Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jaki olej do diesla Hondy Civic i-CTDi 2.2 ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • jaki olej do diesla Hondy Civic i-CTDi 2.2 ???

    Witam wszystkich. Może ktoś wie jaki olej jest zalecany do civica 2.2 diesel ? co ASO otrzymuję inną informację. Podzielcie się swoją wiedzą

  • #2
    Ja leje castrola 0W30 i taki zalecają w moim ASO.

    Comment


    • #3
      proszę o bliższe informacje czy to GLX SLX EDGE czy Magnatac

      W jednym z ASO powiedziano mi że leją shell helix ultra AX 5W30. Bardzo ważne to AX!!! W innym w ogóle nie wiedzą o co chodzi dla nich shell 5W30 i to wystarczy. AX to olej dostosowany do aut z filtrem cząstek stałych który posiadam. w jednym z ASO powiedziano że go nie ma!!! Gdzie ten profesjonalizm??? Nowy filtr cząstek stałych to koszt około 17000 zł Ręce mi opadają!!!
      Last edited by rambo7; 26-01-2011, 08:10. Powód: edit.

      Comment


      • #4
        profesjonalizm jest kolego termos jeśli twój civic pochodzi z Polskiej sieci - to prawda nie ma DPF ! a oleje proponowane są zgodne ze specyfikacją jeden i 2 gi aso podał olej spełniający warunki stosowania.

        trochę odkurzę temat gdyż zaczynają się pojawiać takie samochody coraz częściej w rękach Forumowiczów.
        Każdy może to sprawdzić otwierając ostatnie strony swojej książki przeglądów nawet po niemiecku czy chińsku określenia dot. olejów są takie same.

        W odpowiedzi na pytane jaki technicznie? każdy spełniający poniższe kryteria:
        Zawsze należy używać syntetycznego oryginalnego oleju Honda Motor Oil (wysoce zalecane),- tego nie komentujemy
        syntetycznego oleju silnikowego 0W-30 ACEA A1/B1 (wysoce zalecane) lub syntetycznego oleju silnikowego ACEA A3/B3.
        Lepkość wg ACEA: Zobacz wykres.
        Oznaczenie na opakowaniu ACEA A1/B1 oznacza, iż olej może być stosowany zarówno w dieslu jak i w silniku benzynowym.
        Szerzej co i jak zapraszam tu: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=4141

        Z góry proszę o nie komentowanie w tym poście czy lepszy z beczki czy z marketu czy z warsztatu czy rozlewany w polsce czy niemczech czy Mogul, Castrol etc.
        Post dot. SPECYFIKACJI a nie polemiki która firma lepsza od innej. Z góry mówię, jeśli ktoś chce się wypowiedzieć w takiej kwestii - prosze o założenie innego/nowego wątku.


        Wybór PRODUCENTA i miejsca zakupu - należy do klienta.
        Wybór klasy wyłącznie TO co zalecił Konstruktor i podał producent !

        UWAGA: modele Civic 2.2 (N22A) w rocznikch 2006-2010 z polskich sieci dilerskich NIE POSIADAJĄ filtra cząstek stałych DPF czego serdecznie gratuluję użytkownikom!
        W tym okresie w Polsce nie było wymogu sprzedaży samochodów z EURO 5! egzemplarze przywiezione z za, zachodniej granicy fitr DPF mogą mieć w niemczech i francji takowe wymogi Europejskiej Normy Emisji Spalin EURO 5 wprowadzono wcześniej!
        Ustawa Unii Europejskiej normująca kwestię sprzedaży NOWYCH samochodów od 2011 roku wprowadziła ten NAKAZ w całej Unii.
        Mało tego, a może m.in. właśnie dlatego HONDA zaprzestała produkcji CIVICa z silnikiem DIESLA 2.2 z początkiem roku 2010, zatem diesle w Civicu mamy wyłączie w "budzie UFO" w rocznikach 2006-2010. Główny powód to silniki hybrydowe w tym Honda upatruje najbliższą przyszłość.
        Obecnie Silniki Diesla w sprzedaży polskich salonach HONDY stosowane są wyłącznie w Accordach i HRV oczywiście z DPF
        Załączone pliki
        Last edited by rambo7; 28-04-2011, 10:20.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam.
          Może ktoś by mógł mi doradzić jaki olej dobrać do Civica 2008r CTDI pochodzenie Włochy, zastanawiam się nad 0w30 albo 5w30.
          Dodam że samochód ma świeżo wycięty DPF.
          Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            obie SAE są dobre, najczęściej preferowany w naszych warunkach 5W-30.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Ja przejechałem właśnie na takim oleju LM 7,5 tys. i muszę stwierdzić że motor 2.2 wciągnął mi jakieś 300ml. Poprzednio jeździłem na castrolu 0w30 z TURBODIESEL i wynik był identyczny. Olej się spala u mnie tylko jak jeżdżę sporadycznie w trasy (500km). Jeżdżąc po mieście nie widzę żadnych ubytków. Duża wina w tym moja bo mam swoje odpałki i czasem przeciągnę Civika do 180~. Tak samo zauważyłem że jadąc na tempomacie gdzie mam ustawioną prędkość 124km/h i nagle przyśpieszę do tych 160-180 i puszczam gaz to tempomat sam hamuje silnikiem aby uzyskać ustawioną prędkość i wtedy właśnie wydaje mi się że silnik spala olej. Ale to tylko moje domysły i mogą być błędne gdyż wzorowałem się informacjami z innych forum.

