Wysiadła mi prawdopodobnie pompa oleju. Objawiało się to znacznym hałasem pracy silnika i mruganiem kontrolki oleju na biegu jałowym przy zimnym silniku. Od strony rozrządu zaczeły byc widoczne krople oleju. Silnik trzymał mimo wszystko stan, ale na wszelki wypadek auto scholowałem. Poszukuję teraz takiej pompy. Pytanie mam następujące czy pompy od Astry III będą pasować do tego modelu Hondy, z tego co wiem to są to silniki Isuzu. Koszt takiej pompy w ASO wynosi 1000zł. Czy może ktos wie gdzie mozna znależdź jakiś zamiennik lub kupić używaną. Będe wdzięczny za pomoc.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Pompa oleju, ciśnienie oleju, czujnik oleju HONDA CIVIC 1.7 CTDI
Collapse
X
-
Może na początek sprawdź ciśnienie oleju - jest na to Procedura Sprawdzanie ciśnienia oleju silnikowego informacje poniżej.
Jest też Porcedura Naprawa pompy oleju silnikowego może będzie szansa to naprawić - trochę roboty - jak będzie potrzebna wiedza co i jak to daj znać, i tak trzeba to rozebrać i tak więc może warto rozwarzyć naprawę - sprawa jest mechaniczna więc nie powinno być problemów (no chyba że coś się urwało to wtedy wymiana).
Procedura
Sprawdzanie ciśnienia oleju silnikowego
Jeśli przy pracującym silniku świeci się kontrolka ciśnienia oleju, sprawdzić poziom oleju silnikowego.
Jeśli poziom oleju jest prawidłowy, sprawdzić ciśnienie oleju.
1. Podłączyć obrotomierz (lub posadź kogoś w kabinie niech operuje pedałem gazu i czyta obroty)
2. Wymontować czujnik ciśnienia oleju i zamontować miernik ciśnienia oleju (A).
SCHEMAT:
3. Uruchomić silnik. Wyłączyć go natychmiast, jeśli miernik wskazuje brak ciśnienia oleju. Przed dalszym sprawdzaniem usunąć usterkę.
4. Rozgrzać silnik do temperatury pracy. Ciśnienie powinno wynosić:
Temperatura oleju silnikowego: 80°C
Ciśnienie oleju silnikowego
Na biegu jałowym: 127 kPa (1,3 kG/cm2)
Przy 4.400 obr./min.min-1): 392 kPa (4 kG/cm2)
5. Jeśli ciśnienie oleju nie jest prawidłowe, sprawdzić pompę oleju.Last edited by rambo7; 02-09-2011, 12:20.Kierownik Działu Diesla
-
Podpinając się pod temat odgrzeję trochę kotleta, ale mam prośbę o pomoc w odpowiedzi na pytanie jak czujnik fizycznie mogę najpierw odpiąć od przewodu, a zaraz po tym odkręcić?
Generalnie jestem na etapie, kiedy ściągnąłem filtr powietrza z całą obudową i w zasadzie całą głowę mogę nawet tam wsadzić, ale generalnie go nie widzę poza samą końcówką przewodu, która jest wygięta (bardzo krótki przewód) o niemal 90°C,
a pod palcami mogę jedynie wyczuć ten gumowy kapturek, który nachodzi na czujnik (i w dodatku jest rozcięty w zasadzie od nasady po przewód) i sam czujnik, ale klucza raczej z takiej pozycji tam nie wsadzę. Muszę się tak męczyć czy jest jakieś lepsze podejście
poza wizytą u mechanika? Dodatkowo pytanie o ten kapturek gumowy - czy jest to już do wymiany?
Comment
-
Ten temat nieco więcej pokaże i mam nadzieję pomoże:
Gdzie czujnik ciśnienia oleju w civic VII EU 1.7 ctdi 2001
ja nie musiałem odkręcać, ale wydaje mi się że od góry chyba będzie lepszy dostęp, tylko jak zawsze, jeśli jest jakiś bardzo trudny dostęp do jakiegoś elementu, to trzeba demontować to co przeszkadza.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Sprawdziłem ten temat już wcześniej oczywiście, gdyby nie te zdjęcia to nie wymacalbym go nawetzostaje mi chyba obciąć ten przewod i wtedy się zabrać za resztę bo jest napięty jak baranie jaja i tak.
Ok, dojście sobie zrobilem ale ku mojemu zdziwieniu nasadka 24 nie chce zajsc na czujnik tylko objeżdża mi wokół czujnika ale nie nachodząc na gwint. Na nowy wchodzi idealnie. Stary jest czysciutki. Jest możliwe że oryginał był np 25-26? Pokaże różnice na zdjęciach - jeden z mojego samochodu a drugi nowy. Przepraszam za formę, ale z telefonu wysyłam. Czy jest opcja, że to inna nasadka będzie bądź większa? Wszędzie podają 24mm Screenshot_20200811-134019.jpgScreenshot_20200811-134045.jpgScreenshot_20200811-134106.jpgLast edited by rambo7; 11-08-2020, 14:37.
Comment
-
tak, może być że są inne rozmiary, często części fabryczne są niestandardowe, albo robione specjalnie w danej partii pod taki dokładnie model. Ważne by nowy miał parametry zgodne z danymi jakie założyła fabryka bo inaczej będzie komunikował głupoty.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Ok, operacja się udała. Ale że efektu nie ma a jest nawet trochę gorzej to może teraz zacznę od początku. Mianowicie od jakiegoś czasu (nie wiem jakiego bo tak auto wziąłem od poprzednika) lampa Aladyna zapala się okazjonalnie ale tylko na obrotach biegu jałowego. +/- 840-860. Po wyjściu powyżej 950/1000rpm już gaśnie. Niezależnie od ciepłoty silnika. Może być zimny, może być ciepły. Generalnie cały tydzień nic i nagle na skrzyżowaniu lub kolejnego dnia rano może się pojawić itd. Teraz po wymianie czujnika efekt jest taki że świeci się cały czas dopóki nie osiągnie tego progu około 950rpm i wyżej. Czujnik pewnie wrzucę z powrotem oryginalny, ale co może być przyczyną albo co mogę teraz sprawdzić? Jadę jeszcze jutro na wymianę oleju bo ponoć i tak się działo z tego co czytałem ludziom a po wymianie ustawało. Wrzucam filmik żeby zobrazować jak wygląda efekt dodawania gazu i znikania kontrolki.
Comment
-
Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz postaOk, operacja się udała. Ale że efektu nie ma a jest nawet trochę gorzej to może teraz zacznę od początku.
Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz postaefektu nie ma a jest nawet trochę gorzej (...) Czujnik pewnie wrzucę z powrotem oryginalny.
Olej możesz wymienić, ale to też nic nie da, dla próby jeśli chcesz się jednak upewnić, to kup tani olej i o jakimś innym SAE niż był. Do tego silnika najwłaściwsze SAE to 5W-40.
Nie wiem co było lane wcześniej ale jeśli oleje o zbyt niskich lepkościach to trafiło pompę oleju.
Tak ze moja diagnoza, to masz do wymiany pompę oleju. Takie przypadki już w tym silniku były, nie było ich wiele ale były.
Generalnie w tym silniku jest tak, jeśli świeci kontrolka np. oleju to problem jest po stronie obszaru który robi ciśnienie. Czyli pompa. Czujnik cisnienia nie robi.
Jeśli jest komunikat check engine "doładowanie turbiny" to nie turbina a ten obszar co powoduje zacięcie turbiny, czyli sadza.
Jeśli kontrolka - to nie czujniki a obszary robocze, czujnik pokazuje za zwyczaj strefę lub proces który szwankuje. Potem są sytuacje że wymieniają 10 sprawnych rzeczy na sprawne, i nadal dupa. To nie w tym aucie, tak można w wieśwagenie robić, ale nie w Hondzie.
Tu jest temat, poczytaj i rozważ pompę oleju.
Moim zdaniem masz do wymiany to co pokazane jest we wpisie #27 i wpisie #35: https://www.civicforum.pl/showthread...-1-7CTDi/page3
to jeden z przypadków a takich przypadków za mojej kadencji opisanych chyba były 2-3. Rzadko ale nie można wykluczyć.
Finał wyjaśnia rozwiązanie.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Tak, trochę się pośpieszyłem wiem. Niestety błędem było myślenie, że "to tylko" czujnik. Brałem poza czujnikiem pompę od początku jednak te 10k km przejechane w ten sposób i że dalej wszystko działa zmyliło mnie z tropu.
Dałbym rękę, że to już dawno powinno zemrzeć. Co do oleju i tak muszę wymienić, ponieważ miałem już to zrobić ze dwa tygodnie temu, a filtr z olejem już dawno kupiony.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaNie wiem co było lane wcześniej ale jeśli oleje o zbyt niskich lepkościach to trafiło pompę oleju.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaTu jest temat, poczytaj i rozważ pompę oleju.
Moim zdaniem masz do wymiany to co pokazane jest we wpisie #27 i wpisie #35: https://www.civicforum.pl/showthread...-1-7CTDi/page3
Jest ktoś kto pomoże mi się zorientować czy dwie poniższe to jest część identyczna?
Z tego co się orientuję to ten silnik z Isuzu na bogato ładowali w ople, ale przy układaniu katalogów z częściami często sprzedawcy nie podają informacji o Hondzie, a jedynie Oplach.
https://allegro.pl/oferta/opel-meriv...eju-8958796415
https://allegro.pl/oferta/pompa-olej...6-9f4a04413adf
Ewentualnie czy lepiej brać taką używkę czy szukać właśnie czegoś takiego?
Comment
Comment