Witam wszystkich. Może ktoś wie jaki olej jest zalecany do civica 2.2 diesel ? co ASO otrzymuję inną informację. Podzielcie się swoją wiedzą
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
jaki olej do diesla Hondy Civic i-CTDi 2.2 ???
Collapse
X
-
proszę o bliższe informacje czy to GLX SLX EDGE czy Magnatac
W jednym z ASO powiedziano mi że leją shell helix ultra AX 5W30. Bardzo ważne to AX!!! W innym w ogóle nie wiedzą o co chodzi dla nich shell 5W30 i to wystarczy. AX to olej dostosowany do aut z filtrem cząstek stałych który posiadam. w jednym z ASO powiedziano że go nie ma!!! Gdzie ten profesjonalizm??? Nowy filtr cząstek stałych to koszt około 17000 zł Ręce mi opadają!!!
Comment
-
profesjonalizm jest kolego termos jeśli twój civic pochodzi z Polskiej sieci - to prawda nie ma DPF ! a oleje proponowane są zgodne ze specyfikacją jeden i 2 gi aso podał olej spełniający warunki stosowania.
trochę odkurzę temat gdyż zaczynają się pojawiać takie samochody coraz częściej w rękach Forumowiczów.
Każdy może to sprawdzić otwierając ostatnie strony swojej książki przeglądów nawet po niemiecku czy chińsku określenia dot. olejów są takie same.
W odpowiedzi na pytane jaki technicznie? każdy spełniający poniższe kryteria:
Zawsze należy używać syntetycznego oryginalnego oleju Honda Motor Oil (wysoce zalecane),- tego nie komentujemy
syntetycznego oleju silnikowego 0W-30 ACEA A1/B1 (wysoce zalecane) lub syntetycznego oleju silnikowego ACEA A3/B3.
Lepkość wg ACEA: Zobacz wykres.
Oznaczenie na opakowaniu ACEA A1/B1 oznacza, iż olej może być stosowany zarówno w dieslu jak i w silniku benzynowym.
Szerzej co i jak zapraszam tu: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=4141
Z góry proszę o nie komentowanie w tym poście czy lepszy z beczki czy z marketu czy z warsztatu czy rozlewany w polsce czy niemczech czy Mogul, Castrol etc.
Post dot. SPECYFIKACJI a nie polemiki która firma lepsza od innej. Z góry mówię, jeśli ktoś chce się wypowiedzieć w takiej kwestii - prosze o założenie innego/nowego wątku.
Wybór PRODUCENTA i miejsca zakupu - należy do klienta.
Wybór klasy wyłącznie TO co zalecił Konstruktor i podał producent !
UWAGA: modele Civic 2.2 (N22A) w rocznikch 2006-2010 z polskich sieci dilerskich NIE POSIADAJĄ filtra cząstek stałych DPF czego serdecznie gratuluję użytkownikom!
W tym okresie w Polsce nie było wymogu sprzedaży samochodów z EURO 5! egzemplarze przywiezione z za, zachodniej granicy fitr DPF mogą mieć w niemczech i francji takowe wymogi Europejskiej Normy Emisji Spalin EURO 5 wprowadzono wcześniej!
Ustawa Unii Europejskiej normująca kwestię sprzedaży NOWYCH samochodów od 2011 roku wprowadziła ten NAKAZ w całej Unii.
Mało tego, a może m.in. właśnie dlatego HONDA zaprzestała produkcji CIVICa z silnikiem DIESLA 2.2 z początkiem roku 2010, zatem diesle w Civicu mamy wyłączie w "budzie UFO" w rocznikach 2006-2010. Główny powód to silniki hybrydowe w tym Honda upatruje najbliższą przyszłość.
Obecnie Silniki Diesla w sprzedaży polskich salonach HONDY stosowane są wyłącznie w Accordach i HRV oczywiście z DPFZałączone plikiLast edited by rambo7; 28-04-2011, 10:20.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Ja przejechałem właśnie na takim oleju LM 7,5 tys. i muszę stwierdzić że motor 2.2 wciągnął mi jakieś 300ml. Poprzednio jeździłem na castrolu 0w30 z TURBODIESEL i wynik był identyczny. Olej się spala u mnie tylko jak jeżdżę sporadycznie w trasy (500km). Jeżdżąc po mieście nie widzę żadnych ubytków. Duża wina w tym moja bo mam swoje odpałki i czasem przeciągnę Civika do 180~. Tak samo zauważyłem że jadąc na tempomacie gdzie mam ustawioną prędkość 124km/h i nagle przyśpieszę do tych 160-180 i puszczam gaz to tempomat sam hamuje silnikiem aby uzyskać ustawioną prędkość i wtedy właśnie wydaje mi się że silnik spala olej. Ale to tylko moje domysły i mogą być błędne gdyż wzorowałem się informacjami z innych forum.
