Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic IMA Hybryda - ładowanie baterii hybrydowej.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Przeprowadziłem regenerację standardową czyli 105V-66V-66V używałem żarówek 200W-150W-40W ta ostatnia trochę za mała. Cykl rozładowania trwał około 10godz. Nie rozbierałem tym razem i regenerowałem cały pakiet, całość mocno wentylowana, bateria wyjęta z samochodu. Oczywiście jest strach że jedno z 132 ogniw jest słabe i nie wytrzyma ale zysk okazał się większy od ryzyka. 3 tygodnie i bateria nadal pracuje głównie na trzech najwyższych kreskach. Jeszcze autokalibracji nie było. Po każdym etapie ładowarka ładowała do wyższego napięcia więc można traktować to jako wskaźnik postępu regeneracji. Po drugim było 189,4V - trzeci przeoczyłem i już był spadek więc nie wiem ile było max. Mogę potwierdzić że podana ładowarka HLG - 350mA daje radę ze startem nawet z 63V - trzecie rozładowanie wypadło mi w nocy - delikatnie się spóźniłem i spadło do 63V, po podłączeniu ładowania, ustaliło się na 73V i powoli szło w górę. Czyli to nie przypadek i ładowarka jest extra. Oczywiście miałem pod ręką APC-35-350, ale nie trzeba było jej używać. Cały proces zajął mi prawie tydzień - ładowałem za każdym razem min. 20 godzin. i myślę że nie ma sensu iść na skróty i tego się pilnować. Wykorzystałem urlop a przy okazji dobrze wysprzątałem piwnicę
    Znalazłem też super złączkę - gniazdo i wtyk od maszyn rolniczych. Teraz mam gniazdo na sztywno od góry przy klapie, nie trzeba się schylać, odpinać podbitkę itp.
    zlaczka.jpg
    Pomimo klapki w gnieździe dałem diode na plusie - czyli nawet jak ktoś postara się (włączy zapłon, otworzy klapkę gniazda i wepcha paluch do środka to nic nie powinno się stać), bateria tylko może pobierać prąd oddać nic przez gniazdo nie odda.
    Jeszcze raz dzięki dla prezesjm za podzielenie się wiedzą.
    Pomimo dobrej pracy baterii i tak myślę, by raz na miesiąc podciągnąć zestaw na ładowarce, do tej pory musiałem raz w tygodniu to robić więc nie jest to duży wysiłek. Wychodzi na to że ogniwa miałem w miarę "równe" zresztą z zeszłym roku jak rozbierałem i testowałem poszczególne pałki też dało się to odczuć, ale w tedy zabrakło mi odwagi na regenerację.

    Comment


    • #47
      No mi bateria wytrzymała półtora miesiąca i pojawiła się autokalibracja. Podładowałem przedwczoraj tylko przez noc bo auta potrzebowałem rano. Ale sądzę że bedę musiał powtorzyć rozładowywanie i ładowanie itd. x3
      W ogóle oblukałem trochę ten projekt power jockey. I w sumie całość polega na uzyskaniu wspomagania dla baterii hybrydowej z wzmacniacza podłączonego przez jakąś przetwornice napięcia która to zasilana jest z małego akumulatora tego pod maską. A przynajmniej tyle udało mi się wywnioskować. Na filmiku na youtube widać jak coś takiego podłączają do priusa i widać że to naprawdę działa. Jedynie wydatek pewnie nie mały i i zapewne nasz mały akumulator trzeba by wymienić na większy.
      Nie mam na tyle wiedzy z elektroniki żeby przewidzieć wszystkie ewentualne komplikacje.
      Ale sądzę że no pomysł wart uwagi. Choć oczywiście nikt z nas nie wie jak to by wyglądało w praktyce

      Comment


      • #48
        Civic IMA Hybryda - ładowanie baterii hybrydowej.

        aktualizacja:

        dzis po nocy odpalilem auto i kontrolki zgasly jest ladowanie nie wiem na jak dlugo ale dziala ...nic nie rozumiem dlaczego tak...co prawda kontrolka silnika pali sie...ale nie ma to wplywu na jazde. Nic nie robilem specjalnego wczoraj jezdzilem na S trzymajac obroty wyzej ale nie wiem czy to to pomoglo zobaczymy pozniej co bedzie.

