Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 CTDI kontrolka świec żarowych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 CTDI kontrolka świec żarowych

    Witam,
    od kilku miesięcy posiadam Hondę Civic 1.7 CTDI z 2003 roku. Mam problem z niegasnącą kontrolką świec żarowych. Poprzedni właściciel poinformował mnie o problemie. Twierdził, że był w wielu serwisach oraz ASO i nic z tym nie zrobili. Widać, że było coś robione przy przewodach od świec żarowych. Ostatecznie problem "rozwiązał" w ten sposób, że wyrwał diodę od świec z płytki wskaźników. Stwierdziłem, że to nie jest dobre rozwiązanie i wstawiłem nową diodę. Po włączeniu zapłonu kontrolka zapala się na chwilę i gaśnie. Po odpaleniu silnika po kilkunastu sekundach kontrolka znowu się zapala i już nie gaśnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu dioda dalej świeci. Dopiero, gdy po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund do usłyszenia dźwięku przekaźnika w komputerze kontrolka zaświeca się ponownie dopiero po kilkunastu sekundach od odpalenia. Śledząc tematy na forum wszystko wskazuje na wadliwy czujnik położenia wału korbowego. Jedyne niepokojące objawy jak dotąd to trudniejsze odpalanie na zimnym silniku, szarpanie przy ruszaniu oraz szarpanie silnika podczas gaszenia. Często podłączam skaner OBD II i nie pokazuje żadnych błędów. Obrotomierz wskazuje prawidłowo. Czy w tym przypadku to również wina tego czujnika?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Tomasz
    Last edited by TomaszS; 22-04-2017, 14:37.

  • #2
    Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
    że wyrwał diodę od świec z płytki wskaźników
    bardzo złe podejście a uściślając tam fabrycznie jest żaróweczka, nie dioda. Żaróweczka w cokole.
    Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
    Śledząc tematy na forum wszystko wskazuje na wadliwy czujnik położenia wału korbowego
    niekoniecznie. Wskazanie na czujnik wału byłoby wtedy gdy silnik jest rozgrzany (nigdy zimny) czyli po przejechaniu przynajmniej 11-20km ..a o tym nie piszesz.
    Piszesz o sytuacji uruchomienia zimnego silnika? (tak rozumiem).
    Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
    Jedyne niepokojące objawy jak dotąd to trudniejsze odpalanie na zimnym silniku, szarpanie przy ruszaniu oraz szarpanie silnika podczas gaszenia
    to sprawka nie działających świec żarowych.
    Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
    Często podłączam skaner OBD II i nie pokazuje żadnych błędów
    świece żarowe nie generują błędów DTC świece nie są objęte diagnostyką pokładową, dlatego kodów nie będzie.
    Słusznie że podłączasz skaner i gdy nie ma kodów a jest kontrolka - spirala świec żarowych to na pewno nie mamy do czynienia z czujnikiem wału.

    Czyli mamy 2 sprawy: czujnik wału, i kontrolka świec żarowych.

    Sprawa jest banalna i aż dziw bierze że żaden mechanik tego nie rozwiązał.
    Czujnik wału jest sprawny - to jedna sprawa i nie dotykamy czujnika i odpuszczamy temat czujnika - to nie ten przypadek, zatem temat zakończony.

    Sprawa dotyczy braku zasilania 12v świec żarowych. Cały opis to informacja dla Ciebie "świece żarowe - brak zasilania". To jest jedyny problem.
    Zatem od której strony by nie zacząć to musi się udać.
    Zacznijmy "od tyłu" - świec żarowych jako ostatnich w układzie.
    1. Czy świece żarowe są sprawne? (dowody, kiedy były zmieniane i jakie są obecnie zamontowane model i producent ? Całe YT jest kupa filmów jak sprawdzić, na forum też są informacje.
    2. Czy do świec żarowych dochodzi 12V ? (przed uruchomieniem nie będzie 12v ale po uruchomieniu 12v się pojawia i ECM steruje kiedy i jak długo mają grzać.
    3. Za przekazanie 12v na świece odpowiada przekaźnik świec żarowych - dokładnie opisałem przekaźniki i bezpieczniki w odpowiednim wątku.

    Na teraz obstawiałbym że: nie ma przekaźnika świec żarowych, lub uszkodzony jest przekaźnik świec żarowych dlatego do świec nie dochodzi 12v, świece są uszkodzone.

