Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 ctdi , nie odpala po rozladowaniu akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 ctdi , nie odpala po rozladowaniu akumulatora

    Witam , otóż mam pewien problem. Wyruszyłem ostatnio w trasę i padł mi alternator. Dopóki samochód pobierał prąd z aku nic się nie działo, lecz gdy zabrakło prądu samochód zgasł (co jest oczywiste) . Auto odstawiłem na parking , zostało mi jakieś 5km to miejsca w które miałem się udać więc kumpel podwiózł mi akumulator i pomyślałem że jakoś dojadę, lecz bo podpięciu akumulatora silnik nie odpala , kody błędów jakie się pojawiają to p1087 i p1091 . Na plaku auto chodzi.

    Witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym, piszemy w odpowiednim miejscu, korzystamy z wyszukiwarki tematów. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Last edited by rambo7; 25-06-2021, 08:42. Powód: Regulamin forum.

  • #2
    Nie odpalisz silnika bez sprawnego alternatora. Problem polega też na tym że alternator jest zintegrowany z pompą Vacuum i jak nie ma odpowiedniego podciśnienia układach zarządzania turbiną i silnikiem to nie odpalisz. Dodatkowo akumulator nowy z półki ze sklepu świezy ma góra 12,65V to jest za mało dla prawidłowej pracy diesla musi być co najmniej 13,9v. a tyle podaje alternator.
    Kody - definicje tutaj:
    Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

    nie mają związku z sytuacją. Po prostu są wynikiem zaniku napięcia 13,9v na pompie wtryskowej, stąd te kody, tak się dzieje, wiec nawet pompy CR i obszaru dawkowania paliwa i wtrysku nie dotykaj, nic im się nie dzieje.
    Tu się zapoznaj z tematem:
    Alternator 1,7CTDi po raz kolejny usterka
    wpis #29.

    Zrób to zgodnie ze sztuką by nie było tak jak tutaj:
    Kontrolka od ładowania. Cieknie olej z pompy Vacuum.


    Lepiej jak się zapoznasz z tematami będziesz wiedział tyle co mechanik. Będziesz miał wiedzę co cię czeka.

    Kod P1091 zobaczę co to i napisze...
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Optóż problem dalej nie rozwiązany, błąd P1087 pojawia się tylko wtedy gdy samochód chodzi na plaku. Paliwo idzie , silnik kręci nie odpala , gdzie tu szukać przyczyny? Wtryski?

      Ładowanie jest , okazało się że przewod się poluzował i nie łączył. Pompa vacum podaje olej.

      Nie otwierają wtryski. Nie ma prądu na przewodach do wtryskiwaczy. Gdzie szukać problemu?
      Last edited by rambo7; 05-07-2021, 11:40.

      Comment


      • #4
        brak [V] na wtryskach to w takiej sytuacji są na pewno kody błędów. Jakie błędy wykazuje system diagnostyki?

        Zamieszczone przez Adrian17 Zobacz posta
        błąd P1087 pojawia się tylko wtedy gdy samochód chodzi na plaku
        czy tylko ten kod jest generowany?
        Musisz być bardziej dociekliwy, wszystkie kody są opisane tutaj:
        Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

        i jeśli taki kod znajduje się na liście - definicji, - to na 100% jest co najmniej jeden temat (jak nie kilka) opisujących skąd problem, co go powoduje i jak sobie poradzić.

        Więc mamy P1087 czyli szukasz tematów w których jest o "P1087" jest to rzadki kod w lato, głównie w zimę. Związany jest z układem paliwowym. Wtryski na razie zostaw w spokoju.

        Zatem,
        czy prócz kodu P1087 wygenerował się jakiś jeszcze inny kod? lub grupa kodów?

        wygląda na to że zalałeś / zalewałeś wcześniej jakieś trefne paliwo.
        Last edited by rambo7; 05-07-2021, 11:42.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X