        Dilaczam fotki moze ktos coś dostrzeże. Jak widac normalne ladowanie jest 14.4-14.5 i zawsze tak bylo jak jest ok.




        no cudnie pierwszy post mi przepadl Opisalem tam moj problem z kontrolkami ze byla czerwona i nie bylo ladowania. Aku mam 4 letni ktory potraktowalem prostownikiem ladujac. Dalem kod bledu ...wrzuce jeszcze raz. Nie wiem co to moze byc za przyczyna moze cos nie laczy w klemach?
        Last edited by henio81; 26-02-2020, 07:21.

        Comment


        • #49
          cos nie laczy w klemach?
          sprawdź wszystkie połączenia w tym i masowe one mogą robić złą robotę.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • #50
            witam panowie
            troche lipa ze trafilem dopiero teraz na ta metode regeneracji niestety szukalem na forach zagranicznych i tam ludzie wyjmuja batony z baterii i regeneruja je oddzielnie
            kupilem wiec balancer IMAX B6, wyjalem baterie i teraz mam podwojne batony do ladowania kazdy po 12celi

            mam tylko jeden problem z doborem parametrow aczkolwiek naczytalem sie tu i tam i mam metlik
            aktualnie ustawilem cos takiego :


            ladowanie pradem 5A
            -tylko nie wiem czy nie lepiej pierwszego cyklu puscic na jakies 0,5A tak jak pisaliscie poprzednio a potem drugi 2,5A i trzeci cykl 5A
            ogniwa maja dodatkowy wiatrak jakby co

            rozladowywanie 1A

            minimalne napiecie rozladowania ????
            - i tu mam mega problem bo tak jak pisaliscie myslalem zeby ustawic na 1V na cele wiec kazdy baton by byl max do 12V
            ale czytalem ze zejscie tak nisko uszkodzi cele czy to prawda ? w instrukcji tez jest max do 1V na cele

            timer ustawiony na 148min (jesli ladowanie bedzie 5A)
            -zgodnie z tym co w instrukcji czyli 11000mah/5A/11.9

            cut off peak @ 5mV
            tu nie mam zielonego pojecia czy to jest dobrze

            pojemnosc 11000mah (2x5500mah - 2 batony polaczone razem)


            dziekuje ze wszelkie sugestie

            Comment


            • #51
              W połączeniach szeregowych nie sumujemy pojemności ogniw ! Jeżeli jedno ogniwo w układzie szeregowym ma 5500 mAh to bateria składająca się z 1 , 2, 12 czy 132 ogniw ma nadal tylko 5500 mAh. Zmienia się oczywiście wartość wyrażona w Wh. Podstawy elektrotechniki panowie.
              Ładowanie niskim prądem na poziomie 350 mA jest wskazane tylko wtedy, gdy nie mamy możliwości kontrolowania temperatury każdego ze 132 ogniw. Jest to prąd który ładuje ogniwa rozładowane a te już naładowane nie rozgrzewają się do temperatur zagrażających ich życiu. Jeżeli będziemy ładować pakiet na poziomie wielu amper to ogniwa słabsze naładują się dobrze , te lepsze zwyczajnie zaczną się mocno nagrzewać co spowoduje ich uszkodzenie. Jeżeli ładujemy osobno zestawy po 12 ogniw to możemy zwiększyć prąd ale trzeba koniecznie kontrolować temperaturę pojedynczych ogniw.
              Jeżeli podczas jazdy, po uruchomieniu zaświecą nam się trzy kontrolki tj. ładowanie, IMA oraz check silnik, to najprawdopodobniej bateria IMA jest już mocno słaba. Oznacza to, że któryś z 11 pakietów podczas rozruchu, przyspieszenia itp. , ma napięcie różniące się od pozostałych w znacznym stopniu. Zwykle po ponownym rozruchu IMa i ładowanie gaśnie, pozostaje check który po kilku poprawnych rozruchach też zgaśnie. Auto działa wtedy normalnie. Błąd odczytany na testerze sugerujący że bateria 12 V jest uszkodzona jest mylący.
              Mam już sprawdzony i działający projekt ładowarki i sterownika do wbudowanego w aucie wiatraka. wiem że obiecałem schemat już wiele miesięcy temu. Postaram się w najbliższym czasie opublikować wszystko.

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez SIM26 Zobacz posta
                Czy poza doładowywaniem, próbowaliście wymieniać po prostu wszystkie ogniwa na nowe?
                Witam wszystkich.

                Może komus się udało czy ktoś wymieniał stare ogniwa na nowe czy ktoś kupił zupełnie nowa baterię?
                Jak ktoś wymieniał na nową - to poprostu starą wyjmujemy a nową wsadzić i podlączyc? Czy najpierw jakoś naładować osobno?
                Dziękuję.

