Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

HONDA Civic 1.3 IMA VIII - bateria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • HONDA Civic 1.3 IMA VIII - bateria

    Witam,
    Powoli przymierzam się do zakupu samochodu honda civic viii 1.3 ima.Kiedyś posiadałem starszą wersje jednak dość szybko sprzedałem i bardzo żałuje auto było świetne.Mam pytanie jak zachowuje się bateria civica viii zimą czy mróz bardzo jej szkodzi?Czy jeżeli auto stoi długi czas nie odpalane z rozładowana baterią w mrozy to może mieć to jakiś negatywny wpływ? chciałbym jeszcze zapytać jak sprawdzić to auto przed zakupem czy np nie ma wyrwanej kontrolki IMA lub czy skrzynia cvt poprawnie pracuje jakie są tego objawy.

  • #2
    Baterie NiMh to nie akumulator kwasowy. Im szkodzi raczej wysoka temperatura niż niska. Instrukcja zaleca odpalanie auta przynajmniej raz w miesiącu. Ja raczej nie parkuję na tak długo, ale po np 3 dniach na mrozie auto normalnie odpala z baterii hybrydowej bez problemu. Niby dokumentacja podaje że przy dużych mrozach powinien odpalić już z tego kwasowego akumulatora standardowym rozrusznikiem ale u mnie pali z hybrydowego nawet przy -18 stopniach. Przy dużych mrozach oczywiście układ zanim się nagrzeje nie działa tak jak w lecie (np. nie działa startstop). W momencie przekręcenia stacyjki jest test kontrolek . Tester np. Delphi pokazuje przebieg od ostatniego kasowania kontrolki IMA. Co do CVT to jak jest ekstremalnie zimno to przynajmniej u mnie, sprzęgło startu łapie minimalnie mniej płynnie niż gdy się olej w skrzyni się nagrzeje. Oczywiście auto nadal powinno ruszyć bardzo płynnie ale różnica jest wyczuwalna. Generalnie to moje pierwsze auto które odpala idealnie tak samo w lato jak i w zimie. Silnik po prostu się włącza bez względu na to czy mamy +20 czy -20. Jedynie jak jest zimno to obroty po odpaleniu są na poziomie około 1500 obr/min. Może te 8 świec pomaga ale nawet przy - 20 silnik mega równo pracuje na zimno.
    Last edited by prezesjm; 26-02-2018, 20:39.

    Comment


    • #3
      Dziekuje za informacje

      A czy Delphi widzi parametry bateri ? jezeli tak to jakie mniej wiecej powinny być.
      Last edited by DYSK1122; 27-02-2018, 19:44.

      Comment


      • #4
        Jeśli chodzi o system IMA to delphi pokazuje dość dużo. Są oczywiście napięcia, napięcia na poszczególnych 11 paczkach, temperatury, prądy ładowania i rozładowywania. Można się dowiedzieć kiedy były kasowane błędy. Parametrów jest w sumie chyba kilkadziesiąt. Są oczywiście pokazywane ewentualne błędy. To że lampka IMA nie świeci, nie oznacza że nie ma w pamięci błędów. Jeśli pojawi się błąd np. słynny od obniżenia się wydajności baterii to lampka Ima zapala się, ale po ponownym odpaleniu już się nie świeci. Lampka IMA nie musi z drugiej strony oznaczać poważnej awarii bo może się zaświecić np. w lecie przy przegrzaniu chwilowym układu hybrydowego. Niestety nie ma informacji o procentowym zużyciu baterii ( cokolwiek to ma oznaczać), to już podobno tylko serwis. Parametry można logować i rejestrować podczas jazdy a następnie na spokojnie je sobie przeanalizować. Bateria jest podzielona na 11 paczek po 12 ogniw każda. Trudno powiedzieć jakie parametry są te dobre. Wydaje mi się że należy spojrzeć pod kątem różnic pomiędzy paczkami. Jeśli jakaś paczka odstaje mocno od innych , np. napięciem czy tam temperaturą to raczej nie jest dobrze. Napięcia jak i temperatury sprawdzamy oczywiście podczas obciążenia i ładowania. W moim wypadku napięcia oscylują od około 13 V do prawie 18 na paczkę, prądy w baterii dochodzą do 90 A podczas pełnej asysty podczas przyśpieszania i 70 A podczas regeneracji.

        Comment


        • #5
          W serwisie podają procent żywotności baterii, ale on nic nie mówi. U mnie było 75% żywotności, a bateria przez regeneracją potrafiła się resetować co postój. Hmm mógłbyś wytłumaczyć co masz na myśli mówiąc 11 paczek po 12 ogniw? Myślałem, że tam jest 11, ale PAR, po dwie pałki (ogniwa) każda. Zgodzę się z tym, że najbardziej szkodliwy jest spadek napięcia na pojedyńczym ogniwie, aniżeli ogólny spadek sprawności.

          Co to za diagnozer dokładnie? Jaki model?

