Witam,
od kilku miesięcy posiadam Hondę Civic 1.7 CTDI z 2003 roku. Mam problem z niegasnącą kontrolką świec żarowych. Poprzedni właściciel poinformował mnie o problemie. Twierdził, że był w wielu serwisach oraz ASO i nic z tym nie zrobili. Widać, że było coś robione przy przewodach od świec żarowych. Ostatecznie problem "rozwiązał" w ten sposób, że wyrwał diodę od świec z płytki wskaźników. Stwierdziłem, że to nie jest dobre rozwiązanie i wstawiłem nową diodę. Po włączeniu zapłonu kontrolka zapala się na chwilę i gaśnie. Po odpaleniu silnika po kilkunastu sekundach kontrolka znowu się zapala i już nie gaśnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu dioda dalej świeci. Dopiero, gdy po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund do usłyszenia dźwięku przekaźnika w komputerze kontrolka zaświeca się ponownie dopiero po kilkunastu sekundach od odpalenia. Śledząc tematy na forum wszystko wskazuje na wadliwy czujnik położenia wału korbowego. Jedyne niepokojące objawy jak dotąd to trudniejsze odpalanie na zimnym silniku, szarpanie przy ruszaniu oraz szarpanie silnika podczas gaszenia. Często podłączam skaner OBD II i nie pokazuje żadnych błędów. Obrotomierz wskazuje prawidłowo. Czy w tym przypadku to również wina tego czujnika?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Tomasz
od kilku miesięcy posiadam Hondę Civic 1.7 CTDI z 2003 roku. Mam problem z niegasnącą kontrolką świec żarowych. Poprzedni właściciel poinformował mnie o problemie. Twierdził, że był w wielu serwisach oraz ASO i nic z tym nie zrobili. Widać, że było coś robione przy przewodach od świec żarowych. Ostatecznie problem "rozwiązał" w ten sposób, że wyrwał diodę od świec z płytki wskaźników. Stwierdziłem, że to nie jest dobre rozwiązanie i wstawiłem nową diodę. Po włączeniu zapłonu kontrolka zapala się na chwilę i gaśnie. Po odpaleniu silnika po kilkunastu sekundach kontrolka znowu się zapala i już nie gaśnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu dioda dalej świeci. Dopiero, gdy po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund do usłyszenia dźwięku przekaźnika w komputerze kontrolka zaświeca się ponownie dopiero po kilkunastu sekundach od odpalenia. Śledząc tematy na forum wszystko wskazuje na wadliwy czujnik położenia wału korbowego. Jedyne niepokojące objawy jak dotąd to trudniejsze odpalanie na zimnym silniku, szarpanie przy ruszaniu oraz szarpanie silnika podczas gaszenia. Często podłączam skaner OBD II i nie pokazuje żadnych błędów. Obrotomierz wskazuje prawidłowo. Czy w tym przypadku to również wina tego czujnika?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Tomasz
Comment