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez henio81 Zobacz posta
                  aktualizacja:

                  dzis po nocy odpalilem auto i kontrolki zgasly jest ladowanie nie wiem na jak dlugo ale dziala ...nic nie rozumiem dlaczego tak...co prawda kontrolka silnika pali sie...ale nie ma to wplywu na jazde. Nic nie robilem specjalnego wczoraj jezdzilem na S trzymajac obroty wyzej ale nie wiem czy to to pomoglo zobaczymy pozniej co bedzie.

                  Dilaczam fotki moze ktos coś dostrzeże. Jak widac normalne ladowanie jest 14.4-14.5 i zawsze tak bylo jak jest ok.




                  no cudnie pierwszy post mi przepadl Opisalem tam moj problem z kontrolkami ze byla czerwona i nie bylo ladowania. Aku mam 4 letni ktory potraktowalem prostownikiem ladujac. Dalem kod bledu ...wrzuce jeszcze raz. Nie wiem co to moze byc za przyczyna moze cos nie laczy w klemach?
                  Witajcie po prawie 2 latach tu jestem znowu mam taka sama sytuacje z kontrolka ladowania z tym ze tym razem juz miesiac sie swieci i nie chce zgasnac....moze ktos cos podpowie? Z gory dzieki.

                  Comment


                  • #54
                    @henio81: Zczytaj błedy. Przecież nikt tu nie jest jasnowidzem (chyba )
                    @prezesjm: Ja chętnie kupię taką ładowarkę. Miałem jedną z usa ale wolałbym dać zarobić ziomkom w kraju.
                    Honda Hybrid 3,4L/100km
                    sigpic
                    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                    Comment


                    • #55
                      henio81 - jeśli dobrze rozumiem świeci się czerwona dioda akumulatora. Jeśli grzebałeś coś przy baterii hybrydowej doradzam sprawdzić czy podokręcałeś wszystkie śruby na tej baterii. U mnie tak było po regeneracji baterii w serwisie firmy zajmującej się regeneracją. Jak się okazało. Podczas składania baterii nie dokręcili jednej śrubki. O ten serwis nie pytaj bo nie mogę go polecić - 6 razy tam byłem u nich z reklamacjami i nie zregenerowali mi dobrze mojej baterii. Nie raz się zastanawiałem nad nową baterią ale w aso chcieli 13 tysięcy - bez bawienia się we wcześniejsze regeneracje i inne takie... no może by można taką cenę i przełknąć - ale boje się zaryzykować - bo jeśli regeneracje były ok to może coś jest z moim autem

                      Comment


                      • #56
                        Cześć , mam pytanie bo mam zrobiona ladowarke na podstawie pierwszego postu ale mam jeden wielki problem , dzis rozebralem siedzenia i dobralem sie do baterii a w bateri wszystko tak zabudowane ze nie wiem gdzie podlaczyc ładowarkę, jest w stanie mi ktos pomoc ? Wrzucę zdjecie bateri od gory . Dziękuję i pozdrawiam 20220701_184514.jpg

                        Comment


                        • #57
                          Do tego typu napraw trzeba mieć minimalne podstawy i choć prosty miernik. Niemniej link do instrukcji kliknij

                          Comment


                          • #58
                            Mierik posiadam , co do podstw elektrykiem nie jestem ale bardzo dokladnie przeczytałem instruktaż do samego montażu ladowarki co do rozbierania bateri to chyba sobie daruje bo jednak widze duzo pracy przy moim modelu bateri a od góry nie ma żadnej możliwości .szkoda bo zrobilem ladowarke beż uprzednego rozeznania jak wygląda bateria na przykład. Dziękuję za pomoc

                            Comment


                            • #59
                              @prezesjm Czy jest szansa na tą ładowarkę w tym roku ?
                              Honda Hybrid 3,4L/100km
                              sigpic
                              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                              Comment


                              • #60
                                Jako że nic nie wynikło z obietnic zrobienia ładowarki ( jeśli coś przeoczyłem to mnie poprawcie), zacząłem wreszcie sam prace wg projektu z USA. Jeszcze czekam na wyświetlacz/miernik. Pierwsze co, ogarniam obudowę:
                                IMG_20240723_195408.jpg
                                IMG_20240723_195256.jpg
                                Honda Hybrid 3,4L/100km
                                sigpic
                                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                                Comment

                                Working...
                                X