Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic Hybrid - sprawdzenie poprawności działania cewek zapłonowych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic Hybrid - sprawdzenie poprawności działania cewek zapłonowych

    Cześć, czy w Hybrydzie da się sprawdzić poprawność działania cewek poprzez odłączenie i sprawdzenie wpływu na pracę silnika? Z tego co się orientuję to po odłączeniu sprawnej cewki samochód powinien przygasać. W mojej Hybrydzie sprawdzałem tak każdą cewkę po kolei i silnik chodził bez zmian, czyli wszystkie cewki uwalone, to jakim cudem odpala Wydaje mi się że coś pokombinowali i tak łatwo nie sprawdzi się ich działania, przynajmniej mam nadzieję, bo inaczej komplet do wymiany. Pozdrawiam

  • #2
    Ale zauważyłeś że masz 8 świec i 8 cewek ? Nie prościej sprawdzić diagnozerem ? Coś się dzieje że masz podejrzenie uszkodzonej cewki ?
    Last edited by prezesjm; 04-11-2019, 18:35.

    Comment


    • #3
      8 świec to wiedziałem, ale że 8 cewek to już nie Nie mam dostępu na ten moment do sprzętu diagnostycznego, sprawdzałem cewki te bliżej kolektora, bo one mi się rzuciły w oczy po odchyleniu pokrywy. Ale to chyba tak czy siak powinno mieć jakiś wpływ na pracę silnika, chyba że przy 2 świecach na cylinder jak jedną odłączę to bez obciążenia może jest to niezauważalne.

      Co się dzieje, więc tak, samochód przy zatrzymywaniu się na światłach potrafi zejść obrotami do ok. 500 i całym telepie, czasami chwile pofaluje i wróci do normy, ale znów jak chcę ruszyć to jeśli więcej dodam gazu to szarpnie raz i pojedzie dobrze, a jak powoli to zajączkuje. Stawiam że to wina sprzęgła startowego lub właśnie cewek/świec, albo jednego i drugiego

      Edit. Sprawdziłem tym razem wszystkie 8 cewek, odłączając najpierw jedną a potem drugą i na zmianę. Przygasa na wszystkich czyli chyba działają
      Last edited by civic_ima; 05-11-2019, 18:36.

      Comment


      • #4
        W tym silniku jak już zauważyłeś każda świeca ma swoją cewkę. W zależności od obrotów i obciążenia silnika iskra jest podawana w w różnym momencie. Cewki te są bardzo trwałe, rzadko ulegają uszkodzeniu.
        Objawy wskazują raczej na mocno zabrudzoną przepustnicę. Na początek bezkosztowo to przepustnica do czyszczenia, EGR do czyszczenia. W tym silniku trzeba zajrzeć do kanałów EGR w kolektorze ( pod klapką na kolektorze ssącym). Do wszystkiego jest świetny dostęp. Na pewno nie zawadzi sprawdzić luz zaworowy.
        Czy na N lub P te obroty też tak falują ? Na czas czyszczenia najlepiej odłączyć akumulator co wykasuje błędy i adaptację. Po ponownym uruchomieniu trzeba przeprowadzić kalibracje baterii IMA i biegu jałowego zgodnie z manualem.

        Comment

        Working...
        X