Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prędkościomierz nie działa oraz wyłącza się wspomaganie kierownicy Civic VII 1.7 ctdi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Prędkościomierz nie działa oraz wyłącza się wspomaganie kierownicy Civic VII 1.7 ctdi

    Witam po przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy a tylko wskazówki. Auto to Civic VII z silnikiem 1.7 ctdi
    Ale opiszę wszystko po kolei. Jakiś czas temu zaczęły dziać się dziwne rzeczy a to ABS przestał działać, wyłączało wspomaganiem, nie działał prędkościomierz i nie mierzył przejechanym km. Najczęściej w porze deszczowej. Myślałem że jaksisi kablem przetarte ale nic nie znalazłem. Pewnego dnia zajechał do domu około godziny 20 wszystko ładnie działało nic nie świeciło nic się nie wyłączało. Wjechałem do garażu poszedłem spać i rano wstaje a tu zonk akumulator rozładowanym praktyczne do zera nie mogłem odpalić. Dopiero na kable się udało. Po odpaleniu zaświeciły się wszystkie możliwe kontroli czyli ABS ESP brak ładowania a zegary żadne nie reagowały, ani obrotomierz ani prędkościomierz ani wskaźnik paliwa. Po przeczytaniu forum diagnoza padła na alternator który może coś takiego powodowac. Zamówiłem zregenerowany i wymieniłem. Ładowanie wróciło, obrotomierz działa wskazówki paliwa działaja. Po wymianie alternatora akumulator trzyma na zgaszonym silniki najpierw akumulatora wynosi 12.4 v ( wymieniany rok temu) po odpaleniu ładowanie to 14.2 v i trzyma takie samo na różnych obrotach.

    Niestety dalej nie działa prędkościomierz i nie zlicza przejechanych km a podczas jazdy wyłącza się wspomaganie. I teraz mam kilka pytań, niestety nie wiem co dolegało staremu alternatorowi więc muszę zadać kilka głupich pytan.
    1. Czy jeśli stary podawał za duże napięcie to mogło coś spalić, coś zepsuć?
    2. Czy w silniku 1.7 ctdi prędkość odczytywana jest z czujników ABS czy gdzieś znajduję się czujnik wkładany do skrzyni?
    3. Wyczytałem na forum że jest gdzieś schowany moduł ESP, czy mógł on zostać uszkodzony na przykład przez zła pracę starego alternatora?
    4. Jeśli macie jakieś inne pomysły to chętnie wysłucham. Jak nic nie znajdę to auto będzie musiało iść do elektromechanika
    Z góry dziękuję za pomoc
    Edit: Wyczytałem że alternatorem steruje komputer pokładowy. Czy jest możliwość że to też od niego mogą się dziać te cuda?
    Last edited by Kamil55574; 02-05-2021, 11:13.

