Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Który Ravenol wybrać do hybrydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Który Ravenol wybrać do hybrydy

    Witam wszystkich, kolega zdecydował się na olej firmy Ravenol do hybrydy z 2013 roku tylko że do toyoty auris- sory że nie to forum ale forum hondy jest mi bliższe- tylko który z podanych jakby ktoś mogł zasugerować bo co oznaczają litery przypisane do opisu to nie bardzo wie co oznaczają:
    OW/20 EHS
    0W/20 ECS
    0W/20 VSE
    0W/20 EFS
    zaznaczę że silnik zeżarł około 3 litrów oleju na 10000 km.

  • #2
    Jak żre 3 litry na 10tys. i chce zostać przy "wodziance" to niech wybierze.....najtańsze 0W20. W tej sytuacji absolutnie nie ma znaczenia co oznaczają literki. Ostatnio widziałem dużą promocję na oryginalny 0W20 Toyoty w Sellgros, około 30 zł za litr. Kupić, lać i jeździć. Zaczął żreć , będzie żreć i nie ma co oczekiwać cudów, że się to zmieni.

    Comment


    • #3
      niestety taka jest prawda. Popularne Forum Toyoty akurat w temacie olejów jest ... żeby nie powiedzieć gorzej...pozbawione elementarnej wiedzy. To co tam piszą fachowcy to najczęściej pomylenie z poplątaniem i "kult tego co zaleca T". Jednym słowem tragedia.
      Jak pisze montada, jeśli już bierze 3L to już po nim, tu ratunku nie ma, nie jest to tragedia i Ravenol tu niczego nie zmieni szkoda oleju, bo nawet jak Go stać to i tak szkoda ostatecznie oleju .
      Jestem tego samego zdania, a nawet więcej, wymianiać tylko filtr oleju co 10-15 tys km. on olej ma wymieniany "na bieżąco" przy misce 4L pojemności.

      Jak chcesz poczytać uczciwą i logiczną i mądrą instrukcję doboru olejów do hybryd to polecam Najnowszą IO z do KIA Niro, przynajmniej tu nie pieprzą głupot i piszą jak jest:
      Czy jest specjalny olej do Hybrydy…?

      gdy odebrałem Niro z salonu to pierwsze co poczytałem to dział dot olejów i mile się zaskoczyłem.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        wymianiać tylko filtr oleju co 10-15 tys km. on olej ma wymieniany "na bieżąco" przy misce 4L pojemności.
        Rambo no weź...
        Jak masz starą i śmierdzącą zupę to dolewjąc do niej trochę nowej niczego nie poprawisz,dalej masz zupę której nie da się zjeść.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Marek76 Zobacz posta
          silnik zeżarł około 3 litrów oleju na 10000 km.
          przy pojemności miski 4L to co 3 tys km wlewa 1L czyli po 9-10 tys km wymienione ma 80% oleju jak dla mnie jest cały czas świeży .
          No to jest taki stan silnika gdzie wymiana niczego nie zmieni. Olej to nie klej, więc i Ravenol cudem tu nie będzie. Nie widzę sensu lania oleju drogiego do silnika o takim poborze.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            przy pojemności miski 4L to co 3 tys km wlewa 1L czyli po 9-10 tys km wymienione ma 80% oleju jak dla mnie jest cały czas świeży
            Policz tak jak z zupą...
            Jak będziesz ujadał i dolewał to będzie jadalna ?
            Za każdym razem ulewając jeden litr z 4-rech litrów ulewasz po 250ml z każdego litra po równo.
            Czyli 750ml starego i 250ml nowego.
            Ale licz się z tym ze nowy to on był jak go wlewałeś,bo dolanie go do śmiecia od razu go degraduje.
            Wszystkie własciwości przeciwpienne,myjące,separacyjne,ściśliwość itd są nadrabiane przez to co dolejesz,czyli wcale.
            Samo już wypłukiwanie osadów nie zadziała, bo nawet cały nowy olej robi to do pewnego momentu,a potem już niczego nie myje i tak do wymiany na nowy który znowu będzie mył tylko przez jakiś czas.
            Tak jak z detergentem,będzie zmywał zanim nie zneutralizuje sie tym co zmywa,przy dolaniu jakiejś małej ilości nowego do brudnej wody nie ma już wymaganego stężenia i pewnych rzeczy nigdy już nie rozpuści.

            Comment


            • #7
              Jeśli bierze dużo oleju to pierwsze co się nasuwa zapieczone pierścienie na tłokach , potem uszczelniacze tronkow zaworów ale to żadziej występuje .
              Ja bym zrobił płukankę silnika Archoil , Liquid Molly , potem świeży olej Ravenol EFS 0w20 jest do Hondy , wiem bo mam .
              Lub pomyśl nad olejem Miatsu 0w20 .
              Dodaj do silnika po płukaniu i wymianie oleju modyfikator tarcia AR92002V2 on trochę rewitalizuje gładzie i zmniejsza tarcie wewnętrzne oraz zużycie silnika .

