Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spadek temperatury podczas jazdy. Diesel 2,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spadek temperatury podczas jazdy. Diesel 2,2

    Witam,
    krótka charakterystyka problemu. Auto Civic 2.2 I-CTDI z lekkim przebiegiem (tak ok. 270 kkm),
    Jedziemy w trasę, temp. ustawiona na 20 lub 21'C. Po pewnym czasie, silnik się nagrzewa i w środku jest ok., tzn. ciepło (nie gorąco). Tak jak ustawiliśmy temp. Tak błogo i fajnie jest gdzieś z 1 h - do 1,5 h. Czasami następuje to wcześniej. Wówczas temp. w samochodzie spada i najpierw jest chłodno a później najzwyczajniej zimno. Zmiana temp. o 1'C nic nie daje. Wyłączenie i ponowne włączenie ogrzewania też nic. Jeżeli zwiększę temp. o załóżmy 5-6 stopni, będzie ok. z kratek poleci gorące powietrze. Dodam, że dotychczas było ok. Taka zmiana zidentyfikowana została podczas tej jesieni/zimy. W lato miałem problem z klimą (opisywane na forum, zakończone wymianą osuszacza) ale wtedy zależało mi na chłodzie.
    Dodam, że w zimę kołyszę się autem albo z włączonym AUTO albo z A/C wył. Temp. silnika się nie zmienia.
    Gdzie może tkwić problem. I co sprawdzić, płynu chłodzącego mam dosyć - chyba, że gdzieś bańka z powietrza się zakradła.
    Pozdrawiam,

  • #2
    Adi, jest kilka wątków dot. problemów z ogrzewaniem diesla 2,2. Z twojego opisu wynika że nie wszystko przeczytałeś. Wynika z powyższego że nie wiesz że nie jeździmy w zimę w trybie AUTO.
    Trudno odnieść się do powyższego inaczej niż w odniesieniu do tych ustawień. Nie ustawiamy trybu AUTO - jak sama nazwa mówi oddajesz sprężarkę A/C pod kontrolę automatu, czyli w tym trybie będzie się działo jak piszesz.
    Wszystko co tu napiszemy sprowadzi się do tego co już napisano w wątkach dot. ogrzewania w modelach z silnikiem diesla.
    Zatem jeśli to co napisałeś jest w odniesieniu do ustawienia AUTO - to nie ma tematu i nie ma problemu - wszystko już było gadane w kilku innych wątkach.
    Jeśli wyłączysz AUTO i nie załączasz sprężarki no to można się zastanowić, np. nad termostatem, ale termostat jak się zawiesza to się zawiesza i jest zawieszony a nie że podczas jazdy nagle leci zimne, tu moim zdaniem to kwestia ustawień i pracy układu zarządzania klimatem w trybie AUTO.
    Jeśli AUTO (aktywowany system zarządzania klimatem [nie klimatyzacją a klimatem]) zczytuje z czujników w kabinie że jest osiągnięta temp 21stC to załącza sprężarkę.
    Ty zwiększasz grzanie o 1-2stC - czyli na 23stC no to sprężarka nadal chłodzi bo widzi za ciepło w kabinie, czyli paradoksalnie jak chcesz grzać to z 21stC ustaw 17stC wtedy wyłączysz sprężarkę, no ale chore jest to aby w ustawieniu chłodnym - grzać. AUTO wyłączy wtedy sprężarkę i zacznie grzać ale do 17stC.
    Po prostu w zimę ustaw temp. sztywno na 21stC AUTO - OFF i A?C - OFF i po 150km będzie nadal grzało.
    System zarządzania klimatem tak "ułatwia" życie że działając z dużą bezwładnością po jakimś czasie załączy sprężarkę, bo on będzie chciał dążyć do "ideału" będzie non stop próbował "coś" poprawić... ale oczywiście gówno poprawi a tylko rozkalibruje błogi stan.
    Przerabiane tematy związane z ogrzewaniem w dieslu:
    Nawiew w dieslu 2,2 i-CTDi nie leci gorące powietrze.


    Wentylatory, Niska Temperatura Silnika - diesel 2,2

    Efektywność działania klimatyzacji - w AUTO za wolno działa.

    Problem z wentylatorami 2.2 i-CTDI

    Tryb Auto i obieg zamknięty

    mamy jeszcze coś takiego w dieslu 2,2 jak "webasto" PTC
    Dogrzewanie silnika diesla 2,2 Ctdi.





    Last edited by rambo7; 18-01-2017, 07:47.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X