  • #2
    Tu przeniosłem wpis, jest kilka tematów w dziale diesla na ten temat.
    Z opisu wynika że problem tkwił w alternatorze, dziwne jest to, że gdy alternator nie ładował akumulatora nie świeciła kontrolka ładowania na zegarach.
    Zatem pierwsze co jest do sprawdzenia - pytanie - czy przed uruchomieniem silnika świeci się kontrolka ładowania i czy ona gaśnie po uruchomieniu silnika?
    To jest kluczowe i o tym nie piszesz ani słowa w opisie.
    Kolejna sprawa to, jeśli jak opisywałeś zaczynają odłączać się po kolei, kolejne urządzenia, to spowodowane jest to zawsze ... podkreślam ZAWSZE niedziałającym prawidłowo ładowaniu.
    Jeśli nie ma prawidłowego ładowania system odłącza kolejno najbardziej eklektycznie chłonne urządzenia, czyli wspomaganie, abs, itd. aż do zgaszenia silnika.
    Mówiąc krótko, jeśli akumulator ma uszkodzoną celę, ma jakieś niedomaganie lub alternator nie działa jak należy, będzie się świecił ABS i będzie zanikać wspomaganie, speedo sensor też może nie podawać impulsów prędkości obrotów.
    Ad 1. każde wychylenie powyżej 15V i poniżej 11V musi być zakomunikowane kontrolką ładowania. Nie piszesz nic kompletnie o systemie nadzoru nad ładowaniem. Mówiąc krótko, nie ma informacji z kontrolki trzeba się dowiedzieć dlaczego system kontroli nad ładowaniem nie działa?
    Ad 2. czujniki ABS nie są do podawania żadnych prędkości ani obr silnika ani prędkości jazdy km. Speedosensor czyli impulsator jest w skrzyni widoczny po wyjęciu akumulatora i odkręceniu tacki akumulatora. Tutaj widać czujnik na godzinie 9:00 wtyczka na 3 piny https://a.allegroimg.com/s1440/03604...2aa45680a89610 od razu powiem że ten czujnik nie ma związku z usterką, nie ruszaj go.
    Ad 3. Wszystko można uszkodzić, ale nie ma ani jednego przypadku uszkodzenia Modułu, istniejące tematy w których użytkownicy wymieniali ten moduł spodziewając się poprawy, nie przyniosły rozwiązania problemu.
    Ad 4. Jeden pomysł jest do zweryfikowania: alternator. Tak, mimo że masz nowy alternator - ale nie oryginalny a zamiennik, było co najmniej kilkanaście przypadków ... podkreślam kilkanaście w tym kilka gdy naprawiano ten sam alternator 3-4 razy ! niechlujnie, lub na chińskich częściach, na jakimś badziewiu. Potwierdza się to tutaj, w twoim przypadku, alternator regenerowany na chińskich częściach po jakimś czasie około od pół do 1,5 roku przestaje działać.
    Komputer w 1,7ctdi nie steruje alternatorem.
    Na podstawie przypadków opisanych na forum w dziale diesla dot. silnika 1,7CTDi 100% przypadków to ponowny problem z alternatorami regenerowanymi, zamiennymi, itp.
    Czyli do zbadania są 3 rzeczy:
    1. dlaczego kontrolka ładowania w samochodzie nie działa?
    2. sprawdzenie czy nie ma usterki wewnętrznej akumulatora.
    3. sprawdzenie ponownie alternatora.
    W tym aucie jest tak że jak alternator i akumulator są sprawne nie ma żadnych problemów z odłączaniem ABS, wspomy itd. wszystko natychmiast wraca do prawidłowego działania.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam i dzięki za przeniesienie do odpowiedniego działu
      A więc tak zgodnie z tym co napisałeś postaram się uzupełnić oraz odpowiedzieć na zadane pytania.
      Jeśli chodzi o kontrolki ładowania nic nie wskazywało żeby coś było nie tak. Przy starym alternatorze gdy był zapłon kontrolka się świeciła a po odpaleniu od razu gasła. Gdy założyłem nowy sytuacja taka sama, świeci się na zapłonie a gaśnie po odpaleniu czyli prawidłowo.
      Tak jak pisałem nie znam parametrów ładowania starego już alternatora natomiast nowego wynosi 14,2V czyli też prawidłowe.
      Jeśli chodzi o alternator to wspomniałeś że montują chińskie części do środka. No niestety tego nie jestem w stanie sprawdzić natomiast szukałem najlepszej firmy i mój wybór padł na EXPOM Kwidzyn . Jest to firma zajmująca się sprzedażą alternatorów do maszyn rolniczych ale również regenerują samochodowe a jako że opinie jak i w Google oraz na allegro mieli bardzo dobre a firma też już istnieje parę lat to zdecydowałem się na zakup właśnie od nich.
      Z tych 3 pytań które zadałeś to zostaje mi 2 i 3 . O ile akumulator mogę sprawdzić bo wszarze inny od innego auta najlepiej z diezla to ze sprawdzeniem alternatora będzie trochę trudniej bo jedynie co mogę sprawdzić to napięcie ładowania które jest poprawne. Więc zostaje oddać do elektromechanika
      Natomiast jak już jesteśmy przy alternatorze to ile powinno od niego wychodzić kabli, Od mojego wychodzą dwa. Pierwszy to główny plusowy przykręcany nakrętka a drugi przewód jest wpinany. Ale zaciekawiło mnie bo wejście wtyku jest na dwa piny a faktycznie jest podpięty jeden. Tak miałem przy starym i tak samo zrobiłem przy tym. Czy jesteś mi wstanie odpowiedzieć dlaczego tak jest ?