    Przekaźnik świec żarowych jest identyczny jak przekaźnik świec podgrzewania wody. Oznacz je by było wiadomo który gdzie siedział pierwotnie i zamień miejscami i sprawdź co się dzieje po ich podmianie.
    Problem tkwi w obszarze zasilania świec żarowych i na tym się skup.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      U mnie od świec żarowych jest dioda LED przylutowana do PCB wskaźników. Była wyrwana razem z fragmentami ścieżek.

      Jeśli chodzi o zimny silnik, to miałem na myśli odpalanie, np. po nocy trzeba trochę dłużej kręcić, żeby zapalił. Szarpanie jest na zimnym i na ciepłym.

      Jakiś czas temu odkręcałem pokrywę silnika i mierzyłem opór świec. Na żadnej nie było przerwy. Zamieniłem przekaźniki, nic się nie zmieniło. Oba są sprawne. Na jednym styku jest +12V. Rezystancja pomiędzy drugim stykiem, a masą to około 0,5 oma. Na jednym z zacisków cewki przekaźnika po włączeniu zapłonu pojawia się +12V, a na drugim miernik pokazuje kilka volt (wysoka impedancja). Po zmostkowaniu styków płynie prąd, a bezpiecznik się nie przepala. Przekaźnik nie załącza się nawet na chwilę po włączeniu zapłonu. Czy ten drugi styk idzie prosto do komputera? W jaki sposób sprawdzane jest napięcie na świecach przez komputer? Skąd może wynikać opóźnienie pomiędzy odpaleniem silnika, a zapaleniem się kontrolki?

      Dodatkowo, jeśli wyjmę przekaźnik świec pojawia się błąd P1377. Pomiędzy stykiem przekaźnika, a każdą ze świec jest połączenie.
      Niektórzy piszą, że kontrolka świec niekoniecznie musi oznaczać problem ze świecami, a np. światłem stopu. Czy ktoś posiada informacje jakie jeszcze problemy może sygnalizować palenie się tej kontrolki?
      Last edited by rambo7; 23-04-2017, 18:43. Powód: edit

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        Jeśli chodzi o zimny silnik, to miałem na myśli odpalanie, np. po nocy trzeba trochę dłużej kręcić, żeby zapalił. Szarpanie jest na zimnym i na ciepłym
        typowe dla zmęczonych, niesprawnych / nie mających zasilania świec.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        odkręcałem pokrywę silnika i mierzyłem opór świec.
        zrób jeszcze test typowy, podłącz 1 kabelek do klemy (+) aku a drugi po kolei do każdej świecy, zdejmij fajki i każdą osobno "posmyraj" o wystający czubek - czy iskrzy? jak iskrzy to świeca ok.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        Przekaźnik nie załącza się nawet na chwilę po włączeniu zapłonu.
        prawidłowo, jeśli ECM uzna że jest potrzebne zasilanie poda 12v dopiero po uruchomieniu silnika.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        W jaki sposób sprawdzane jest napięcie na świecach przez komputer?
        na podstawie informacji z ECM gdy ECM najpierw zmierzy sobie temp cieczy i temp powietrza w dolocie i wie że np. rano jest zimno np +1stC i wtedy podaje 12v na świece.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        Skąd może wynikać opóźnienie pomiędzy odpaleniem silnika, a zapaleniem się kontrolki?
        właśnie z tąd, ECM potrzebuje chwili aż sam dowie się jakie są warunki (temp. zewnętrzna) i na tej podstawie decyduje automatycznie o uruchomieniu świec.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        eśli wyjmę przekaźnik świec pojawia się błąd P1377
        DTC P1377: Przerwa w obwodzie sterowania czasem pracy podgrzewacza ON (dot. modeli '04-'05 z fabrycznym podgrzewaczem ON). (skutki/przyczyna: latem żadne, w zimę zamarzające paliwo)
        wyjmujesz nie ten przekaźnik.
        Musisz wyjąć przekaźnik świec żarowych silnika a nie przekaźnik świec podgrzewania wody w układzie chłodzenia.
        Przekaźniki opisane masz tu: świece żarowe podgrzewacza wody 1.7CTDi
        czy bezpiecznik 20A (nr 6) na foto https://www.civicforum.pl/showthread...1-7-ctdi/page2 jest na 100% sprawny ???
        Do tego zobacz tutaj tzw. małą skrzynkę bezpieczników - wpis #13 https://www.civicforum.pl/showthread...1-7-ctdi/page2
        - czy bezpiecznik 60A świec żarowych jest ok?
        - czy bezpiecznik 30A świec żarowych wodnych jest ok?
        - czy śruby mocujące bezpieczniki nie mają luzów !? są mocno przykręcone?
        Kolejna rzeczą jest sprawdzić:
        - Klemy akumulatora - czy są dobrze zamocowane i czy nie mają korozji, nie mogą być zaśniedziałe,
        - Klema plusowa (+) ma dodatkowe przyłącza na kluczyk 10. To sa kluczowe przewody dla świec żarowych, sprawdź dokładnie mocowannie wszystkich przewodów które są przy Dodatkiej klemie akumulatora.
        - pod akumulatorem (trzeba go wyjąć) i pod tacą na którą stoi aku, dobrze by było sprawdzić pleciony przewód masowy. To miejsce jest narażone na korozję oparów kwasów z aku, plecionka kabla masy często jest bardzo mocno zaśniedziała, trzeba to sprawdzić co tam się dzieje.