              Po zimie zmieniam olej i znowu zastanawiam się nad wyborem, napisałem nawet do chłopaków ze strony "zmienolej" którzy polecili mi fuchsa 0w30. Użytkownik buri z sąsiadującego forum także jeździ na takowym i sobie chwali więc będę rozmyślał
              Last edited by lukas0122; 16-10-2015, 22:41.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez lukas0122 Zobacz posta
                Po zimie zmieniam olej i znowu zastanawiam się nad wyborem, napisałem nawet do chłopaków ze strony "zmienolej" którzy polecili mi fuchsa 0w30. Użytkownik buri z sąsiadującego forum także jeździ na takowym i sobie chwali więc będę rozmyślał
                nie wiem czy do końca rozumiem Chcesz przez zmianę oleju zniwelować branie oleju?Na 10 tys okolo 0,5 oleju to jest norma .Nawet jak wciągnie 1 l to tragedii nie ma.Te silniki trochę wciągają olej.Zmiany oleju pod kątem aby silnik nie brał całkowicie mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.Zbyt "gęsty" olej ma szanse, w porę nie dotrzeć w miejsca smarowania.Oleje typu H2O po części wynikają z eco coś tam ale także z wąskich kanałów olejowych.Na bank ,w silniku 2,2 turbina "lubi "oleje 0 w ..., 5w...
                Last edited by artax; 17-10-2015, 11:04.

                Comment


                • #9
                  Nie, nie zmieniam oleju dlatego żeby zniwelować branie. Tak jak napisałem że na castrolu czy LM nie widzę różnicy w ubytku oleju więc zmiana raczej tutaj nic nie pomoże.
                  Zmieniam olej gdyż jeżdząc na 0w30 silnik miał lepszą kulturę pracy niż na 5w40. A że castrola już miałem to nie zaszkodzi spróbować czegoś innego.

                  Comment


                  • #10
                    Odkopię temat ;-)
                    Czy olej LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 6L będzie odpowiedni do Civica 2,2 diesel? DPF jest wycięty.

                    (pierwszy wpis w dziale przywitań - Regulamin pkt 2.)
                    Last edited by rambo7; 06-12-2016, 10:19. Powód: Regulamin pkt 2.

                    Comment


                    • #11
                      jest to olej w pełni zgodny z wymaganiami dla tego silnika. Jednak musisz wiedzieć że firma LM dzieli oleje na grupę "TOP-TEC" - oleje wyprodukowane w technologii syntetycznej, oraz oleje "SYNYHOIL High-TEC" wyprodukowane w technologi pełno-syntetycznej.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Witam serdecznie!

                        Przeczytałem Wasze uwagi dotyczące zastosowanych olejów i postanowiłem zaryzykować z olejem francuskim. Znajomy mechanik, który dokonywał w moim samochodzie wymiany polecił mi wcześniej Elf Evolution Full-Tech LLX 5W-30, pełen syntetyk. Jako, że nie jest to "znajomy znajomego", a sąsiad od urodzenia - postanowiłem pójść za radą. Wcześniej jeździłem na zalanym przez ASO Shellu. Niestety nie znam dokładnych parametrów, więc Bóg jeden raczy wiedzieć, co to dokładnie było Oczywiście przy wymianie standardowo wymieniłem filtr oleju i powietrza - te zakupione w ASO. Po zrobieniu 500 km mogę odśpiewać Marsyliankę! Różnica diametralna. Silnik zaczął pracować bardzo cicho, dynamika jazdy znacznie się poprawiła. Przy większym dodawaniu gazu słychać "zadziorny", ale przyjemny dla ucha dźwięk.

                        Oczywiście przed wymianą miałem dużo obaw. Francuski olej od grupy Total w japońskim silniku Elf nie jest popularnym przez Polsce olejem. Najczęściej wlewany jest przez PSA/Renault. Nie żałuję i polecam, choć nie wypowiadam się na temat zalania tego do benzyniaków. Pozdrawiam!

                        Comment


                        • #13
                          na świeżym oleju jest zawsze różnica, olej jeśli spełnia wymagania, a w twoim przypadku Ten spełnia (ACEA C3 do DPF) a to musi być odpowiedni. Jest kwestią dyskusyjną czy najlepszy, to każdy z użytkowników stwierdza to na podstawie własnych doświadczeń, twoje są pozytywne dla tego oleju. Natomiast co do pracy silnika nie ma znaczenia mocy mu od oleju nie przybędzie ani dźwięku innego tez nie wydobędzie. Zawsze jest tak że jak olej się zmieni to silnik lepiej pracuje. (olej Elf Evolution Full-Tech LLX 5W-30 jest syntetykiem* ale w technologii syntetycznej, mając na uwadze pełen* to bym się odnosił do pełnych a ten elf nim nie jest, jest prawie pełnym syntetykiem co i tak nic nie znaczy, jest po prostu odpowiedni i dobry).
                          Last edited by rambo7; 11-05-2018, 11:55.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Jaki olej polecacie jeździłem na 0w20 liqu moly(trochę drogo)na motulu(Ale nie byłem zadowolony) i teraz na fush i się zastanawiam czy zmieniać gęstość oleju? Posiadam Honde 2.2 diesel

                            Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Ja odkąd kupiłem Hondę Civic 2,2 zalewam Mobilem Super 3000 5w30 X1. Wymieniam co 10tys i od wymiany do wymiany bez dolewki. Decyzja należy do Ciebie.

                              Comment

                              Working...
                              X