              Przed tymi zabiegami sprawdź ciśnienie w cylindrach i po zalaniu nowego oleju to ci pokarze czy podniesie się ciśnienie w cylindrach , a jeśli tak to będzie oznaczać , że pierścienie zaczęły sprężynować jak nowe bo rowki oczyszczone z osadu .
              Jeśli ciśnienie wzrośnie, a dalej spala olej to szukaj dziury na uszczelniaczach trzonków zaworów .
              Rysy w cylindrze / pęknięty tłok, ale to skrajne przypadki i to pokaże pomiar ciśnienia w cylindrach.
              Ja bym tak szukał, od tego zaczą

              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Ale licz się z tym ze nowy to on był jak go wlewałeś,bo dolanie go do śmiecia od razu go degraduje.
                Wszystkie własciwości przeciwpienne,myjące,separacyjne,ściśliwość itd są nadrabiane przez to co dolejesz,czyli wcale.
                Samo już wypłukiwanie osadów nie zadziała
                To inaczej trochę wygląda.. wszystko zależy od parametrów oleju w danej chwili.. taki przykład, nowy olej liczba zasadowa TBN wynosi 10mg, pojeździmy sobie z 5tys. km liczba zasadowa spada do 7mg, liczba kwasowa TAN rośnie, póki liczba zasadowa nie będzie mniejsza od liczby kwasowej to olej jeszcze neutralizuje kwas w silniku, mając np. liczbę zasadową TBN na poziomie tych 7mg i dolewając trochę świeżego oleju, spowodujemy, że ona delikatnie wzrośnie.. można to sobie policzyć nawet.. ale nigdy nie będzie ona miała wartości tak jak to wygląda w nowym oleju... to samo tyczy się innych dodatków w oleju..

                Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                a bym zrobił płukankę silnika Archoil , Liquid Molly , potem świeży olej Ravenol EFS 0w20 jest do Hondy , wiem bo mam .
                Lub pomyśl nad olejem Miatsu 0w20 .
                Dodaj do silnika po płukaniu i wymianie oleju modyfikator tarcia AR92002V2
                Co ty w alchemika się bawisz ? Żeby te wszystkie środki były skuteczne, to by nikt nie robił remontów silnika.. te środki mają zapobiegać, a nie naprawiać.. a więc można je stosować jak silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... a ten w/w to raczej już mu tylko naprawa pomoże...

                Ze swojej strony ja bym radził wymieniać co jakiś czas świeży olej o wyższej lepkości i o lepszym parametrze noack, bądź wyższej temp. zapłonu.. lepkość SAE najlepiej 5W30. Może coś się zmieni z tym poborem... od i tyle.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  ..
                  Co ty w alchemika się bawisz ? Żeby te wszystkie środki były skuteczne, to by nikt nie robił remontów silnika.. te środki mają zapobiegać, a nie naprawiać.. a więc można je stosować jak silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... a ten w/w to raczej już mu tylko naprawa pomoże...

                  .
                  Zanim wejdzie w koszty remontu , to płukanka jest żaden koszt , a może tylko jest zasyfiony mocno, że pierścienie stoją i nie zbierają oleju

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                    Zanim wejdzie w koszty remontu , to płukanka jest żaden koszt , a może tylko jest zasyfiony mocno, że pierścienie stoją i nie zbierają oleju
                    Oj z doświadczenia, naszych forumowiczów na przykładzie rocznika 2012, płukanka na pierścienie nie bardzo chciała pomóc.. no ale zawsze można próbować, zawsze człowiek ma tą nadzieję, że może się uda..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      @Grzechu
                      12, wiem eko tłoki, pytanie czy sprawdził po Vin , że ma te eko tłoki .
                      Wiesz jak jeździł ktoś na byle hovnie i kong live to mu zasrało pierścienie i resztę silnika nie ?
                      Nigdy się nie wie jak kto użytkował .
                      Taka płukanka z pomiarem ciśnienia nie jest kosztowna , a będzie wiedział na czym stoi .
                      Ma chłop 2 lata rękojmi jakby co na wady ukryte , może zwrócić auto lub zaprosić poprzedniego właściciela do kosztów remontu.

