Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pompa oleju, ciśnienie oleju, czujnik oleju HONDA CIVIC 1.7 CTDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mały, aczkolwiek póki co ważny update:
    Byłem dzisiaj na wymianie filtra i oleju. O dziwo jak ręką odjął po wymianie. Mogłem choć nie pomyślałem o płukance dlatego następną zmianę zrobię trochę szybciej, ale zrobiłem już kilkadziesiąt kilometrów od wymiany, kilkanaście razy odpalanie samochodu z postojami na światłach, parkowaniem itp i ani razu nie pojawia się lampa Aladyna. Obecnie nawet po odpaleniu samochodu "książkowo" gaśnie po 4-5 sekundach, a do tej pory trwało to z 10 i nie zawsze gasła, nie wspominając, że na niskim biegu i wolnych obrotach nawet przy zmianie biegu potrafiła się zapalić jak tylko zeszło poniżej 900 obrotów. Czy jest możliwe, że to był ten dziadowski olej? Może przepracowany już za bardzo? Nie chcę się niezdrowo podniecać, choć gdzieś przeczytałem niedawno, że kilka osób miało takie objawy i zwykła wymiana oleju także im pomagała. Na ile mogę zaufać takiej sytuacji skoro kompletnie żadnych innych dziwnych dźwięków nie zaobserwowałem?

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
      ten silnik z Isuzu na bogato ładowali w ople, ale przy układaniu katalogów z częściami często sprzedawcy nie podają informacji o Hondzie,
      no bo dobrze robią że nie podają. Bo wspólny jest tylko blok ISUZU natomiast wiele elementów tego silnika jest inna. Nie zawsze to co kupisz od Opla spasuje z tym konkretnym "Hondowskim" 4EE2. Wiele elementów wspólnych jest ale tylko z Oplem Merivą co ma 101KM. Z Astry 90% części nie pasuje.
      Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
      Czy jest możliwe, że to był ten dziadowski olej?
      możliwe, obecnie większość olejów to dziadostwo, nawet jak jest z pewnego źródła. Dziadostwem nazywam to co obecnie nazywa kryje się pod hasłami Eko.
      Odradzam jakiekolwiek Eko oleje do tego silnika.
      W takim razie obserwuj, ja wymieniam olej w tym silniku co około 12tys km. Co konkretnie nalałeś? pytam o ACEA ?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        możliwe, obecnie większość olejów to dziadostwo, nawet jak jest z pewnego źródła. Dziadostwem nazywam to co obecnie nazywa kryje się pod hasłami Eko.
        Odradzam jakiekolwiek Eko oleje do tego silnika.
        Tak zwróciłem już kiedyś na to uwagę ;-) osobiście nigdy Eko olejów nie stosowałem.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Co konkretnie nalałeś? pytam o ACEA ?
        Motul 8100 X-cess 5W40 - ten ma ACEA A3/B4. Wcześniej był Castrol Edge 5W40 z ACEA C3
        Last edited by fishmacfan; 13-08-2020, 23:43.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
          Czy jest możliwe, że to był ten dziadowski olej?
          Przytarty zawór przelewowy powoduje to że oliwa z pompy w dużej części trafia od razu z powrotem do miski zamiast do głównego kanału smarowniczego.Jak wlałeś nowego gęstego smarowidła ,to zaworek ruszył się z miejsca w kierunku szerszego otwarcia,śmieci się wypłukały i wrócił potem w pozycję pełnego zamknięcia.Stary olej nie był w stanie wytworzyć takiego ciśnienia żeby zaworek uchylić szerzej i zruszyć szajs .On działa jedynie na zimnym i bardzo gęstym oleju,albo przy bardzo wysokich obrotach kiedy wydatek pompy jest zbyt duży żeby wszystko przepchnąć do bloku.Niestety ten silnik nie ma już tak jak w starszych konstrukcjach pompy o dużo większej wydajności niż potrzeba,bo pompowanie niepotrzebnych naddatków pociąga za sobą zużycie paliwa.
          Wszystko zweryfikuje dobre rozgrzanie silnika,bo może wcale się nie uleczył tylko ma chwilową poprawę,a cała teoria jest o kant d..y rozbić.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Wszystko zweryfikuje dobre rozgrzanie silnika,bo może wcale się nie uleczył tylko ma chwilową poprawę,a cała teoria jest o kant d..y rozbić
            Racja, może i tak być dlatego staram się trzymać rękę na pulsie. Jedna rzeczą którą wyczytałem o olejach z ACEA C3 to że nie jest do wszystkich silników ale nie wiem czy wiązać to z tym problemem bo poprzednik powiedział że bardzo możliwe że po ostatniej wymianie oleju ten problem się pojawił

            Comment


            • #21
              A nikt nie pomyśli, że w silniku może być syf w postaci szlamu , który blokuje zawór przelewowy pompy ?
              Efekt jazdy na mineralnym oleju , tak właśnie wygląda.
              Płukanka , kolego , zamiast dolewać kolejnego towotu , bo idąc tą drogą zakończysz na Selektor Specjal [emoji2960].

              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #22
                Generalnie z tego co wiem wcześniej ten błąd się nie pojawiał, dopiero od jakiegoś momentu poprzednika. Jeżeli tym momentem była wymiana oleju (a jest to wielce prawdopodobne) to prozaicznie mogło to być to, ale że pewien nie jestem i tak to będę
                obserwował, bo po wymianie obecnie tak jak już wspomniałem problem ustał jak ręką odjął i do tej pory się nie pojawił. O zaworze przelewowym wspomniał już m26 i poza moim gdybaniem jest to też wielce możliwe. Płukankę będę robił tak czy inaczej.
                W zasadzie nie wiem zupełnie dlaczego tym razem tego nie zrobiłem.

                Notabene:
                Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
                Efekt jazdy na mineralnym oleju , tak właśnie wygląda.
                Nie jeżdżę na mineralnym. Szlam może i mógł powstać, ale nie od mineralnego.
                Last edited by fishmacfan; 15-08-2020, 01:18.

                Comment


                • #23
                  Wg. tego co piszesz to objawy mogą wskazywać na zużycie pompy oleju, jeśli olej był gówniany lub długo już na nim jeździłeś i jego właściwości się pogorszyły lepkość spadła to na niskich obrotach pompa oleju nie dała rady stworzyć nominalnego ciśnienia na obrotach jałowych, tak jak mówiłeś na wyższych już problem nie występował przestała świecić, czyli ciśnienie nominalne zostało osiągnięte.
                  U mnie była podobna jazda, na olejach energooszczędnych typu SAE20 po rozgrzaniu też potrafiła się zaświecić kontrolka alladyna na obrotach jałowych (zwłaszcza że moja przepustnica nigdy nie była czyszczona i te niskie obroty są prawdopodobnie za niskie), przy zastosowaniu większej lepkości roboczej SAE 30 lub SAE 40 problem w ogóle nie występował.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment

                  Working...
                  X