystsze, lepszej jakości. Producenci olejów mieszają teraz zazwyczaj bazy II i III grupy. Co do spełnienia danej klasyfikacji, olej musi przejść szereg testów, wówczas gdy będą pozytywne, olejowi zostaje oficjalnie przyznana dana klasyfikacja wg. API czy ACEA. Na to czy olej zaliczy daną klasyfikację, decyduje jakość bazy, jak również zastosowany pakiet dodatków. Olej Type 2.0 został opracowany z myślą zmniejszenia zużycia paliwa, przy zachowaniu dobrych właściwości ochronnych dla silnika, przed nadmiernym zużyciem. Olej Type 2.0 jest olejem opartym na bazie mineralnej gr. III. zmniejszono w nim zawartość fosforu i dorzucono modyfikator tarcia. Był artykuł na forum odnośnie formulacji tegoż oleju. Jest to olej nowocześniejszy w porównaniu do oleju "green". Być może, gdy opracowano olej "green" nie było jeszcze klasyfikacji API SN, ale nie powiedziane, że olej ten by nie przeszedł tego testu pozytywnie, chodź być może przez zbyt dużą zawartość fosforu czy siarki by nie zaliczył niektórych najnowszych sekwencji testowych, nie mówię tutaj o kwestii ochrony części trących przed zużyciem...
                Last edited by Grzechu; 19-10-2023, 09:52.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Oleje Hondy to oleje mineralne.
                  Podobno 0w30 jest "fully synthetic".
                  Honda Hybrid 3,4L/100km
                  sigpic
                  https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                    Podobno 0w30 jest "fully synthetic".
                    To wiesz, te nazwy to nie jeden producent stosuje "full synthetic" itp.. to jest zwykły chwyt marketingowy, a tak na prawdę są to oleje na bazie mineralnej gr. III poddanej hydrokrakingowi, czasami mieszają jakieś tam niewielkie ilości prawdziwego syntetyka- PAO, czy Estra z tym mineralnym w tzw. technologii syntetycznej. Generalnie baza jak baza, teraz producenci olei bazowych mają to opanowane bdb, bazy mineralne, są na prawdę na wysokim poziomie, czyste, o wysokim wskaźniku lepkości, takie hydrokraki, dorównują jakością PAO czy Estrom, tak więc tutaj nie ma co za bardzo szukać. Teraz jest tak, że wszystkie te oleje w podobnym przedziale cenowym, są jakościowo zbliżone do siebie. Jak to się mówi, jeśli ktoś lubi się bawić w aptekę, to może sobie coś tam analizować, jak to miało miejsce, swego czasu u nas na forum i wyłuskać dla siebie ten najlepszy z danej grupy olei. Wiadomo, im mniejsza lepkość tym mniejsze opory i mniejsze zużycie paliwa, jeśli tylko taki olej poprawnie przeszedł sekwencje testowe API czy ACEA, to olej nadaje się do użytku i można spokojnie taki olej zalać do silnika. Trzeba oczywiście pamiętać o tym najważniejszym, czyli o interwałach wymian. Każdy olej się zużywa i trzeba go po jakimiś czasie wymieniać.
                    Last edited by Grzechu; 19-10-2023, 12:53.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                      A ja twierdzę, że autor miał pojęcie.
                      Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                      Mam też drugą hipotezę.
                      Jeśli na podstawie hipotez chcesz się sam przekonać do tych głupot z IO, to i możesz mieć trzecią i nawet 17 stą hipotezę.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Jeśli na podstawie hipotez
                        Jak na razie żadnym postem nie udowadniasz że IO to głupoty.
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • #13
                          Ja 9 lat pisałem dowody, jakieś 17549 wpisów jakieś 45 wątków, w każdym dziale nie na sensu się powtarzać, bo Twoja Książka niczym się nie różni od innych Książek Hondy. Tak, że nie bierz do siebie że akurat od Hybrydy jest napisana bez sensu . Wszystkie są tak do dupy napisane . Nie przejmuj się tym. Jak chcesz to poczytaj dowody... nie wiem ile Ci to zajmie ale 9 lat pisania . Jaki temat chcesz otwórz o oleju i w każdym temacie jest o IO. To nawet nie tylko głupoty ale kompletna herezja i więcej nawet sabotaż, tylko po to najwyraźniej by użytkownik nie zrozumiał z tego nic, i pojechał do ASO. Tak że nie bierz do siebie Iybra .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Spoko rambo7. Hondzie ufam bo znam jej jakość i z tego co wyczytałem to Japończycy wyszli przed szereg z tym olejem 0w20. Dlatego mimo dawnego sceptycyzmu, zmieniłem podejście do lekkiego oleju czy jak mówicie "wody" (i tak każdy olej jest od niej lżejszy).
                            Pokopałem trochę :

                            https://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/ownerrelatedfueleconomyimprovements.pdf


                            2001 dok tyt fueleconomy_gov.jpg
                            2001 dok2 fueleconomy_gov.jpg2001 dok1 fueleconomy_gov.jpg
                            Last edited by lybra; 31-10-2023, 11:05.
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment

                            Working...
                            X