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Marek76 Zobacz posta
                        kolega zdecydował się na olej firmy Ravenol do hybrydy z 2013 roku tylko że do toyoty auris
                        Auto się przepoczwarzyło czy co?
                        Powiem tyle że nawet jeśli (w co wątpię) stoją pierścieniez powodu nagaru,to tylko śwadczy o użytkowniku i mówi dokładnie co jest w silniku.
                        Nigdy,ale to nigdy po żadnej płukance nie będzie już czysto pod samym pierścieniem,ta zgorzel zawsze już tam zostanie i zawsze będzie już zawadą.
                        Nawet jeśli chociaż trochę pomoże ,to zawsze będzie to tylko trochę i zawsze na krótko.
                        Przestańcie już z tymi płukankami bo to jest o kant dupy roztrzaskać,chyb a ze płuczesz bo szykujesz silnik do remontu,wtedy zmiękczenie w niektórych miejscach ułatwia czyszczenie.
                        Jak ktoś chociaż jeden silnik rozebrał z takimi kwiatkami i chociaż jeden taki tłok skrobał to nigdy już nie poleci komuś takich magicznych półśrodków jak płukanka.
                        Takie płukanie może pomóc jeśli pierścień jest w początkowym stadium "przysychania",ale to początkowe stadium trwa bardzo krótko i niczym się nie objawia.
                        Prędzej w takiej sytuacji pomoże nowy olej,bo działa długo i ma czas na penetrację tej smoły a nie żużlu.
                        Dokładnie "suchego odpornego na penetrację żużlu" który z tej smoły powstanie , którego nic nigdy już nie rozpuści i można go usunąć jedynie mechanicznie.
                        Nawet moczenie takiego tłoka w nafcie przez tydzień niczego nie daje.
                        Doradzanie komuś wlewanie śmieci do oleju to też słaby pomysł,bo można go tylko sp...ić.
                        Jak ktoś chce olej o większej ilości "czegoś" to niech po prostu kupi taki a nie miesza w piwnicy na oko.
                        Dzisiejsze smarowidła to delikatna równowaga zawartości "czegoś z czymś" ,zachwianie jej zwiększaniem zawartości jednego składnika nie zwiększając lub nie zmniejszając zawartości współpracującego z nim innego składnika to tak jak wlanie do silnika zawartości kaczki.
                        Last edited by m26; 20-07-2021, 16:27.

                        Comment


                        • #13
                          Panowie super wyjaśnione. Z tego co wiem koleś kupił już płukankę, olej szuka także przekażę wskazówki i tyle pewno. Poprzedni właściciel- kobitka- miała to auto od nowości, w pół roku przejeżdżała okolice 15 tyś i dlatego serwisowała co pół roku!!! (lekarka), wymieniane tam jakieś pierdoły ale czy olej to nie wiadomo- może po roku czyli 30 tyś......
                          Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

                          Comment


                          • #14
                            Jeśli auto ma posłużyć to proponuję zrobić remont jak najszybciej.
                            Jeśli pierścienie rzeczywiście stoją,to są zdarte w dwóch miejscach na obwodzie i nigdy już nie będą się obracały bo ich nieregularny kształt dopasowany jest do owalizacji cylindra.Piersćień który się nie obraca zniszczy tuleję do końca.

                            Comment


                            • #15
                              Ja bym tego silnika nie remontował nie wydałbym na usprawnianie takiego silnika 1zł. To są auta z "okresu" gdy wszyscy producenci "zachłysnęli" się odchudzaniem czego popadnie, więc i pierścieni też. Zakładając że lano dobre oleje to i tak taki silnik szans na trwałość nie ma. Jeśli już, to podobnie jak w H z 2012 przydała by się operacja wymiany tłoków z pierścieniami bo one są za cienkie. Skoda Honda Toyota Ford wszyscy producenci kombinowali.
                              W tej Hybrydzie jest silnik 1,8 ? 98KM? to inny silnik niż ten trwały i popularny ZZ4 - 1,8.
                              Zamieszczone przez Marek76 Zobacz posta
                              w pół roku przejeżdżała okolice 15 tyś (...) ale czy olej to nie wiadomo- może po roku czyli 30 tyś.
                              nooo, to ma znaczenie, mi ASO od KIA wpisało że jeśli auto jest "flotowe" to wymiana max 10 tys. km. Alix mówi że olej OEM ekonomy-energy 0W-20 wymienia co 8 tys km. ..wiec jeśli to robiła co 30 tys km to nie dziwota że silnik 3L przepala teraz.
                              Prius raczej "czujnika zdrowia oleju" nie ma algorytmu analizującego warunki jazdy. To jest właśnie wzorcowy przykład niewłaściwego stosowania oleju. Oleje eko-energy są olejami bardzo dobrymi, ale na krótkie przebiegi.
                              Jak ta płukanka nie pomoże to niech pojedzie do ASO T i niech powie: używałem olejów T, stosowałem co zalecali, wymieniałem wg ich interwału, bierze teraz 3L oleju, czy poczuwają się by pomóc? Czy wykpią się tym co zawsze .., że silnik T może brać 1L na 1000km? i jest to normalne .
                              Jeśli normalne, to nie robimy żadnych płukanek, ani remontów.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X