        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        Niektórzy piszą, że kontrolka świec niekoniecznie musi oznaczać problem ze świecami, a np. światłem stopu.
        nie, nieprawda nie ma żadnego związku. Jedyna rzecz to czujnik pedału stopu ale usterka czujnika powoduje inne informacje OBD. Zły trop.

        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        ktoś posiada informacje jakie jeszcze problemy może sygnalizować palenie się tej kontrolki?
        nie ma co szukać na siłę po obszarach nie związanych z usterką.

        Proponuję sprawdź co napisałem wyżej.

        Zrób jeszcze jeden test:
        Kluczyk na ONII - kontrolka świec (spirala) zaświeci się i zniknie - uruchom silnik - jeśli kontrolka świec się pojawi - wypnij jedną wtyczkę z świecy np. nr 2. - weź probówkę 12v krokodylka do masy a sondę do fajki - musi się zaświecić! musi!
        - nie świeci się probówka - nie ma napięcia na świecy - nie ma napięcia na świecy nie przekazuje prądu przekaźnik lub spalony jest bezpiecznik, lub wiązka przy klemie Plus jest niedokręcona, lub plecionka przeowodu masy pod akumulatorem jest przerwana.
        Generalnie ...jeśli probówka się nie zaświeci - nie ma prądu na fajkach - stąd jest komunikat "świeci spirala" i nie ma Kodu DTC.
        Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
        Jeśli chodzi o zimny silnik, to miałem na myśli odpalanie, np. po nocy trzeba trochę dłużej kręcić, żeby zapalił. Szarpanie jest na zimnym i na ciepłym.
        to jest klasyczna sytuacja i zarazem informacja dla użytkownika - nie pracują świece.

        Masz rocznik 2003 i przyjmuje obligatoryjnie że nie posiadasz fabrycznego podgrzewacza paliwa Denso?
        Jakie jest napięcie na aku przed uruchomieniem silnika? i jakie jest napięcie ładowania na jałowym biegu?
        Te pytania są ważne w kontekście usterki, o takie rzeczy często się nie pyta ale może to mieć znaczenie.
        Last edited by rambo7; 23-04-2017, 20:26.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          na podstawie informacji z ECM gdy ECM najpierw zmierzy sobie temp cieczy i temp powietrza w dolocie i wie że np. rano jest zimno np +1stC i wtedy podaje 12v na świece.
          Chodzi mi o to skąd ECM "wie", że nie ma napięcia na świecach i musi włączyć kontrolkę świec?

          Przekaźnik wyjąłem pierwszy od lewej, tak jak na rysunku. Dla pewności odłączyłem wszystkie świece i było połączenie pomiędzy dolnym stykiem przekaźnika, a kablami świec.
          Wszystkie wymienione bezpieczniki są sprawne. Śruby raczej dobrze dokręcone. Jutro sprawdzę klemy i przewody przy akumulatorze.
          Po odpaleniu silnika na 90% nie ma napięcia na świecach. Mierzyłem napięcie na styku przekaźnika, który ma połączenie ze świecami. Jeszcze to potwierdzę.
          Wydaje mi się, że jest podgrzewacz paliwa. Jest on z tyłu na lewo od filtra oleju.
          Napięcie przed uruchomieniem z włączoną dmuchawą 11.9V, po uruchomieniu silnika 14.3-14.4V.