      Comment


      • #4
        Witam ponownie niby 3 maja ale akumulator nie dawał mi świętego spokoju. Pojechałem do kolegi pożyczył nowy akumulator od silnika Diezla i dalej to samo esp się wyłącza a prędkościomierz nie działa( zapomniałem dodać że wcześniej się wyłączał podczas jazdy a po wymianie alternatora od razu po odpaleniu nie działa). Ładowanie dalej takie same 14,2V. Oddam jeszcze do elektromechanika. Niech wszystko sprawdzi sam jeszcze na spokojnie bo może jakiś przekąznik wariuje a może komputer pokładowy siada.

        Comment


        • #5
          dobrze by było podłączyć jakiś skaner diagnostyczny w tej sytuacji i sprawdzić czy generują się jakieś zamrożone kody błędów.
          Przeczytaj ten temat z moim wisem nr #5. Wspomaganie kierownicy przy skręcie - CIVIC 2002 1.7 CTDi

          Przeczytaj również ten temat Czujnik EPS - nie gaśnie co jakiś czas

          a szczególnie jeszcze link do kolejnego tematu.
          To może coś da i wskaże jakiś trop mechanikowi.

          No i musze odwołać wcześniej co napisałem, gdzieś natknąłem się na 1 przypadek że padł serownik EPS. ktoś popisał że uległ awarii, więc trzeba go wziąć jednak pod uwagę. Sterownik EPS to nie sterownik silnika. Wspomaganie ma swój sterownik osobny.
          Last edited by rambo7; 03-05-2021, 22:00.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Oki jak będzie chwila to będę szukał i sprawdzał ale zostaje jeszcze sprawa nie działającego prędkościomierza który chyba nie jest podłączony pod sterownik EPS.
            Gdzieś wyczytałem że podczas jazdy generuje on jakiś impuls elektryczny który odpowiada za wskazania na liczniku. Ale to i tak nic nie jest podłączone pod wspomaganie.
            Myślę że dobrym pomysłem było by się do niego dostać i sprawdzić czy generuje to napięcie a jeśli tak to gdzie go gubi oraz sprawdzi cały sterownik EPS tak jak jest to opisane w linku. Do wypłaty trochę czasu jest więc zanim oddam będę próbował co sam zdołam.
            Dzięki za pomoc. Jak do czegoś dojdę to dam znać.

            Comment


            • #7
              W sumie dodam jeszcze jedno. Napisałeś mi że prędkość pobierana jest z czujnika na skrzyni natomiast w jednym z tematów który mi podałeś jest trochę inaczej.
              Tam pisze że prędkość pobierana jest z czujnika ABS i dalej idzie na licznik a ten czujnik na skrzyni to on tylko przekazuje dane na komputer pokładowy.

              Edit
              A może tu leży problem. Wyczytałem właśnie artykuł i to jest jego fragment.
              Podstawowym zadaniem czujników obrotów kół jest zbieranie informacji o prędkości obrotowej kół jezdnych dla systemu ABS , kontrolującego siłę hamowania. Gdy prędkość obrotowa kół spadnie poniżej określonej wartości, ABS włącza się i zmniejsza siłę hamowania by nie dochodziło do poślizgu kół. System ABS komunikuje się z pozostałymi systemami elektronicznymi, takimi jak kontrola trakcji (TC) i system stabilizacji toru jazdy (ESP), przesyłając im informacje o prędkości obrotowej poszczególnych kół. To z kolei pozwala uruchamiać hamulce czy kontrolować inne podzespoły celem zapobieżenia poślizgowi poprzecznemu czy wzdłużnemu samochodu. To tyle jeśli chodzi o cel stosowania i zadania czujników.