          Comment


          • #6
            Bateria w 8 generacji składa się z 11 par po 2 pałki. W każdej pałce jest po 6 pozgrzewanych ze sobą ogniw NiMh. Daje to w sumie 11 x 2 x 6 = 132 ogniwa NiMh o napięciu nominalnym jak to w NiMh 1,2V - co daje 158,4 V napięcia nominalnego na całą baterię. Ogniwo ( jaki i cała bateria - w końcu układ szeregowy) ma pojemność 5,5 Ah , przeliczając na bardziej popularną jednostkę 0,87 kWh. Jest to ekwiwalent zwykłego akumulatora kwasowego około 72 Ah. Oczywiście wszystko w nominale. Jako że sterownik w aucie pozwala na wykorzystanie niewiele ponad 50 % pojemności nominalnej to do dyspozycji mamy 0,44 kWh - a więc - niewiele. Łatwo policzyć, uwzględniając sprawność całego układu, że silnik elektryczny który tu ma moc 16 kW przy pełnej mocy wyssie energie z baterii w czasie troszku ponad minutę. Dla porównania taki elektryk Nissan Leaf ma ponad 40 kWh i zasięg około 250 km.
            W takim układzie szeregowym wystarczy jedno uszkodzone ogniwo ( np zwiększony opór wewnętrzny) to cała bateria będzie szwankować.
            Jeśli chodzi o diagnozer to miałem na myśli Ds 150 delphi. Jeśli chodzi o Hondę hybrydę jest całkiem dobry. Robi bez problemu wszystkie moduły , silnik, Abs, poduszki, zegary, klimę, hamulce ,body, testy świateł zamki lampki itp. Nie robi tylko immo i dopisania kluczyków.

            Comment


            • #7
              A co sądzicie o hondzie insight ? podobo da sie na samym prądzie jezdzić.

              Comment


              • #8
                Insight ma dokładnie taki sam rodzaj układu napędowego co Civic. Jeśli chcesz jeździć na samym prądzie to Toyota lub Lex. Tam jest zupełnie inaczej rozwiązany układ napędowy. Niemniej Civic też może jechać na samym prądzie. Jeśli jest ciepło, mamy nagrzany silnik i (co ciekawe) skrzynię CVT, naładowaną baterię to na równym terenie operując delikatnie gazem Civic jedzie samym prądem pod warunkiem że prędkość jest poniżej 50 km/h.

                Comment


                • #9
                  Witam
                  Ja przymierzam się do zakupu takiego egzemplarza
                  Jest sens pchać się w taka hybryde?
                  OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl


                  Jak sprawdzić najłatwiej takie auto pod względem właśnie baterii?
                  Z góry dzieki

                  Comment


                  • #10
                    auto wystawił za 9700zł.
                    stargujesz 700zł bez problemu.
                    odlicz radio DIN-2 które warte jest 1400zł
                    dolicz naprawę A/C bo pisze "świeżo nabita" - pamiętaj taka informacja mówi jednoznacznie w układzie jest dziura albo inne niedomaganie na 100% jest do remontu, sprawnej klimy nie dobija się. tak że jakieś 1000zł
                    więc 9000zł - 2400zł na dzień dobry. To wartość tego auta 6600zł.
                    Odlicz felgi za 450zł to wyjdzie 6150zł. (gdybyś poszedł w stalowe).
                    Bateria jak się popsuje to 12000zł
                    jak byś nie liczył powinien Ci dać to auto i dopłacić 5850zł.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Z tego co gość pisze klima jest nabita i wymieniony kompresor.
                      Jednym słowem lepiej odpuścić?

                      Comment


                      • #12
                        Civic hybryda to taka hybryda z przymrużeniem oka. To w starym aucie chyba na plus. Trzeba sprawdzić to co w każdym innym aucie. Stan , utrzymanie to wszystko wpływa na późniejsze koszta eksploatacji. Nie mam doświadczeń z wersją 1 ale w wersji 2 ( gen 8) ogólna przyjemność jazdy jest na wysokim poziomie. Nawet niezbyt super oszczędna jazda w porównaniu do Toyot rekompensuje ogólne wrażenie przyjazności dla kierującego . Dla osoby ze spokojnym temperamentem jest super. Do codziennej jazdy jest mega. Czasem brakuje mi tego zęba ale w moim przypadku w garażu jest jeszcze V6 2,5, więc jak mam braki to zaspokojenie jest blisko 2 generacja oferuje możliwość jazdy na samym prądzie czego w 1 gen. nie ma. Np u mnie jazda na samym prądzie

                        2.jpg


                        Co do baterii to jest na forum dobry opis jak sprawdzić czy jeszcze żyje. Nie ma potrzeby kupować nowej. Profesjonalna regeneracja z gwarancją kosztuje do 4 tyś. złotych. Można to też z powodzeniem robić samemu. Baterie z serii 1 hybrydy ( 7 gen) są najlepiej poddającymi się regeneracji bateriami hybrydowymi hondy.

                        Comment


                        • #13
                          Prezes chyba po odpięciu klem jesteś bo nie wierzę, że 3 tysiące z takim spalaniem zrobiłeś

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez prezesjm Zobacz posta
                            Ogniwo ( jaki i cała bateria - w końcu układ szeregowy) ma pojemność 5,5 Ah
                            Gdzie się podział prezesjm ? Ktoś go zna ?
                            W 7 gen producent podał pojemność 6Ah. Myślałem że w nowszym dali mocniejsze ogniwa, tym bardziej że silnik mocniejszy i ma możliwość samodzielnego napędzania auta ale jakoś to tak wykombinowali :

                            Last edited by lybra; 09-10-2023, 18:20.
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment


                            • #15
                              Chciałbym użyć przycisku wyłączania baterii hybrydowej. Czy jest on bezpieczny? Z tego co widziałem to jest to za oparciem tylnich siedzeni. Taki film znalazłem jak to zrobić, w sensie oddzielić oparcie i dostać się do przycisku. Chciałbym jeździć bez pomocy tej baterii.
                              Last edited by supersebek; 24-10-2024, 18:39.

                              Comment

                              Working...
                              X