          Zastanawiam się jeszcze dlaczego nie załącza się w ogóle przekaźnik. Czy jest on sterowany bezpośrednio z ECM? Czy jest możliwe, że uszkodził się tranzystor sterujący tym przekaźnikiem?
          Last edited by TomaszS; 23-04-2017, 21:44.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
            skąd ECM "wie", że nie ma napięcia na świecach i musi włączyć kontrolkę świec?
            obwód pętla 12v jest gdzieś przerwana. na 100%.
            Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
            Po odpaleniu silnika na 90% nie ma napięcia na świecach.
            no to jest coś nie tak, po odpaleniu silnika ja fajkach przy temp (0 / +5stC) musi być 12v.
            Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
            Napięcie przed uruchomieniem z włączoną dmuchawą 11.9V,
            mało, sprawny aku nawet z dmuchawą powinien mieć 12,5v 12,3v ok, ale to już słaby a wszystko poniżej 12v to prawie trup. Ładowanie nawet za dobrze.
            Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
            Wydaje mi się, że jest podgrzewacz paliwa. Jest on z tyłu na lewo od filtra oleju.
            i tu jest dodatkowa ważna sprawa...
            Masz rocznik 2003 czyli przedliftem, standardowo jest tak że przedliftowe nie miały fabrycznego podgrzewacza paliwa Denso! Tylko polifty czyli po 2004 i 2005.
            Zatem to jest bardzo ważna informacja! jak nie najważniejsza!
            Jeśli masz rocznik 2003 i fabryczny podgrzewacz paliwa Denso - to musisz mi o tym napisać - trzeba to sprawdzić! Jeśli z końca 2003 już montowano podgrzewacz no to zmienia się nam diametralnie obszar poszukiwań!
            pisałeś:
            Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
            Niektórzy piszą, że kontrolka świec niekoniecznie musi oznaczać problem ze świecami,(...)Czy ktoś posiada informacje jakie jeszcze problemy może sygnalizować palenie się tej kontrolki?
            zgodnie z tym zapytaniem które skróciłem, odpowiedź tak może w przypadku fabrycznego podgrzewacza Denso.
            Ja nie widzę twojego silnika, jeden rzut oka by mi wystarczył by wiedzieć z czym mam doczyszczania.
            Jeśli się okaże że w przedliftowym 2003 posiadasz fabryczny podgrzewacz Denso no to będzie to preceneds bo do tej pory sięz takim przypadkiem nie spotkałem. Dlatego upewnij się co masz dokładnie pod maską i jeśli masz Denso no to jesteśmy bliżej rozwiązania.
            Taki masz podgrzewacz za filtrem oleju???:
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zgadza się, dokładnie taki sam. Pierwsza rejestracja w dowodzie czerwiec 2003.
              20170424_163306.jpg

              Przy okazji sprawdziłem przewody przy akumulatorze i nie wyglądają na poluzowane, czy mocno zaśniedziałe.

              po odpaleniu silnika ja fajkach przy temp (0 / +5stC) musi być 12v
              Sprawdzałem to kilka dni temu, więc na pewno było powyżej 5 stopni.
              Last edited by TomaszS; 24-04-2017, 16:47.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
                Po odpaleniu silnika na 90% nie ma napięcia na świecach
                Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
                Sprawdzałem to kilka dni temu, więc na pewno było powyżej 5 stopni.
                jeśli jest jak wyżej to:
                na 100% nie będzie 12V na świecach, lub może się pojawić w zależności o zmian w trakcie jazdy i dyryguje tym ECM. (świece grzeją od +5stC w dół, jeśli jest więcej na [+] się nie załączają).

                No to mamy precedens, poszukiwania problemu trwały długo ponieważ z definicji zakładam że 2003 to model przedliftem - czyli bez podgrzewacza DENSO. a tu ..niespodzianka! Masz wersję z "przełomu" pierwszy raz widzę w 2003 podgrzewacz DENSO. (zazwyczaj dopiero 2004-5).
                To zmienia nam całkowicie sprawę. Dlatego we wpisie wyżej mając na uwadze przedlifta nie brałem tego pod uwagę .... ale zapytałem:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Masz rocznik 2003 i przyjmuje obligatoryjnie że nie posiadasz fabrycznego podgrzewacza paliwa Denso?
                Zatem twój problem jest w dalszym ciągu banalny... dlatego pisałem że:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Ja nie widzę twojego silnika, jeden rzut oka by mi wystarczył by wiedzieć z czym mam doczyszczania.
                Rozwiązanie problemu już się w tym wątku przewijało tylko z ww powodu nie skupialiśmy się na tym obszarze.

                Generowanie kontrolki "spirali" wywołuje uszkodzony przekaźnik podgrzewacza paliwa DENSO.

