Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nierówna praca na zimnym, przybywanie oleju. Diesel 1,7CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nierówna praca na zimnym, przybywanie oleju. Diesel 1,7CTDi

    Witam
    Mam problem z Ep4 - 1.7 diesel 101KM 2004r ok 250tyś przebiegu.
    Sprawa wygląda tak, że auto odpala po ok. 5 sekundach kręcenia jak odpali to puszcza chmurę lekko niebieskiego dymu i chodzi nie równo na zimnym silniku po zagrzaniu jest lepiej.
    Dodatkowa w aucie przybyło oleju, płyn chłodniczy w normie więc raczej dostaje się paliwo. Zastanawiam się co może być przyczyną najbardziej mnie nie pokoi ten wysoki poziom oleju czy to lejące wtryski, pompa paliwa czy może pierścienie tłokowe ale przebieg nie jest jakiś duży jak na diesla :/
    Dodam, że auto kopci tylko zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku czy podczas jazdy na wyższych obrotach nic nie ma.

    Witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym Regulamin pkt 2. Piszemy w odpowiednim Dziale - Dział diesla jest dość obszerny. No i szukamy za pomocą wyszukiwarki zbieżnych tematów.
    Temat przenoszę.
    Last edited by rambo7; 04-01-2021, 14:38. Powód: Regulamin pkt 2, 3, 5.

  • #2
    Dział Diesla posiada dużo informacji na sprawy które opisujesz, i z definicji musisz przyjąć że są odpowiedzi i wyjaśnienia na twoje zmartwienia.
    Nie odpiszę rozwijając poszczególne zagadnienia o których piszesz bo jest o nich mnóstwo napisane i wyjaśnione, musisz tylko potrafić/chcieć, umieć znaleźć odpowiednie treści.
    Przebieg 250tys km to żaden przebieg dla tego silnika można przyjąć że ledwo dotarty. Gorzej z osprzętem tzn osprzęt się zużywa i to jest raczej oczywiste, jak w każdym innym aucie.
    Zamieszczone przez xdelti999 Zobacz posta
    Sprawa wygląda tak, że auto odpala po ok. 5 sekundach kręcenia jak odpali to puszcza chmurę lekko niebieskiego dymu i chodzi nie równo na zimnym silniku po zagrzaniu jest lepiej.
    Sprawa jest banalna. Mamy zimę, temperatury spadły. Ten silnik musi palić na "strzała", 1,5 obrotu wału i musi gadać. Jak tak się nie dzieje, a jest jak opisujesz to pierwsze co to świece żarowe. Ten silnik nie diagnozuje stanu sprawności świec, sam musisz nad tym czuwać. Ten silnik prócz korzystania ze świec poniżej +5stC załącza świece podczas pracy silnika jeśli komputer uzna że warunki spalania mieszanki są niepoprawne. Jest zimno pracuje twardo trzepie silnikiem - czyli nie działają świece. Świece ECM wyłączy jak się silnik zagrzeje. Więc nim trzepie aż się zagrzeje silnik od tego momentu nie trzepie i świece są też niepotrzebne. Gdyby były sprawne nawet w -25stC nie ma prawa nim trzepać.
    Musisz poczytać tematy:
    Przy odpaleniu na zimnym kopci na niebiesko.

    Świece żarowe kopcenie po uruchomieniu silnika. Honda Civic 1.7 CTDi.

    świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi

    Po wymianie świec żarowych:
    - zniknie trzepanie silnikiem twarda praca i niebieski dym. 5sek kręcenia to za dużo 2-3 sek góra.


    Przybywanie oleju.
    Tu jest więcej do poczytania, bo moim zdaniem nie przybywa tylko masz kłopot z odczytaniem poziomu oleju w zależności od tego jaki czas upłynął od zgaszenia silnika, poczytaj:poziom oleju 1.7 CTDI wg ASO

    Ctdi Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po ok 5-10s CTDI

    Olej w silniku . Raz mało raz dużo.

    szaleje mi kontrolka poziomu oleju


    Podsumowując, auto masz raczej sprawne, potrzebujesz tylko wiedzy. Jak poczytasz będziesz wiedział, co jak i dlaczego.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Sprawdź na początek świeczki,potem się podepnij i popatrz jak wygląda ciśnienie paliwa przy odpalaniu.Chodzi o to czy nie odpala z powodu zbyt niskiego ciśnienia czy warunków nie sprzyjających zapłonowi.Prawidłowe ciśnienie to ok. 110-120 bar,jak będziesz obserwował wskaźnik to wyłapiesz dokładnie czy jest za każdym razem takie samo kiedy silnik zaczyna klekotać czy może nie ma to związku.Jak świece masz sprawne,a ciśnienie paliwa jest osiągane zaraz po pokręceniu rozrusznikiem to na koniec robisz próbę przelewową i typujesz uszkodzone wtryskiwacze.

      EDIT kurczę,zaczęliśmy pisać w tym samym czasie chyba,ale ja się grzebałem bo operowałem widelcem akurat
      Last edited by m26; 04-01-2021, 15:14.

      Comment


      • #4
        Układ paliwowy w 1,7CTDi jest dość dobrze nadzorowany przez OBD i jak by coś było nie tak, to od razu by wywalał kody "zimowe" P1065 lub P1087 i co chwile by prychał lub gasł nawet na rozgrzanym silniku. Z powyższego wynika że jak się zagrzeje, jedzie nie ma problemów.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Podałem więcej na wypadek gdyby świece były sprawne.

          Comment


          • #6
            Dzięki za odpowiedzi poczytałem podesłane tematy z olejem i wygląda to podobnie. Na dniach postaram się podłączyć pod kompa i wymienić świece mam nadzieje że na tym się sprawa za kończy.

            Comment

            Working...
            X