              W sumie to by się zgadzało. Z godnie tym co mi podałeś linki w jednym jest opisane że prędkość czytana jest z ABS (tak jak napisałem wyżej) jeśli źle będzie je czytał to nie będzie w ogóle pokazywał prędkości i może wyłączać ESP które głupieje przez źle podawane zwartości.
              Zostaję tylko podpiąć pod komputer i sprawdzić zamrożone błędy wtedy może będę wiedziała coś więcej.
              Przed wymianą alternatora zdarzało się też że ABS się wyłączał po wymianie tylko raz
              Last edited by Kamil55574; 03-05-2021, 22:39.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Kamil55574 Zobacz posta
                zostaje jeszcze sprawa nie działającego prędkościomierza który chyba nie jest podłączony pod sterownik EPS.
                tak, dlatego już 2 gi raz podpowiadam i podaję tematy co powinieneś przeczytać. Pisałem o tym i podawałem link we wpisie #2 i we wpisie #5. Opisane, pokazane, namalowane... dwukrotnie - tylko sprawdzić.
                Wskazanie prędkościomierza a zasilanie EPS to są 2 odrębne sprawy.
                Zdecydowanie nie dawałbym mechanikowi na tym etapie tego auta. Jest sporo do poczytania i samemu do sprawdzenia, opisuję często tak prosto że laik który potrafi przednie koło od roweru zdjąć, sobie poradzi. Sprawdzenia komputera ECM nie zrobi byle mechanik, śmiem twierdzić że nie zrobi tego żaden mechanik. Może zrobić to ASO ale nie tanio. Natomiast nawet jak sam zdecydujesz się taki sterownik znaleźć to jego zakup to 15zł używka, wiec sam wyjazd do michałka mija się z sensem.
                Masz rocznik 2002 czyli sam czujnik może mieć brudną wtyczkę, wystarczy przeczyścić i być może to rozwiąże problem. Auto masz na tyle stare a części za grosze, wiec warto samemu się zaangażować, to nie są na tym etapie trudne sprawy i na pewno na tym etapie nie wymagają mechanika. Jak poczytasz co i jak to się okaże że więcej wiesz niż mechanik do którego pojedziesz.
                To są problemy którymi mechanicy nie bardzo lubią się zajmować bo jest sporo do sprawdzania, i niewiadomo czy naprawi a za wszystko i tak ostatecznie zapłacisz Ty. Staraj się tak umówić z mechanikiem że zaproponuj ze cokolwiek kupi i wymieni i nie trafi - tzn nie będzie działać to za tą część płaci on. Wtedy poznasz się na mechanikach .

                Z pomocą forum (tzn z pomocą wiedzy która tu znajdziesz) moim zdaniem powinieneś sam zacząć walkę z teatrem. Mechanik (możesz to sprawdzić sam jak się bedziesz z nim widział) zapytaj, czy potrafi zrobić diagnostykę zegarów ? ty możesz to zrobić za darmo? ..a jego spytaj, czy potrafi?
                Skoro prędkościomierz nie działa ...to sprawdź czy to zegary nawaliły? czy nie dochodzi impuls z impulsatora?
                Jeśli zegary będą działać prawidłowo to szukamy przyczyny na linii zegary impusator.
                Manual - Test Wskaźników VII gen. usterka wskaźnika temp i paliwa.


                jest dużo informacji i testów tylko trzeba wiedzieć czego szukać na forum. Na YT znajdziesz filmiki i porównasz czy tak samo masz u siebie .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  przeczytaj uważnie też ten temat: Przekaźniki i bezpieczniki. Kontrolka świec żarowych 1.7 ctdi

                  czy sprawdziłeś bezpiecznik nr 18? od EPS?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dobra po przeczytaniu wątków sprawdzę wszystko.
                    Natomiast na pewno chce przeprosić za błąd który popełniłem ESP pomyliło mi się z EPS a to dwie różne rzeczy

                    Wrócę do domu to wykonam test zegarów, sprawdzę czujnik prędkość przy skrzyni za pomocą miernika, poszukam komputera od wspomagania i sprawdzę tak jak zostało to opisane.
                    Last edited by Kamil55574; 04-05-2021, 09:25.

                    Comment


                    • #11
                      Hmm usterka usunięta chodź była prosta i bardzo dziwna.
                      Usterką okazały się przygnite kable przy czujniku prędkości . Jakiś geniusz nie wiem kto bo auto mam 3 lata grzebał tam i lutował kable. Kable były już zaśniedziałe a jeden się urwał. Po na prawie prędkościomierz działa a wspomaganie już się nie wyłącza. W sumie to teraz będę wiedział że te systemy w pewien sposób są ze sobą połączone.
                      Jeśli chodzi o alternator to po prostu kumulacja usterek. Po rozebraniu go na części, szczotki nie były już w dobrej kondycji jak i reszta.
                      Teraz pojeżdżę dwa tygodnie i dam znać czy wszystko działa ok. Na chwilę obecną mogę powiedzieć że usterka naprawiona
                      Last edited by Kamil55574; 04-05-2021, 21:44.

                      Comment


                      • #12
                        Minęło już ponad dwa tygodnie i oficjalnie mogę powiedzieć że usterka jest usunięta. Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu problemu

                        Comment

                        Working...
                        X