                Tu już gadaliśmy o tym wyżej: Przekaźniki i bezpieczniki. Kontrolka świec żarowych 1.7 ctdi
                wystarczy prześledzić cały wątek a szczególnie wpis #12 i wymieniać/podmienić.
                Doczytasz że przekaźnik ogrzewania tylnej szyby jest identyczny jak przekaźnik podgrzewacza paliwa DENSO. Jak go podmienisz i nie będzie się generowała "spiralka" no to po imprezie. Pijesz ze mną a mechaników
                Zamieszczone przez TomaszS Zobacz posta
                Poprzedni właściciel poinformował mnie o problemie. Twierdził, że był w wielu serwisach oraz ASO i nic z tym nie zrobili. Widać, że było coś robione przy przewodach od świec żarowych. Ostatecznie problem "rozwiązał" w ten sposób, że wyrwał diodę od świec z płytki wskaźników.
                tragedia, omijaj szerokim łukiem.

                Tutaj masz swój przypadek:
                Przekaznik podgrzewacza PALIWA w rocznikach 2004-2005
                Last edited by rambo7; 25-04-2017, 08:20.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  I działa
                  Prawdziwy fachowiec więcej zrobi na odległość, niż ci wszyscy, którzy mieli auto przed sobą. Myślę, że koledze należy się niejedno piwo. Bardzo dziękuję za nieocenioną pomoc.
                  Okazało się, że przekaźnika nie było w ogóle, a wtyczka latała sobie po nadkolu. Tymczasowo wstawiłem ten od szyby i kontrolka świec już się nie zapala.

                  Comment


                  • #10
                    Witam,
                    trochę mnie nie było z powodu braku czasu, ale musiałem zajrzeć i się parę rzeczy dopytać. Nie będę zakładał nowego tematu by nie robić śmietniska, więc się zapytam tu parę rzeczy na ten temat.
                    Otóż jadąc wczoraj Honda Civic VII 1.7 ctdi 2004 zaświeciła mi się kontrola świec żarowych ok. 4km od domu. Po 10 sekundach obroty spadły jakby silnik zgasł na 5 sekund. Dojechałem do domu, zgasiłem autko, odpaliłem z ciekawości czy spiralka zniknie czy nie. Nie znikła.
                    Dziś odpaliłem silnik na zimno, pochodził pod domem z 20 minut. Nic się nie działo po za świecącą kontrolką. Następnie byłem kogoś odwieźć jakieś 5km. ok. 100m od celu auto jakby zgasło, bo obroty spadły. Ale po chwili jakby odpaliło. Stanąłem na celu postało autko z 10 minut po czym odpaliłem. I następnie jechałem do domu. Jakieś 100m od domu stało się to samo. Obroty spadły po czym autko zgasło. Na luzie dopaatoczyłem się do domu. AUTKO nie odpalało już. A następnie odłączyłem kleme - na 15 minut około. Po tym czasie podłączyłem i autko odpaliło. No i sprawdziłem świece żarowe. Okazało się, że 3 są niedziałające. Ale dziwie się, że kontrolka świec żarowych teraz dopiero świeci się. I jaki to ma wpływ na gaśnięcie auta. Chyba, że jakiś tryb awaryjny na ileś km. OBD2 będę zamawiał dopiero, bo stary brat wziął sobie za granicę. Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy wymiana świec żarowych naprawi to, że nie będzie kontrolki i czy pomoże na gaśnięcie Civica?