Po zimie zmieniam olej i znowu zastanawiam się nad wyborem, napisałem nawet do chłopaków ze strony "zmienolej" którzy polecili mi fuchsa 0w30. Użytkownik buri z sąsiadującego forum także jeździ na takowym i sobie chwali więc będę rozmyślałLast edited by lukas0122; 16-10-2015, 22:41.
Comment
-
Zamieszczone przez lukas0122 Zobacz postaPo zimie zmieniam olej i znowu zastanawiam się nad wyborem, napisałem nawet do chłopaków ze strony "zmienolej" którzy polecili mi fuchsa 0w30. Użytkownik buri z sąsiadującego forum także jeździ na takowym i sobie chwali więc będę rozmyślałChcesz przez zmianę oleju zniwelować branie oleju?Na 10 tys okolo 0,5 oleju to jest norma .Nawet jak wciągnie 1 l to tragedii nie ma.Te silniki trochę wciągają olej.Zmiany oleju pod kątem aby silnik nie brał całkowicie mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.Zbyt "gęsty" olej ma szanse, w porę nie dotrzeć w miejsca smarowania.Oleje typu H2O po części wynikają z eco coś tam ale także z wąskich kanałów olejowych.Na bank ,w silniku 2,2 turbina "lubi "oleje 0 w ..., 5w...
Last edited by artax; 17-10-2015, 11:04.
Comment
-
Nie, nie zmieniam oleju dlatego żeby zniwelować branie. Tak jak napisałem że na castrolu czy LM nie widzę różnicy w ubytku oleju więc zmiana raczej tutaj nic nie pomoże.
Zmieniam olej gdyż jeżdząc na 0w30 silnik miał lepszą kulturę pracy niż na 5w40. A że castrola już miałem to nie zaszkodzi spróbować czegoś innego.
Comment
-
jest to olej w pełni zgodny z wymaganiami dla tego silnika. Jednak musisz wiedzieć że firma LM dzieli oleje na grupę "TOP-TEC" - oleje wyprodukowane w technologii syntetycznej, oraz oleje "SYNYHOIL High-TEC" wyprodukowane w technologi pełno-syntetycznej.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Witam serdecznie!
Przeczytałem Wasze uwagi dotyczące zastosowanych olejów i postanowiłem zaryzykować z olejem francuskim. Znajomy mechanik, który dokonywał w moim samochodzie wymiany polecił mi wcześniej Elf Evolution Full-Tech LLX 5W-30, pełen syntetyk. Jako, że nie jest to "znajomy znajomego", a sąsiad od urodzenia - postanowiłem pójść za radą. Wcześniej jeździłem na zalanym przez ASO Shellu. Niestety nie znam dokładnych parametrów, więc Bóg jeden raczy wiedzieć, co to dokładnie byłoOczywiście przy wymianie standardowo wymieniłem filtr oleju i powietrza - te zakupione w ASO. Po zrobieniu 500 km mogę odśpiewać Marsyliankę! Różnica diametralna. Silnik zaczął pracować bardzo cicho, dynamika jazdy znacznie się poprawiła. Przy większym dodawaniu gazu słychać "zadziorny", ale przyjemny dla ucha dźwięk.
Oczywiście przed wymianą miałem dużo obaw. Francuski olej od grupy Total w japońskim silnikuElf nie jest popularnym przez Polsce olejem. Najczęściej wlewany jest przez PSA/Renault. Nie żałuję i polecam, choć nie wypowiadam się na temat zalania tego do benzyniaków. Pozdrawiam!
Comment
-
na świeżym oleju jest zawsze różnica, olej jeśli spełnia wymagania, a w twoim przypadku Ten spełnia (ACEA C3 do DPF) a to musi być odpowiedni. Jest kwestią dyskusyjną czy najlepszy, to każdy z użytkowników stwierdza to na podstawie własnych doświadczeń, twoje są pozytywne dla tego oleju. Natomiast co do pracy silnika nie ma znaczenia mocy mu od oleju nie przybędzie ani dźwięku innego tez nie wydobędzie. Zawsze jest tak że jak olej się zmieni to silnik lepiej pracuje. (olej Elf Evolution Full-Tech LLX 5W-30 jest syntetykiem* ale w technologii syntetycznej, mając na uwadze pełen* to bym się odnosił do pełnych a ten elf nim nie jest, jest prawie pełnym syntetykiem co i tak nic nie znaczy, jest po prostu odpowiedni i dobry).Last edited by rambo7; 11-05-2018, 11:55.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment