Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 i-dtec ciężko odpala po rozgrzaniu się

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez krzych84 Zobacz posta
    Też jestem zdania że to coś z ciśnieniem. Problem jest TYLKO z odpaleniem na ciepłym silniku (na zimnym może raz czy dwa mi się zdarzyło), po tym jak auto się uruchomi nie ma żadnych objawów niepokojących aby coś się działo. Obroty na jałowym idealne (około 800 i wskazówka ani drgnie), auto elegancko przyśpiesza, nic nie szarpie, nic się nie dławi itp...

    Tylko wiesz tutaj chodzi ze jak kręcisz rozrusznikiem to obroty tam są ok 300rpm więc nie zbuduje ciśnienia jak mu zakręcisz dwa obroty wałem. Tak jak na filmikach widać pokręcisz trochę, zbuduje ciśnienie i odpali.
    Jak już odpali to masz te 800rpm więc pompa podaje ze zwiększoną wydajnością, komp kompensuje lub nie stratę ciśnienia i wszystko chodzi cacy. Ja to tak widzę.

    A spróbuj jeszcze na ciepłym jak juz sie rozgrzeje zgasić i od razu odpalić tak żeby ciśnienie jeszcze było na pompie czy też będzie ten efekt.


    edyt:

    jeszcze jedno mi przyszlo do głowy, może nie otwiera sie przepustnica gasząca na dolocie?
    Last edited by fetorman; 23-01-2025, 14:20.
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #17
      Próbowałem gasić rozgrzany silnik i od razu odpalać ponownie, efekt bez zmian.... tak jakby może zachwiana proporcja paliwa i powietrza (za mało jednego, za dużo drugiego)
      Przepustnica gasząca? Myślisz że też by miała wpływ na takie zachowanie? Mechanikiem nie jestem, jakie daje objawy?
      Co jak co, myślę że bez podłączenia kompa i dogłębnej diagnozy raczej się nie obejdzie.

      Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz, czasami (ale bardzo rzadko i nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym silniku), kiedy zatrzymam auto i wrzucę na luz, wskaźnik zużycia paliwa zamiast cały czas trzymać się zera, stopniowo powoli wzrasta do kilku a nawet kilkunastu litrów, po czym maleje znowu do zera, nawet po dłuższym postoju bez wrzuconego biegu.
      Pomimo tego że pokazuje zużycie paliwa na biegu jałowym, obroty cały czas stoją w jednym miejscu, około 800/min.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez krzych84 Zobacz posta
        Próbowałem gasić rozgrzany silnik i od razu odpalać ponownie, efekt bez zmian....
        To jeszcze taka próba - silnik rozgrzany - gasisz. Kluczyk na ONII (zapłon) ale nie uruchamiasz, wyłączasz, i ponownie na ONII (zapłon - tak 2 razy) i dopiero odpalasz ...
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Filtr paliwa kiedy był zmieniany i na jaki?
          Jak pisałem wcześniej : diagnostyka i sprawdzenie czujników ciśnienia, korekty wtrysków oraz zawór zwrotny na pompie.

          Gdy 2.2 dtec nie odpalał nagrzany główne przyczyny to :
          Lejące wtryski
          Czujniki ciśnienia na pompie lub listwie
          Zawór zwrotny przy pompie
          Zły filtr paliwa /stary filtr paliwa /źle założony

          I nigdy nie spotkałem się z innymi przyczynami jak w/w.

          Proponuję kogoś znaleźć z hds czy innym sprzętem porządnym i działać, bo to nie jest czarna magia.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            To jeszcze taka próba - silnik rozgrzany - gasisz. Kluczyk na ONII (zapłon) ale nie uruchamiasz, wyłączasz, i ponownie na ONII (zapłon - tak 2 razy) i dopiero odpalasz ...
            Właśnie wróciłem z pracy i zrobiłem tak jak napisałeś, zgasiłem silnik, na zapłon i na zero, znowu na zapłon i na zero, za trzecim razem zapłon do końca. Wykonałem cztery próby i za każdym razem odpalił przy pierwszej próbie. Dwa razy odpalił idealnie (od razu wszedł na obroty) i dwa razy trochę gorzej (obroty trochę skakały, ale ostatecznie odpalił przy pierwszym przekręceniu kluczyka).
            Jakie przemyślenia...?

            Comment


            • #21
              Gruszka gumowa jest miękka pod maska przy filtrze ? Ta która służy do odpowtrzania.

              Gdy jest ciepły, napompuj żeby była twarda.
              Daj znać jak wtedy odpala.
              Pytałem wcześniej o filtr paliwa kiedy i na jaki został wymieniony.

              Gdy paliwo się cofa to najczęściej wina leży we wtryskach lub czujniku zaworze ciśnienia/zwrotnym o czym pisze kolejny raz, tak to wygląda :




              Jest to na końcu listwy cr i przy samej pompie wtryskowej.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                Pytałem wcześniej o filtr paliwa kiedy i na jaki został wymieniony.
                Auto w moim posiadaniu od niecałego miesiąca, kupiłem cały zestaw filtrów do tego auta, w komplecie jest DENCKERMANN, ale jeszcze nie wymieniałem.

                Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                Gruszka gumowa jest miękka pod maska przy filtrze ?
                Niestety pod maską nie mogę zlokalizować żadnej gruszki do pompowania paliwa, wygląda na to że w tym modelu nie ma, albo słabo szukam

                Comment


                • #23
                  daj jakieś zdjęcie spod maski.. może coś się zlokalizuje (a może nie)

                  Comment


                  • #24
                    Filtr paliwa 1.6 i-dtec diesel


                    na ostatnim wpisie są linki do Schematu i do FOTO - miejsca gdzie on jest.


                    Trzeba skorzystać z wyszukiwarki tematów, no takiego tematu jak filtr paliwa no to w żadnym modelu nie brakuje:
                    Filtr paliwa w hondzie civic ix 1.6 2013



                    teraz co do wpisu #19/20 - testu który zrobiłeś.
                    Wnioski, no wnioski mogą być takie, że przynajmniej 2 krotnym przekręceniu na zapłon pompa uzupełnia paliwo w filtrze, świece przy rozgrzanym silniku nie biorą udziału.
                    czyli
                    - odpala od razu, lub prawie od razu, to oznaczą że nie ma problemu z pompą, ani wtryskami.
                    - może być zapowietrzony jest filtr paliwa,
                    - może być po prostu niedokręcony dolny kranik odpowietrzenia (od upustu wody).
                    - może być zawalony filtr syfem,
                    - może być po prostu bardzo dawno nie wymieniany bo jest trudnodostępny. I z tego powodu ma ograniczoną przepustowość. Na rozgrzanym występuje efekt podciśnienia w filtrze, pompa non stop ssie i po wyłączeniu silnika wolno on się uzupełnia, stąd dłuższe kręcenie rozrusznikiem, musi sobie to paliwo uzupełnić.
                    - może być też jakaś minimalną nieszczelność na szybkozłączach.
                    Z powyższego mi wynika skoro auto masz od niedawna, zacząć trzeba od prostych czynności tzw "servisu startowego".
                    Filtr musi wymienić ktoś kto się zna, filtr musi być odpowietrzony zgodnie ze sztuką.
                    Filtr powinien być dobrej marki. Deckerman ok.
                    Last edited by rambo7; 27-01-2025, 19:09.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Załóż filtr paliwa denso, a nie jakieś wynalazki.
                      Kilkadziesiąt postów na hakp gdzie 2.2 icdti czy nowszy dtec źle pracują/dławi się /ciężko odpala itd np. na filtrach manna czy knechta, fabrycznie był Bosch / denso w zależności od rocznika(puszki /wkładu).

                      Wiem piszemy o nowszym 1.6 dtec który ma jeszcze nowszą generację cr (bardziej wrażliwą na jakość paliwa i filtracje z jeszcze większym ciśnieniem całego układu ) , ale jednak nadal bym uważał na filtry, tym bardziej że obecna jakość części to kpina, a a wspomniany Deckerman to kojarzę tak że wielo wahacz tego producenta w lekkim a4 wytrzymał dokładnie trzy tysiące kilometrów...

                      Skoro masz auto od miesiąca nie wiesz jakie paliwo i skąd tankował poprzedni właściciel, nawet bym się minuty nie zastanawiał żeby zacząć od filtra paliwa.

                      16900-RZ0-G01 z powodu ceny wątpię że kiedy kolwiek był wymieniony (nr pasuje do wszystkich n16 IX / X / Crv / HRV)
                      Resztę rzeczy które pisałem wcześniej sprawdziłbym w następnej kolejności.

                      Wymień filtr i pamiętaj żeby zdać relację czy pomogło żeby temat nie umarł bez zakończenia.
                      Last edited by slepak; 27-01-2025, 21:37.

                      Comment


                      • #26
                        Dokładnie wszystko sprawdziłem pod maską, wygląda na to że w tym modelu ręczna "gruszka" do pompowania paliwa nie była montowana, filtr jest za silnikiem i w zasadzie go nie widać, natomiast na żadnym z przewodów paliwowych nie ma niestety pompki.
                        Ale OK, w tym momencie wszystkim podziękuje za zainteresowanie tematem i pomoc, teraz moja kolej.
                        Umawiam się na wizytę do jakiegoś ogarniętego mechanika celem wymiany filtra i jak będzie możliwość to podłączenie do kompa i sprawdzenie parametrów układu paliwowego.
                        Jak już będzie po wszystkim oczywiście dam znać co wyszło i czy pomogło.

                        Comment


                        • #27
                          Witam wszystkich interesujących się tematem ponownie, niestety po wymianie filtrów (nie tylko paliwa) problem z odpalanie pozostał.
                          Zauważyłem że nie ma do końca reguły w jakim momencie pojawia się ten problem...
                          W większości na zimnym silniku odpali bez problemu, ale zdarza się że i na zimnym nie załapie za pierwszym razem, na ciepłym jest o wiele gorzej...
                          Jak na załączonym filmie, po przejechaniu kilkunastu kilometrów zgasiłem silnik i próbowałem odpalić, widać co się dzieje.
                          Gdy już odpalił to próbowałem kilkukrotnie gasić/zapalać i było przez chwilę OK, po prostu jest to loteria, raz załapie, a drugim razem coś jest nie tak.
                          Szukam dobrego mechanika w swojej okolicy...

                          Comment


                          • #28
                            Poszukaj kogoś z hdsem i niech sprawdzi czujniki ciśnienia o których pisałem wcześniej i samo ciśnienie jakie nabija podczas rozruchu pompa.

                            Rozumiem że wtrysków jesteś pewny że jest ok?
                            Jak czujniki ciśnienia będą ok kolejną rzeczą którą bym sprawdził to właśnie wtryski.

                            Comment


                            • #29
                              Na dniach jadę do mechanika, ale podłączymy pod "uniwersalnego" kompa. Dzwoniłem po warsztatach u siebie w miejscowości i niestety nikt nie ma HDS-a i nawet nikt mi nie dał namiaru na warsztat z takim oprogramowaniem.
                              Sprawdzimy wszystko w miarę możliwości, z tego co się dowiedziałem to warto jeszcze zrobić test przelewowy wtrysków, ale to wyjdzie w trakcie diagnozy...

                              Comment


                              • #30
                                Pytałem w kilku warsztatach u mnie w okolicy, niestety nikt nie ma oprogramowania do Hondy, dziwne....
                                Jeden mechanik zaproponował żebym podstawił auto, podłączy standardowego kompa i sprawdzi ciśnienia jak jest auto zimne, zagrzane itp..., jak nic nie znajdzie to nawet nie zapłacę.
                                Tak zrobił i ponoć wszystko jest OK, ciśnienia w normie, brak jakichkolwiek błędów.
                                Poprosiłem aby wykonał jeszcze ten test przelewowy, niestety ponoć nie ma możliwości tego zrobić bez demontażu wtryskiwaczy, brak dostępu do nich. Auto odebrałem ponieważ muszę czymś do pracy dojeżdżać.
                                Nie wiem co dalej, dzisiaj już nawet po ośmiu godzinach postoju miałem problem z odpaleniem, chyba skłaniam się faktycznie w stronę lejącego wtrysku, objawy by się zgadzały.
                                Chyba pozostaje oddać auto na dłuższy postój do jakiegoś warsztatu i sprawdzić wtryskiwacze.

                                Comment

                                Working...
                                X