Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przepalajace sie swiece zarowe 1.7 ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przepalajace sie swiece zarowe 1.7 ctdi

    Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z silnikiem mojej hondy. Jestem po regeneracji wtryskow. Po przywiezieniu od mechanika przed zima profilaktycznie zagladnalem do swiec zarowych i dwie byly przepalone. Zakupilem caly komplem wymienilem. Po moze gora dwoch miesiacach auto na mrozir po odpaleniu szarpalo strasznie i kopcilo. Pomyslalem moze swiece. Bingo jedna spalona. Mialem jedna stara dobra zalozylem zeby popatrzec czy sytuacja sie powtorzy. W zeszlym tygodniu problem z praca na zimnym silniku powrocil. Ta sama swieca spalona. Spotkal sie ktos z takim problemem?? Auto mechanik podpi al do kompa tyle ze na cieplym silniku mowil ze do parametrow i pracy jego nie ma zastrzezen. Kazal pojezdzic i jakby sie zno sytuacja powtorzyla przyjechac bedzie grzebal i szukal. Ale osobiscie wole zasiegnac wiedzy innych i spostrzezen przed oddaniem auta bo jak wiemy ciezko teraz o konkretnego mechanika. Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek odpowiedzi

  • #2
    Kup inne świece,bo są na rynku takie co działają miesiąc.
    Sprawdź kiedy grzeją,bo moze niepotrzebnie działają,to też jest częsta przyczyna.
    Co do temperatur kiedy grzanie działa z założenia to nie pamiętam konkretów,ale Rambo pewnie tak bo ma ten silnik,pewnie się odezwie.

    Comment


    • #3
      Swiece zalozone NGK Y541J. A jakie bys polecil??

      Comment


      • #4
        Czyli dobre.
        Zamieszczone przez byku457 Zobacz posta
        A jakie bys polecil??
        Właśnie międzyinnymi takie.Na niezdefiniowane problemy zawsze można założyć Duratermy,ale akurat ten silnik nie ma skomplikowanych peryferiów aż tak żeby nie znaleźć przyczyny.Duraterm ma materiałowy system zmniejszający prąd w razie przekroczenia temperatury.

        Comment


        • #5
          byku457 Kilka spraw formalnych:
          Witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym, Regulamin pkt 2. Piszemy poprawnie w j. polskim, naprawdę ciężko się czyta Reg pkt 5. Widzę że jesteś od dawna ale teraz pierwszy wpis, ok, ale zasady, to zasady.


          Zapoznaj się z tym tematem dowiesz się jak działa układ:
          Świece żarowe kopcenie po uruchomieniu silnika. Honda Civic 1.7 CTDi.

          sterownik świec żarowych - civic 2004 1.7 cdti

          świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi


          świece użyłeś dobre, ale wsadziłeś starą po dużym przebiegu (bo była dobra jak twierdzisz) tzn. ona była nieupalona, ale to kwestia czasu i ją upaliło.
          Oczywiście można dyskutować czy to zbieg okoliczności czy normalne.
          Generalnie w czym problem?
          W świecach?
          czy w Wtryskach?
          czy w paliwie?
          czy w pompie CR?

          bo mam wrażenie że upatrujesz przyczynę w świecach, a moim zdaniem nie w świecach jest sprawa, bo z opisu wynika:
          Zamieszczone przez byku457 Zobacz posta
          auto na mrozir po odpaleniu szarpalo strasznie i kopcilo.
          tu świece to raczej na końcu listy sprawdzeń bym ustawił.
          Szarpanie.
          Szarpanie absolutnie w żadnej opcji nie jest skutkiem uszkodzonych świec. Absolutnie nie. Ten diesel odpali i będzie jechał bez szarpania nawet jak będzie -27stC z wyjętymi wtyczkami od świec.
          Szarpanie = obszar paliwa.
          Kopcenie = paliwo.
          Obszar paliwa to: wtryski, jakość paliwa, pompa CR.

          Często stosuję zasadę: tam gdzie było grzebane - tam sprawdź.
          Przed świecami było grzebane we wtryskach.
          Oczywiście w świecach też ale jak już się dowiedziałeś z Linków o działaniu świec to już wiesz że one wspomagają prace silnika ale od nich równa praca nie zależy.
          Z przekaźnika świec idzie 11,5V równo na wszystkie fajki. Więc na moje doświadczenie nie ma opcji, że na jedną świeczkę idzie więcej prądu niż na inne.

          Proszę pisz poprawnie w j. polskim bo się ciężko się czyta bez polskich znaków, słownik wywala słowa na czerwono, co widzisz.
          Last edited by rambo7; 04-03-2019, 08:40.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Ten diesel odpali i będzie jechał bez szarpania nawet jak będzie -27stC
            O ile silnik jest zdrowy,bo jak już nie spręża poprawnie to słaby cylinder bez grzania nie odpali od razu.
            Kiedyś w jakimś Oplu nawet z grzaniem kulał ze dwie minuty aż placu widać nie było ,ale potem chodził skubany równo.

            Comment


            • #7
              oczywiście mowa o zdrowym, a i zdrowy jak być precyzyjnym do przy -27stC pali nie od razu za za 17-stym razem jak świece nie działają, wiem bo na swoim przykładzie to sprawdziłem 16 lat temu jak były czasy mrozów a nie wiedziałem jeszcze że świece padły. 2 tyg tak odpalałem i odpalał i nie kopcił paliwem a bardziej siwo-białawą chmurą pary i parafiny.
              Do tego gasł ale to nie wina świec była po prostu paliwo zamarzało i za wolno przepływało przez filtr bo ten w przedliftach nie ma grzałki.
              Po montażu grzałki i nowych świec palił na 1,5 obr wału pracował stabilnie. Świece tylko dopalały właściwe mieszankę (EURO3).
              Natomiast nigdy nie szarpał. Jak szarpie to odpowiedzialna jest strona paliwa.
              Jak jest -27stC a zimny i wdepnie się gaz to go odetnie gwałtownie, jak by ktoś główny bezpiecznik zbił i tak w kółko dopóki się nie zagrzeje ale żadnego szarpania.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Mowa o silniku z niesprawnym jednym czy dwoma cylindrami,takim w którym musi w naturalny sposób zlapać trochę ciepłoty w komorze żeby te gorsze ruszyły z zapalaniem.

                Comment


                • #9
                  Witam wszystkich ponownie. Usterka została wkoncu zdiagnozowana gdyż mechanicy nie stwierdzali usterki i mówili że jestem przewrażliwiony. Powodem przepalajacej się świecy była pęknieta głowica. Jestem w trakcie szukania głowicy. Pozdrawiam

                  Comment

                  Working...
                  X