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      za długo Cię nie było... dlatego masz zaległości, ale widzę że nie panikujesz ...jeszcze , bo wiesz że jest forum.
                      Na początek, ... w temat nie trafiłeś, bo problem nie leży po stronie świec żarowych, ten diesel to nie wieśwagen on odpali nawet bez świec, co nie zmienia faktu że warto mieć świece sprawne bo one biorą udział w dopalaniu mieszanki podczas pracy silnika gdy warunki są zimniejsze niż obecne.
                      Do rzeczy, w związku z tym że Civic 1,7ctdi sprawował się bardzo dobrze do tej pory to nie wiesz z czym to powiązać, ale da się bardzo łatwo zdiagnozować tą usterkę. Świetnie że masz narzędzie OBD (jednak nie masz go dostępnego pod ręką) warto mieć go zawsze bo gdybyś podpiął i odczytał kody dostałbyś kod P1331.
                      Więc podaję informację jak prorok, bez podłączania, musisz zapoznać się z wątkami dotyczącymi kodu P1331 - tematy "czujnik wału głównego".
                      Jak wpiszesz w wyszukiwarkę "P1331" dostajesz 2 strony Wątków, zapoznaj się z tymi w których tytuł jest P1331, są tam informacje, schematy foto i wyjaśnienia.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        A na co to się stresować? Zaczyna się powodzić, to i dla równowagi musi być troszkę niedogodnień. No trochę mnie dobija corollą brata w delegacje jechać przez ten tydzień, ale nie ma wyboru to nie ma. Wiem, że na forum jest, nawet sąsiadowi mówiłem, że marki chyba nie zmienię właśnie przez dostępność tego forum, bo tu dużo napisane jest i na temat. Tylko czytając w szybkim tempie wyrywkowo pamiętam niektóre rzeczy, i prosiłbym o potwierdzenie.
                        1. Kontrolka zgaśnie po 15km dopiero jak nie wystąpi problem w dalszym ciągu? Po za OBD jest inny sposób? Odpięcie klemy - pomaga tak?
                        2. Odrzuciłem czujnik położenia wału, bo czytałem, że świeci check engine (ale teraz doczytałem, że może sama kontrolka świec żarowych świecić). Brat mi w sumie powiedział, że przy świecach żarowych w służbowym samochodzie też mu gasł a było lato. No i po za tym w 10 minut nie ostygłby, żeby mi dopiero po 5km zgasł. No ale zapewnie się mylę, a Ty nie Jutro może będę miał OBD bo zamówiłem dziś rano. Ale pewnie pojadę kupić jutro po drodzę do pracy 2km ode mnie w sklepie w razie czego, najwyżej oddam jak pozwolą tak.

                        Nie mogę znaleźć poradnika jak wymienić i gdzie jest, bo mi się zdawało, że nisko w ciężko dostępnym miejscu z przodu, ale jedno zdjęcie albo mnie myli albo nie, że jest przed skrzynką bezpieczników od góry. Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić. Bo jutro zjade, zobaczę do hondy.

                        A pewnie pod filtrem oleju trzeba się dostać od dołu. Wcześniej patrzyłem na te focie ale jakiś głupi nie widziałem. A jakieś porady szybkiej wymiany?
                        Last edited by Equilibrium; 06-08-2018, 22:34.

                        Comment


                        • #13
                          to nie forum jasnowidzów choć w tym przypadku mam niemal pewność. Więc aby się nie powtarzać musisz poczytać, mówiłem byś wpisał kod błędu dostajesz tematy, a w nich jest napisane co, gdzie i jak. To jest banalnie proste, banalnie...
                          jak się nie chce czytać to chociaż oglądaj. Pamiętaj! na foto nie ma tego co w treści, bo słów nie da się sfotografować a są tam istotne informacje.
                          Dla potwierdzenia tego co podpowiadam warto podpiąć Skaner.

                          civic 1,7 ctdi problemy z odpalaniem - czujnik wału po raz kolejny P1331


                          Check Engine Błąd P1331.


                          Check engine + świece żarowe (P0343, P1331, P1012, P1017, P1007) Pompa Paliwa


                          Check i kontrolka świec żarowych, kody P1104 i P1331


                          Gaśnie silnik podczas jazdy ! (czujnik wału)


                          Honda gaśnie nagle, problem z uruchomieniem silnika (P1331)
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Mhm, czytałem większośc tematów stąd, ale dotarłem do rozbieżnych informacji. Dlatego zapytałem grzecznie. A zdjęcie patrzyłem, ale jakąś ścinę złapałem wtedy...
                            Taa, podpiąłem obd2. Nie myliłeś się i faktycznie to był błąd. Miałem problemy z wyciągnięciem starego czujnika, aż jedną ściankę odłamałem, gorzej z nowym. Tam z prawej strony z tyłu jest coś, co uniemożliwia mi włożenie w blaszkę tego czujnika.
                            I jakby tego było mało głupi ja odpaliłem samochód i zostawiłem na pół godziny. Potem jechałem i nie czułem mocy nic a nic. 2k obrotów i stoi, zmieniam na wyższy bieg, dobija do 2k i stoi. Z tego co doczytałem to tryb awaryjny. Potem check engine. Podpiąłem OBD2 i kolejny błąd 2413. Ale jest o tym na forum, więc jutro się zabiorę za dalsze czytanie. I zacznę pewnie od czyszczenia EGR Tylko dziwne, bo po odpaleniu kręci normalnie, ale dymi strasznie i spaliny. To może walnę z rana sśrodek do czyszczenia, przepalę i potem załaduje lepszego diesla.

                            Comment

                            Working...
                            X